Netonnet 2 månader reklamation
Hejsan alla klockare.
Året var 2016.
Julen är över och hade extra pengar över till att köpa en ny dator som jag hade tänkt att använda som redigeringsdator när jag inte kan vara på plats på jobbet.
10 september 2018 anmälde jag datorn till Netonnet efter att den stängde av sig hela tiden och då började berg och dalbanan.
Här är sista mailet jag skickade till dom.
"Hejsan Netonnet.
10 September 2018 skickade jag tillbaka min Asus GL502vt som jag hade köpt via eran hemsida efter att datorn stängde av sig själv när man öppnade spel eller redigeringsprogram.
Jag ringde er och påpekade noggrant till er att datorn används i förstahand till jobb som redigeringsdator och andrahand privat. Jag berättade att det är viktigt att jag får hem datorn reparerad och klar inom dom utlovade 3 veckorna, för annars kommer flera arbetsdagar utebli. Ni sa att det inte är någon fara och att datorn borde vara hemma innan den utsatta tiden. Jag skickar in datorn och följer servicen noggrant via Serviceinfo.se.
När jag tillslut fick hem datorn så hade inte datorn bara samma fel med att starta spel eller redigeringsprogram (Memory access error) , den började få program att krasha, blåskärm med error meddelanden och så frös den utan förvarning vid inloggningsrutan. Allt detta har skickats till er med bilder och videon. Jag har själv jobbat som IT-tekniker i 7 år och visste direkt att detta var ett hårdvarufel.
Jag kontaktade då kundservice via telefon om att få häva köpet då datorn är ytterst viktig för att jag ska klara av mitt jobb, och att jag var orolig för att förlora arbetsdagar som kommer i oktober.
Men enligt eran kundservice så har ni rätt att försöka reparera den ännu än gång, vilket ledde till tre veckors väntan igen, då enligt service infos hemsida låg datorn på kö för att bli reparerad i 2 veckor trots att det var ett backjobb. Sedan blev den reparerad på exakt samma sätt som sist, moderkortet böts ut. Fick vänta totalt 3 veckor igen.
När jag får hem datorn så rensar jag den med en färsk kopia av Windows och uppdaterade drivrutiner för att testa om felet återkommer. Utan min förvåning återkom memory access error igen vilket pekar mot fel på ram-minnet eller grafikkortet, detta hade kunnat åtgärdats från början! Den rimliga tiden för försök och reparation har passerat för längesedan då det nu är 2018-11-05 och ärendet med denna datorn har pågått sedan 2018-09-10.
Dessutom bad ni mig att skicka datorn till Netonnets Tekniska kundtjänst sista gången där datorn skulle kontrolleras för felet. och när jag följde serviceinfo's hemsida på det sista ärendet så hade datorn kommit in till er. Men sedan skickades den ännu en gång iväg till en verkstad... Förstår ni att det här tar alldeles för lång tid? Jag vet att ni försöker dra i lagen så långt ni kan som ett gummiband som är på väg att brista. Men tänker ni inte på att kunden lider avsevärt? Jag investerade en stor summa pengar via ert företag, och det enda jag har blivit bemött av hittills är löften som brutits och förlorade förlorade arbetsdagar pga att jag inte haft min dator.
2 månader har nu gått jag är otroligt besviken över hur ni hanterat ärendet. Jag har inte gjort något annat än att vara trevlig mot er, men jag känner att ni har utnyttjat den trevligheten.
jag har jag kontaktat er nästan varje dag under 2 månader för att påminna om att jag har fler jobbdagar uppbokade där jag kommer att behöva en dator.
Eran rimliga tid har gått ut och alla era löften har blivit brutna. Jag tänker inte vänta längre.
-- MVH
"
Jag undrar om man ska ta nästa steg till ARN? Vad skulle ni göra?? Är helt utbränd från att ha ringt dom varenda dag.