Permalänk
Medlem
Skrivet av H_A_N_72:

Böjen på pipes slog i nån kylgrej på moderkortet när jag satte den åt "rätt" håll.. Nu håller jag på med en "ghetto-mod", försöker bocka till pipes:en så att de inte slår i:

https://i.ibb.co/Sd9nYRh/pipes.jpg

Problemet nu är att hålen för att kunna skruva fast kylaren har kommit snett över skruvarna.. :

https://i.ibb.co/qp3cCHW/h-l.jpg

Ska se om jag lyckas skruva fast den ändå.. om jag ändå hade haft en liten sån där "vinkelnyckel" från IKEA!

Tack för erbjudandet om byte! Jag har meckat ganska mycket med lådan/moderkortet nu så öppet köp lär vara väck, men nu borde jag kunna få fast den ändå.. tillbaka skruvandet! Återkommer med resultat!

Hade samma problem med mitt ASUS ROG Strix Z370 I Gaming. Kylaren passade orginal bara med pipes åt grafikkortshållet men då fick det inte plats i chassit. Fick bocka till pipes så det passade till slut, men det var jäkligt meckigt att provmontera och ha sig innan jag till slut fick till det.

Så liten varning till de som funderar på ASUS ROG Strix Z370 I Gaming. Det går att få till det men du får modda lite.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Skam den som ger sig!

Nu har jag äntligen fått iordning min Ghost S1.

Chassi: LOUQE Ghost S1 MkII, ingen tophat
PSU: Corsair SF600 600W V2
Moderkort: Asus B450-I
CPU: AMD Ryzen 5 2600
RAM: G.Skill Trident Z 3200MHz 16GB
SSD: Samsung 970 EVO 1TB NVMe
Kylare: Noctua NH-L12, samt en 15x120mm Noctua i basen som blåser uppåt
GPU: EVGA 1080Ti FTW3 (vänta nu....!)

Efter att ha suttit och CAD'at större delen av dagen har jag nu äntligen fått in mitt FTW3 i Ghost'en! Allt är inte helt klart än, men nu är det så att jag kan visa upp mitt lilla projekt

En ghost utan tophat på beställning!

Där så sitter godingen. Jäklar vad besvär den har gett mig men nu är den i!

3D-printat en hållare som sänker hela grafikkortet 10mm från ursprungshålen.

Samt en egenutskriven GPU-bracket. Den är fortfarande lite halvbra, så jag måste få till det lite snyggare, samt göra den mer stabil. nu är den väldigt flimsig så skulle inte våga "slänga med datorn", samt att den inte får vara vit i slutversion... Än så länge är SF600-sladdarna precis så att det inte sitter perfekt med grillen. Men hade jag inte råkat ta sönder en av mina 2 lågprofil-molex så hade det varit helt tajt!

Hoppas att jag blir klar med GPU-bracket under helgen, så ska jag nog kunna lägga upp filerna på Thingiverse för de som är intresserade

Shinzou tackar för sig!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Då sitter man här med lite tid äntligen, så dags att bygga..
Fanns ingen manual eller så med till ghosten, kanske finns nåt på nätet?
Men som jag tänker det är väl att bygga allt på moderkortet först, sen placera in det. Kommer man komma åt distanserna då tro?
Sen i med nätagget och börja dra kablar. Slutligen i med en 120x25mm noctua fläkt under nätagget tänkte jag. Sen i med GPU.
Tänker jag rätt?

Tänkte bygga med en asus X470-i, ryzen 2700, Noctua NH-L12, corsair SF600 V2. Inga SSD's, ingen tophat.

@Shinzou : snyggt bygge förresten!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Finns på nätet, https://myghost.louqe.com/login.php

Jag hade följt denna guide;

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Då sitter man här med lite tid äntligen, så dags att bygga..
Fanns ingen manual eller så med till ghosten, kanske finns nåt på nätet?
Men som jag tänker det är väl att bygga allt på moderkortet först, sen placera in det. Kommer man komma åt distanserna då tro?
Sen i med nätagget och börja dra kablar. Slutligen i med en 120x25mm noctua fläkt under nätagget tänkte jag. Sen i med GPU.
Tänker jag rätt?

Tänkte bygga med en asus X470-i, ryzen 2700, Noctua NH-L12, corsair SF600 V2. Inga SSD's, ingen tophat.

