AMD:s chef för Radeon Technologies Group lämnar företaget

Permalänk
Melding Plague

AMD:s chef för Radeon Technologies Group lämnar företaget

För andra gången på ett år slutar en ledare på AMD:s grafikdivision Radeon Technologies Group, då Mike Rayfield nu går. I väntan på en ersättare kliver ingenjören David Wang in tillfälligt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tippar på att detta mest lär mötas med skepticism och negativitet. Men jag tror faktiskt att det här är bra. Lite nytt blod in i företaget behövs och någon som vågar tänka utanför boxen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan bli bra, kan bli sämre. Återkommer om två år om detta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Wang är som nämnt väldigt erfaren, men lite stabilitet på RTG hade väl inte suttit fel. Jag vågar inte ens spekulera i vad det här kommer leda till men hoppas såklart att Navi och Arcturus inte påverkas alltför mycket.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kanske ett gott tecken på att Navi är klar och att nästa utmaning är bättre passande för en ny person, isf är det rimligt att byta så att denne nya kommer in innan Navi lanseringen och kan styra RTG till nästa utmaning och lansering....
Eller så är stressen och utmaningen så pass hög på RTG idag att karln bara gav upp

Permalänk
Medlem

Han går i pension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Han går i pension.

Borde definitivt förtydligas, t.ex. i rubriken eller i den korta sammanfattningen @Jacob !

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mill:

Han går i pension.

Skrivet av Icte:

Borde definitivt förtydligas, t.ex. i rubriken eller i den korta sammanfattningen @Jacob !

Står i citatet, men hade missats i texten. Nu står det med i nyheten, tack för påpekandet.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Står i citatet, men hade missats i texten. Nu står det med i nyheten, tack för påpekandet.

Tycker fortfarande blänkaren är rätt missvisande. Pension är inte det första jag tänker när jag ser

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Oohh så hemskt en nyhets rubrik om AMD som kan tolkas som något negativt. Borde kanske vara AMD Radeon Technologies chef går i pension - Nytt blod med positiva influenser kommer snart in som ersättare...

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ozzed:

Lite nytt blod in i företaget behövs och någon som vågar tänka utanför boxen.

Någon som har jobbat på varje GPU från R300 till GCN ska nog inte kallas "nytt blod".

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Någon som har jobbat på varje GPU från R300 till GCN ska nog inte kallas "nytt blod".

Det är ju en tillfälligt ersättare. Jag syfrar självklart på den permanenta ersättaren som så småningom är på plats.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MarkSix:

Oohh så hemskt en nyhets rubrik om AMD som kan tolkas som något negativt. Borde kanske vara AMD Radeon Technologies chef går i pension - Nytt blod med positiva influenser kommer snart in som ersättare...

Bra förslag! Kan vi spinna det ännu mer positivt?

Skämt åsido; det har cirkulerat uppgifter om att Mike Rayfield inte varit så aktiv i sin roll som förväntats. Det är också värt att ställa frågan om AMD från början skulle anställt någon för en sån position om denne planerat gå i pension knappt ett år senare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Bra förslag! Kan vi spinna det ännu mer positivt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Bra förslag! Kan vi spinna det ännu mer positivt?

Här, håll min öl.

Permalänk
Inaktiv

Rayfield kanske ska arbeta på Raytracing istället

Höhö

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Det kan omöjligt vara lätt att få det till det sämre iaf.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mill:

Han går i pension.

Nej du tolkar det fel, han blir seniorkonsult och ökar lönen 5 ggr

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Retire kan innebära att man lämnar bolaget eller lämnar ifrån sig timmar från bolaget samt så kan det även betyda att man lämnar arbetsmarknaden (går i pension). "Retire" Måste inte betyda att han går i pension m.a.o..
Tror det är en liten skillnad i betydelsen, innebörden av orden mellan svenskan "pension" och engelskan "retirement", må kunna översättas mellan varnadra men innebörden som sagt kan vara olika.
För mig är retire och verbet retiring mera att avgå eller lämna medan retirement är att gå i pension. I artikeln väljer källan just retiring.

