Diablo 3 Grafikproblem

Permalänk
Medlem

Diablo 3 Grafikproblem

Hej!

Fattar inte vad som kan vara fel, men jag har den här grafiken i Diablo 3:
Diablo 3 IMGUR

Quadro FX770M.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

du kör väl med laptop va ? verkar ju inte vara ett höjdarkort direkt.. det orkar väl inte mer...

Permalänk

Ditt kort är inte långt ifrån "Lowest Requirements" för D3, tror tyvärr inte det kortet orkar med mer än så.

Edit: Quadro FX770M är baserat på kärnan för GeForce 9600M GT, det är tyvärr där ditt problem ligger, det finns inte mer kräm i kortet

Faktatillägg
Permalänk

It looks like you do have a phone!

Permalänk
Medlem

Haha Okej! Ja men då vet jag 😁

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Det går inte att rendera i opengl istället för directx?

-Verkade inte göra någon skillnad.

Fick faktiskt grafiken att bli vanlig, vet inte vad jag gjorde dock...
Nu körde jag lite extra settings i D3prefs, 65fps i staden

Bild, imgur

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Det går inte att rendera i opengl istället för directx?

-Verkade inte göra någon skillnad.

Fick faktiskt grafiken att bli vanlig, vet inte vad jag gjorde dock...
Nu körde jag lite extra settings i D3prefs, 65fps i staden

Bild, imgur

Faktiskt kan du köra nästan alla spel, även sprillans sådana, på en gammal laptop. Idén om att det inte skulle gå är befängd. Med drivrutiner kan du kontrollera i princip alla aspekter av renderingen vilket gör att du kan spela nya spel på en potatis. Det kräver dock att man kan en del programmering vilket kanske kan vara en morot för att lära dig.

Det andra alternativet är att kolla in kanalen LowSpecGamer eller programmet LowSpecExperience.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroppkaka:

Faktiskt kan du köra nästan alla spel, även sprillans sådana, på en gammal laptop. Idén om att det inte skulle gå är befängd. Med drivrutiner kan du kontrollera i princip alla aspekter av renderingen vilket gör att du kan spela nya spel på en potatis. Det kräver dock att man kan en del programmering vilket kanske kan vara en morot för att lära dig.

Det andra alternativet är att kolla in kanalen LowSpecGamer eller programmet LowSpecExperience.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej! Det ska jag helt klart kolla upp. Jag kunde köra i strax under 720p nu med ännu bättre texture quality. Måste bara låsa fpsen till 30. Fick ett äckligt input lag annars. Varför är det så? Input lag med varierande FPS?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Okej! Det ska jag helt klart kolla upp. Jag kunde köra i strax under 720p nu med ännu bättre texture quality. Måste bara låsa fpsen till 30. Fick ett äckligt input lag annars. Varför är det så? Input lag med varierande FPS?

Det har att göra med bilderna som grafikkortet skickar till skärmen och om huruvida dessa är i synk med uppdateringsfrekvensen hos skärmen eller ej. Naturligtvis blir det "input lag" om grafikkortet inte hänger med. Kan vara en idé att testa borderless window för att slippa det men då måste du ha 720p i Windows-miljö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej

Har kraftiga FPS-Drops i Diablo 3. Droppar allt ifrån 100+ ner till 1 vid extrema fall, annars typ 100+ ner till 25-35 fps. Ibland drabbas även Destiny 2 men till 98% Enbart Diablo 3.
Har testat att köra i 32-bit Launch ist för 64-bit, testat windowed-mode inget hjälper.

Hårdvara

Asus Maximus VII Formula
i7-4790
32GB 2400 MHz DDR3
Asus GTX 1070 Dual OC
ASUS ROG Ryujin 240mm
3x SSD ( Samsung 850 Evo, 2x Samsung 840 Evo - Raid 0 )
2x Mekaniska diskar
Corsair CX750M 750W

Upplösning 1092 x 1080 @60 Hz

Vid spelande - CPU-temp: 55 c GPU-temp: 57 c

Glömde skriva ner vissa saker
Permalänk
Medlem
Skrivet av TrilleX:

Hej

Har kraftiga FPS-Drops i Diablo 3. Droppar allt ifrån 100+ ner till 1 vid extrema fall, annars typ 100+ ner till 25-35 fps. Ibland drabbas även Destiny 2 men till 98% Enbart Diablo 3.
Har testat att köra i 32-bit Launch ist för 64-bit, testat windowed-mode inget hjälper.

Hårdvara

Asus Maximus VII Formula
i7-4790
32GB 2400 MHz DDR3
Asus GTX 1070 Dual OC
ASUS ROG Ryujin 240mm
3x SSD ( Samsung 850 Evo, 2x Samsung 840 Evo - Raid 0 )
2x Mekaniska diskar
Corsair CX750M 750W

Vid spelande - CPU-temp: 55 c GPU-temp: 57 c

Spelet på HDD eller SSD?

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Spelet på HDD eller SSD?

Spelen ligger på SSD i Raid 0

Permalänk
Skrivet av TrilleX:

Hej

Har kraftiga FPS-Drops i Diablo 3. Droppar allt ifrån 100+ ner till 1 vid extrema fall, annars typ 100+ ner till 25-35 fps. Ibland drabbas även Destiny 2 men till 98% Enbart Diablo 3.
Har testat att köra i 32-bit Launch ist för 64-bit, testat windowed-mode inget hjälper.

Hårdvara

Asus Maximus VII Formula
i7-4790
32GB 2400 MHz DDR3
Asus GTX 1070 Dual OC
ASUS ROG Ryujin 240mm
3x SSD ( Samsung 850 Evo, 2x Samsung 840 Evo - Raid 0 )
2x Mekaniska diskar
Corsair CX750M 750W

Upplösning 1092 x 1080 @60 Hz

Vid spelande - CPU-temp: 55 c GPU-temp: 57 c

Har för mig skuggorna är väldigt cputunga för en kärna. Dra ner till low eller helt av gör underverk. Kasst multicore stöd helt enkelt.

Märks främst när mycket skuggor ska existera på samma ställe.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig skuggorna är väldigt cputunga för en kärna. Dra ner till low eller helt av gör underverk. Kasst multicore stöd helt enkelt.

Märks främst när mycket skuggor ska existera på samma ställe.

Ska testa detta, aa, dem borde fixa multicore stöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackberry421:

Ska testa detta, aa, dem borde fixa multicore stöd

Testat nu en stund, fortfarande fps-drops. Hade även detta problem när jag satt på 4790K med Asus GTX 1060 6GB Dual OC