Permalänk
Medlem

plötsligt långsamt FIBER

Hej

Jag har 700/700 fiber och det har inte varit några problem tidigare men nu senaste 4-5 dagarna så har det plötsligt gått ner och jag får hastigheter på typ 7-10mb/s uppmätt trådlöst. Med tråd är jag uppe i det utlovade men det har jag även varit tidigare med 5Ghz bande och riktigt högt med 2,4ghz bandet också. försökt hitta om det är uppdatering av drivutiner eller nåt sånt som ställt till det men hittar inget.

tips?

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för router? Hur är den placerad? In i gränssnittet o testa olika kanaler till att börja med är min rekommendation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har uteslutit att det är routern det är fel på, min brors dator får bra resultat, min mobil får bra resultat, testat datorn på grannens router(samma förutsättningar) och även därifrån får jag samma låga hastighet.. så jag undrar vad det kan vara med min datorn som gjort så på sistone.

ska försöka söka vidare, om någon av slump har också råkat på detta, hollar @ me

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade wifi adaptern i enhetshanteraren, tog hem de äldre drivutinerna och installerade den så fungerar det igen:)

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som att vi omstart så uppgraderas drivutinerna.. hur kan jag hindra datorn/microsoft ifrån att uppgradera drivutinerna för trådlösa nätverkskortet? då slipper jag problemet totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozelito:

Nu verkar det som att vi omstart så uppgraderas drivutinerna.. hur kan jag hindra datorn/microsoft ifrån att uppgradera drivutinerna för trådlösa nätverkskortet? då slipper jag problemet totalt.

https://www.windowscentral.com/how-disable-automatic-driver-u...

Permalänk
Medlem

Jag får meddelandet att det gick inte hitta "gpedit.msc"

har inte access dit verkar det som eller har en windows version som inte tillåter.

Permalänk
Medlem

@Mozelito: Du har kanske inte Win 10 PRO utan Home. Kör med register-hacket.

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)