Permalänk
Medlem

Köpa använda delar?

Tjena, tänkte bara fråga på hur ni ser på att köpa använda delar?

Såg en använd EVGA Supernova G2 750W för 600kr. Låter ju jävligt bra med tanke på att dem säljs på inet för ca 1300kr.
Dock är jag av någon anledning "rädd" över att köpa använda delar då jag har någon konstig (känsla?) över att någonting kommer gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seppoo:

Tjena, tänkte bara fråga på hur ni ser på att köpa använda delar?

Såg en använd EVGA Supernova G2 750W för 600kr. Låter ju jävligt bra med tanke på att dem säljs på inet för ca 1300kr.
Dock är jag av någon anledning "rädd" över att köpa använda delar då jag har någon konstig (känsla?) över att någonting kommer gå sönder.

Frågar du om det är ok att köpa begagnade datordelar? Ja självklart. Alla mina delar i datorn är nu begagnade och dom fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

@FANTEN: Precis det jag undrade, ledsen om jag kanske formulerade mig lite konstigt! Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seppoo:

@FANTEN: Precis det jag undrade, ledsen om jag kanske formulerade mig lite konstigt! Tack för svar

Personligen köper jag gärna begagnade prylar så länge man kan få prylen för lämpligt pris och det varierar ju såklart. Ska jag köpa nåt som kostar 100:- nytt så vill jag nog inte betala mer än 50% för att det ska kännas lönt men om jag vill köpa en dyrare pryl som t.ex. kostar >5000:- ny så får man kanske nöjja sig med 25% rabatt. Sen diverse variationer pga ålder och hur eftertraktad prylen är.
Visst finns det en risk att en begagnad pryl går sönder eller att folk luras men jag tror ändå 99,5% av folket här på sweclockers är ärliga så man får försöka filtrera bort dom sista 0,5% genom att försöka lista ut skicket på den begagnade prylen. Våga ställa jobbiga frågor. Be personen skicka en bild på prylen och sök sedan på google efter bilden för att försäkra dig att han inte tog den från nätet. Alla har en kamera i mobilen idag. Om personen istället tagit bilden från nätet så ringer det ju ett par varningsklockor.
Själv skulle jag nog inte köpa något från en person som precis registrerat ett konto här och aldrig varit aktiv på forumet.