Komplett dator, win10, rm750x, ssd, socket 1151

Permalänk
Medlem

Komplett dator, win10, rm750x, ssd, socket 1151

Har totalt 4st identiska datorer, priset avser per dator, kan ge rabatt vid köp av flera. Hämtning i Göteborg eller 240kr i frakt.

Chassi: Fractal Design Define S (Svart)
PSU: Corsair RM750X 750W

MB: MSI Z270-A Pro
CPU: Intel Pentium G4400 3,3GHz Socket 1151
RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 1x4GB

SSD: Intenso Top 2.5" SSD SATA III 128GB
OS: Win10 Pro Retail
Inköpt i början av året, kvitton finns. Grejerna kostar väl runt 5000kr nya.

På alla datorerna har jag (efter jag tagit bort win10 keyn från mitt microsoft-konto) :
1. Formaterat SSDn och tagit ur nätverkskabeln.
2. Installerat win10 med keyn.
3. Satt användarnamnet till dator och valt standardinställningar.

Ni får själva fullfölja installationen med windows update, drivrutiner mm.
vill ni formatera datorn själva får ni ladda ner en win10 kopia från microsoft och använda keyn ni fått av mig.

Om ni undrar något är det bara att fråga.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Bjuder 1800 + hämtning för en

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Bjuder 1800 + hämtning för en

För 2000kr kan du få en.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det här är gamla mining delar? Smart sätt att bli av med dem i sådana fall. Jag tror dock att du skulle få betydligt mer om du satte i en bättre processor och 8 GB RAM. Kanske värt att sälja två med 8 GB och två utan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Jag antar att det här är gamla mining delar? Smart sätt att bli av med dem i sådana fall. Jag tror dock att du skulle få betydligt mer om du satte i en bättre processor och 8 GB RAM. Kanske värt att sälja två med 8 GB och två utan?

Det stämmer, haft 2st 1080ti kort i varje rigg. Gillade aldrig risers och special-grejerna man kunde köpa.

Har också funderat på det, eller bara plocka isär och sälja del för del. Därför jag bara har 4gb (miningen krävde ej mer) per dator är för jag tänkte det fanns ett värde i att datorn är helt komplett.

(men kan även flytta runt minnena om någon hellre vill ha 0 eller 8gb, bara säga till.)

Sitter man på en passande CPU och minne. Köp då "paketet" av mig och tjäna en slant.

Sänkte för övrigt priset från 2500 till 2000, vill bara bli av med grejerna.

Permalänk
Medlem

Tjo! Vill inte köpa men undra bara vad var din motivation till att bygga mining rigs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derazee:

Tjo! Vill inte köpa men undra bara vad var din motivation till att bygga mining rigs?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte det var skoj och tänkte tjäna lite pengar. Men sen föll kurserna 90% och elpriset blev 50% dyrare Går dock fortfarande göra vinst om man har bästa korten (1080 / 1080ti) men blir inte värt det tycker jag.

Permalänk
Medlem

@refTri: Ah ok. Du borde ha ersatt dina element mot mining rigs så kunde du tjänat pengar på att värma ditt hem ;D

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk
Medlem

Tja jag vill köpa en, tar kontakt med dig i PM

Permalänk
Medlem

Tog ner ytterligare 2st, så har 5st mer eller mindre identiska kvar. Kan ge bra pris vid köp av flera och är flexibel med RAM-minnet om man hellre vill ha 0 eller 8 gb. Skicka pm!