@Shinzou : snyggt bygge förresten!

Tackar!

Manual finns på QR-koden som kommer med chassit. Jag byggde som du moderkort och sen satte in det i chassit. Sen PSU, sist GPU. finns säkert lättare sätt. Så typ så som du gör.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Tack för svar alla.
Sitter just nu och skall installera kylaren.
Någon som satt den på sin asus X470-i ? Man ska ta av dom fästena som sitter på moderkortet från default va? Och använda AMB4 eller AMB5, vilken av dom..?
Lite luddigt i manualen eller så är jag bara trött..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Tack för svar alla.
Sitter just nu och skall installera kylaren.
Någon som satt den på sin asus X470-i ? Man ska ta av dom fästena som sitter på moderkortet från default va? Och använda AMB4 eller AMB5, vilken av dom..?
Lite luddigt i manualen eller så är jag bara trött..

Grunddelarna från L12-kylaren passar inte AM4, så du måste ha antingen köpt (eller gå in på Nocutas hemsida för o få gratis mot uppvisade kvitton från mobo och kylare). Kitet heter NM-AM4.

Men själva plasthållaren som sitter i original ska du ta bort ja

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Grunddelarna från L12-kylaren passar inte AM4, så du måste ha antingen köpt (eller gå in på Nocutas hemsida för o få gratis mot uppvisade kvitton från mobo och kylare). Kitet heter NM-AM4.

Men själva plasthållaren som sitter i original ska du ta bort ja

Jag fick med ett AM4 kit. Jag tror jag får till det nu.
Tatt bort orginal från mobots ovansida. Satt dit distanser och 2st korta (fanns långa med) såna halvmånar.. Som jag sen ska fästa kylaren i.
Tror det blir rätt... Får se om en stund
Ska bara installera RAM först kom jag på

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Då så. Jag använde de längre för att se till att heatpipes'en ligger nedåt och inte på sidan. Du vill ha att änden på heatpipes går över pci-express-slotten för grafikkorten

Det ska tydligen göra några graders skillnad. Det borde funka på X470-i också, de såg väldigt lika ut när jag tittade på moderkort (för mig blev det ett B450-i istället).

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

@Nima2001: Då så. Jag använde de längre för att se till att heatpipes'en ligger nedåt och inte på sidan. Du vill ha att änden på heatpipes går över pci-express-slotten för grafikkorten

Det ska tydligen göra några graders skillnad. Det borde funka på X470-i också, de såg väldigt lika ut när jag tittade på moderkort (för mig blev det ett B450-i istället).

Ohh damn.. Bra poäng! hmm..
Ska se om jag ser någon bygglogg med mitt moderkort. Men tror det är bäst som du säger även på detta kortet. Det går rätt över M2 sloten med då.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

någon med ett X470-i som förstår hur frontpanel connectors ska kopplas?
Helt motsatt från louqe instruktionerna så har jag en power + och en - men bara LED - .
Förvirrad...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Nu har jag äntligen fått iordning min Ghost S1.

Chassi: LOUQE Ghost S1 MkII, ingen tophat
PSU: Corsair SF600 600W V2
Moderkort: Asus B450-I
CPU: AMD Ryzen 5 2600
RAM: G.Skill Trident Z 3200MHz 16GB
SSD: Samsung 970 EVO 1TB NVMe
Kylare: Noctua NH-L12, samt en 15x120mm Noctua i basen som blåser uppåt
GPU: EVGA 1080Ti FTW3 (vänta nu....!)

Efter att ha suttit och CAD'at större delen av dagen har jag nu äntligen fått in mitt FTW3 i Ghost'en! Allt är inte helt klart än, men nu är det så att jag kan visa upp mitt lilla projekt

https://imgur.com/RB445Va.jpg
En ghost utan tophat på beställning!

https://imgur.com/eZ9A5N1.jpg
Där så sitter godingen. Jäklar vad besvär den har gett mig men nu är den i!

https://imgur.com/Lxq242e.jpg
3D-printat en hållare som sänker hela grafikkortet 10mm från ursprungshålen.

https://imgur.com/ajyaBan.jpg
Samt en egenutskriven GPU-bracket. Den är fortfarande lite halvbra, så jag måste få till det lite snyggare, samt göra den mer stabil. nu är den väldigt flimsig så skulle inte våga "slänga med datorn", samt att den inte får vara vit i slutversion... Än så länge är SF600-sladdarna precis så att det inte sitter perfekt med grillen. Men hade jag inte råkat ta sönder en av mina 2 lågprofil-molex så hade det varit helt tajt!

