Apple Mac mini "Core i5" 2.3 (Mid-2011)

Permalänk
Medlem

Apple Mac mini "Core i5" 2.3 (Mid-2011)

Har en Mac mini som har legat på hyllan ett tag. Orsaken är att(vad jag tror är) IR-kontakten gick sönder vid ett oplanerat byte av hårddisk. Den borde gå att löda tillbaka:

https://old.reddit.com/r/techsupportgore/comments/36se38/fck_...

Har dock ingen möjlighet att löda så den har blivit liggande i väntan på det. Men nu har den legat på hyllan ett tag utan att det blivit av så jag tänkte kolla om någon vill göra ett försök. Den fungerade så vitt jag vet OK innan försöket till byte.

Modellen bör vara:

https://everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-co...

för närvarande utan hårddisk men med 8GB RAM.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ja jag är intresserad, alltid kul med sådana projekt och funkar det så behöver jag en mac för att lära mig macOS bättre.
Men har ingen aning vad den borde var värd men 100:- låter lite för bra

MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

200kr+frakt

Permalänk
Inaktiv

@Aene:

Har du kvar HDMI-to-DVI adaptern

Permalänk
Medlem
Skrivet av flue_81:

Ja jag är intresserad, alltid kul med sådana projekt och funkar det så behöver jag en mac för att lära mig macOS bättre.
Men har ingen aning vad den borde var värd men 100:- låter lite för bra

MVH Henrik

Lite täckning för packmaterial. Svårt att säga vad den är värd då den ändå kan anses vara trasig för närvarande.

Skrivet av Bitfenix:

200kr+frakt

OK, tack. Låter annonsen vara kvar tills på fredag.

Skrivet av anon162230:

@Aene:

Har du kvar HDMI-to-DVI adaptern

Jag borde ha det, men jag har inte använt den själv så jag behöver i sådana fall leta fram den.

Permalänk
Medlem

Bjuder 300:- + Frakt

Permalänk
Medlem

350kr bjudet, kan hämta i Uppsala.

Mvh Robin Gonner

Permalänk
Medlem

500kr någon form av upphämtning ska vi ordna

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

550kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Aene: Fungerar allting annat på datorn utöver IR-sensorn? Ja, och det faktum att den saknar hårddisk. Har själv skruvat i en Mac Mini 2011:a och vet hur jäkligt det är jämfört med en normal dator.

Permalänk
Medlem

Bjuder 650:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte sluta klockan 17, men har suttit fast i jobb. Som det ser ut nu är @hakro807 vinnaren. Men jag låter den vara fram till midnatt.

Permalänk
Medlem

700:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

800:- + frakt

Permalänk
Medlem

800:- + upphämtning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bud

900kr + upphämtning

Permalänk
Avstängd

Hejsan! Är den fortfarande kvar?

Permalänk

1000kr

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740