Inget i artikelns källa säger att han gå i pension helt, utan att han enbart lämnar AMD för att spendera mer tid med familjen och ta sig an sin passion i livet (vad det nu kan vara).
Han kanske går i pension men det nämns inte, kan kanske går över till intel också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Skämt åsido; det har cirkulerat uppgifter om att Mike Rayfield inte varit så aktiv i sin roll som förväntats. Det är också värt att ställa frågan om AMD från början skulle anställt någon för en sån position om denne planerat gå i pension knappt ett år senare.

Precis. Läser jag mellan raderna så lutar det lite mer åt att han får sparken än att han självmant valt att pensionera sig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

När man läser lite om vad han gjort den senaste tiden och hur ointresserad han varit av att göra sitt jobb så förstår jag att han går i pension aka. vi låter dig gå men vi kallar det pension.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Så för att sammanfatta: Mike is retiring at the end of the year, He has made the decision to spend more time with his family and pursue his personal passions

Behövs väl ingen > Google översättning till det (?) *Host Host** sparken...harkel...

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hoppas han får det gött med familjen, har säkert gjort sig förtjänt av lite lugn och ro.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Han går i pension.

Du ska nog snarare läsa det som att han fått kicken.
Det är så man brukar skriva i de här sammanhangen.

Permalänk
Medlem

Hade han fått sparken hade dom faktist varit skyldiga at skriva det i den officiella pressutlåtelsen för aktieägarnas skull. Men tekniskt sett kan dom be han gå genom att betala han ett par års lön om han går med på att säga upp sig. Nekar man detta och tar saker vidare så får man så dålig karaktär av bolaget att ingen är intresserad av hans tjänster skulle han vilja hoppa på nått vid en senare anledning.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Fick en ångestattack och trodde att det var Lisa som lämnat först. Det kan nog bli bra det här men frågan är vad Wang kan göra för företaget. Kan ju knappast bli sämre grafikkort men ska bli intressant att se vad detta leder till.

Kanske skulle köpa lite aktier?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inquam:

Tycker fortfarande blänkaren är rätt missvisande. Pension är inte det första jag tänker när jag ser

https://content.screencast.com/users/damien_5551/folders/Snagit/media/cd71d6c8-9df1-4b1f-97ed-d0f45620fcaa/12.17.2018-13.56.png

Blir mer clickbait á la aftonblaskan på det här viset vilket verkar vara populärt nu för tiden

Permalänk
Medlem

Sweclockers blivit aftonbladet med dåliga klickbait titlar?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Precis. Läser jag mellan raderna så lutar det lite mer åt att han får sparken än att han självmant valt att pensionera sig.

Kan så vara, men är som sagt bara en spekulation.
Samtidigt så har hans hopp i industrin varit rätt turbulenta dom sista åren.

"Mr. Michael J. Rayfield, also known as Mike, has been senior vice president and general manager-Radeon Technologies Group at Advanced Micro Devices, Inc. since January 2018. Mr. Rayfield, served as Senior Vice President of Mobile Business Unit since June 30, 2017 at Micron Technology, Inc. until December 1, 2017 and served as its serves as Vice President of Mobile Business Unit until June 30, 2017 and Vice President of Wireless Solutions since September 18, 2012. Mr. Rayfield has 15 years of executive management experience and nearly 30 years in the industry. He worked for the seven years as the Vice President and General Manager of NVIDIA, Inc.'s Mobile Business Unit where his team created advanced computer on a chip technology and won key mobile industry reference designs. His professional background also includes serving in executive sales, business development and operations roles at Stretch, Inc., Reshape, Inc., Cisco Systems, Growth Networks and Texas Instruments. He began his career in various technical sales roles with Texas Instruments. He serves as a Director of Elpida Memory Inc. Mr. Rayfield served as a Director of Phiar Corporation. Mr. Rayfield holds a bachelor of science degree in Electrical Engineering from University of Vermont"

Källa: Blomberg

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Mycket AMD aktieägare/fanboys i denna tråden märker jag

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]