Hoppas att jag blir klar med GPU-bracket under helgen, så ska jag nog kunna lägga upp filerna på Thingiverse för de som är intresserade

Shinzou tackar för sig!

Synnerligen trevligt! Hur känner du för att tillverka något kit när du fått till slutversionen? Mot betalning givetvis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk

@Nima2001: Har du bara 3 sladdar i Ghost? Eller menade du att det bara stod 3 i bruksanvisningen?

Jag har också det moderkortet, och jag kopplade det på "system panel connectors", raden närmast cpu´n, i ordningen grå, vit, svart, brun räknat från sata kontakten.

//Zacke

Permalänk
Medlem

@Zacke2008: nej har 4 sladdar från front panel i ghost..
Men måste verkligen kopplat galet för den varken startar eller lyser :<

Ska kika igen på vad du skrivit medan ja tittar på chassit

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

@Nima2001: Har du bara 3 sladdar i Ghost? Eller menade du att det bara stod 3 i bruksanvisningen?

Jag har också det moderkortet, och jag kopplade det på "system panel connectors", raden närmast cpu´n, i ordningen grå, vit, svart, brun räknat från sata kontakten.

//Zacke

Okej nu har jag kopplat precis så som du sa i den ordningen.
Power knappen funkar nu och jag lyckas boota in i BIOS utan problem! SUCCESS!
Där upptäcks allt från cpu ram SSD osv. Så det verkar fungera som det ska än så länge.
Men, Ingen white LED på powerknappen. Har dubbel och trippelkollat så att kontakterna är ordentligt intryckta i moderkortet och att ingen sladd har släppt från lilla chippet vid powerknappen. Allt ser bra ut tycker jag så vet inte vad felet kan vara..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Nima2001: Prova att byta grå med vit, kan vara att ditt (eller mitt) är felmonterat i fabriken.

//Zacke

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Synnerligen trevligt! Hur känner du för att tillverka något kit när du fått till slutversionen? Mot betalning givetvis!

Skickades från m.sweclockers.com

Får se vad som går, hållaren för riser-kabeln är lite vek i en led så svårt att skicka med billig frakt. Dock ska jag hem till föräldrarna i Jul och de bor i Tidholm så kanske kan mötas upp

lite nytt för att få snyggare samt mer stabilitet:

sidovy:

För er som inte kan japanska/kinesiska tecken så står det Shinzou (behöver ej vara med i slutversion men kul tillägg).

En fråga till allmänheten: bör jag göra en sarg ca 1-2 mm och 1-2 mm hög runt utgångarna för att stabilisera/göra snyggt eller ser det bra ut som det är?

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

@Nima2001: Prova att byta grå med vit, kan vara att ditt (eller mitt) är felmonterat i fabriken.

//Zacke

Fungerade perfekt! Tack:)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Fungerade perfekt! Tack:)

Vad bra det är förmodligen mina kablar som har blivit felmonterade i fabriken då jag provade "rätt montering" först d.v.s vit, grå, svart och brun utan att den lös.

//Zacke

Permalänk
Medlem

Tog lite bilder nyss på min Ghost med lite ljusmod.

Och några till här: https://imgur.com/a/QhTebEe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick mitt Ghost S1 för flera veckor sedan, och det har blivit ståendes här i sin kartong. Jag hade planerat att bygga i det men det blev försenat så jag köpte andra delar och i dagsläget är jag väldigt nöjd med det jag har för närvarande.

Det stör mig smått att jag inte gjort något av det, chassit är fantastiskt, kvalitén är magisk, jag är positivt överraskad och det händer inte särskilt ofta, och just därför vet jag att jag borde använda det, det är för fint för att bara ställas undan : )

Är väldigt inspirerande att se era byggen och vad ni har valt att göra.

Jag funderar på en 9900K med en 240 AIO, är det någon som har prövat det ännu?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag fick mitt Ghost S1 för flera veckor sedan, och det har blivit ståendes här i sin kartong. Jag hade planerat att bygga i det men det blev försenat så jag köpte andra delar och i dagsläget är jag väldigt nöjd med det jag har för närvarande.

Det stör mig smått att jag inte gjort något av det, chassit är fantastiskt, kvalitén är magisk, jag är positivt överraskad och det händer inte särskilt ofta, och just därför vet jag att jag borde använda det, det är för fint för att bara ställas undan : )

Är väldigt inspirerande att se era byggen och vad ni har valt att göra.

Jag funderar på en 9900K med en 240 AIO, är det någon som har prövat det ännu?

Mvh

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Jag har byggt klart min.. Tänkte skapa ett litet galleri senare.
Men jag hade planerat att trycka in en noctua fläkt under nätagget då jag inte kör med SSD's i burken. Men det kunde jag ju glömma direkt insåg jag. Trots att jag flyttat upp nätagget högst upp, kör corsair SFX nätagg v2 och använder inga satakablar från nätagget, så är det uteslutande kablar under nätagget. Finns inte en CM kvar för fläkt där..
Måste verkligen vara usel på kabeldragning men den där monsterstyva 24pinnen tog verkligen sin plats.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har byggt klart min.. Tänkte skapa ett litet galleri senare.
Men jag hade planerat att trycka in en noctua fläkt under nätagget då jag inte kör med SSD's i burken. Men det kunde jag ju glömma direkt insåg jag. Trots att jag flyttat upp nätagget högst upp, kör corsair SFX nätagg v2 och använder inga satakablar från nätagget, så är det uteslutande kablar under nätagget. Finns inte en CM kvar för fläkt där..
Måste verkligen vara usel på kabeldragning men den där monsterstyva 24pinnen tog verkligen sin plats.

Styv kabel? Är det inte sleevade kablar du fick med ditt nätaggregat?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har byggt klart min.. Tänkte skapa ett litet galleri senare.
Men jag hade planerat att trycka in en noctua fläkt under nätagget då jag inte kör med SSD's i burken. Men det kunde jag ju glömma direkt insåg jag. Trots att jag flyttat upp nätagget högst upp, kör corsair SFX nätagg v2 och använder inga satakablar från nätagget, så är det uteslutande kablar under nätagget. Finns inte en CM kvar för fläkt där..
Måste verkligen vara usel på kabeldragning men den där monsterstyva 24pinnen tog verkligen sin plats.

Den här killen använder ett SF 450/600 v1 med ännu värre kablar än dina.

http://imgur.com/WenKfUR
http://imgur.com/VtZ11Nj
http://imgur.com/skSz0IM

Edit: och då menade jag att kablarna är styvare och bökigare
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan redigera det man redan har skrivit, så här kommer en uppdatering.

Chassi: Louqe Ghost S1 Ash
CPU: AMD Ryzen 5 2400G
Moderkort: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI
RAM: Team Dark ROG Series Gray 16GB (2x8GB) 3000MHz CL16-18-18-38-56
PSU: SilverStone SFX SX500-LG V2
GPU: MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost OC
SSD: Samsung 950 Pro NVMe M.2 512GB
Kylare: Alpenföhn Black Ridge + Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 PWM 120mm

Inväntar custom nätaggs kablar, Prolimatech fläkten samt 2 led rgb strips.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@Gambit_2K: Hur presterar den kylaren vs NH-L12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Den här killen använder ett SF 450/600 v1 med ännu värre kablar än dina.

http://imgur.com/WenKfUR
http://imgur.com/VtZ11Nj
http://imgur.com/skSz0IM

Edit: och då menade jag att kablarna är styvare och bökigare
Skickades från m.sweclockers.com

Mhmm...
Jag kommer få dra om kablarna senare tror jag..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Mhmm...
Jag kommer få dra om kablarna senare tror jag..

Jo, jag blev också rätt inspirerad. Kan inte för mitt liv få det lika litet som han dock. Känns som om kablarna är på väg att gå av...

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Jo, jag blev också rätt inspirerad. Kan inte för mitt liv få det lika litet som han dock. Känns som om kablarna är på väg att gå av...

funderar på att köpa en custom sleeved kabel bara för den 24pin moderkorts kontakten. Alla andra är bra för min del. Dock använder jag ju inte sata diskar så det underlättar ju.
Men senast jag kollade på hemsidan för custom sleeved kablar som rekommenderades i tråden så fanns det inga inne för ghost chassit.

Visa signatur

Citera för svar!