Konvertera .3gpp till .wav

Permalänk
Medlem

Konvertera .3gpp till .wav

Letar efter ett fungerande program till Windows 10 som kan konvertera .3gpp till .wav.

Observera att jag INTE vill använda någon "online converter", utan ett riktigt program i Windows.

Vad finns det för något som är bra?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Letar efter ett fungerande program till Windows 10 som kan konvertera .3gpp till .wav.

Observera att jag INTE vill använda någon "online converter", utan ett riktigt program i Windows.

Vad finns det för något som är bra?

vad är anledningen till att du inte vill använda "online converter"

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Är du bekväm med CLI så FFMPEG.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vad är anledningen till att du inte vill använda "online converter"

För att det innebär en säkerhetsrisk att filerna laddas upp på någon extern sida, vill sköta allt internt.

Skrivet av pv2b:

Provat Audacity?

.3gpp går inte ens att öppna i Audacity.

Skrivet av philipborg:

Är du bekväm med CLI så FFMPEG.

Det verkar för komplicerat, vill ha ett färdigt program.

Förslag som fungerar?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk

Hittade denna, om det är något att ha är en annan fråga.

http://www.wav-mp3.com/wav/3gpp-to-wav.htm

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av [¿]Gangster:

Hittade denna, om det är något att ha är en annan fråga.

http://www.wav-mp3.com/wav/3gpp-to-wav.htm

Virus indikeras https://www.virustotal.com/#/file/59eccfbf292c9b6c6b5af1aa502... av det programmet

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Det verkar för komplicerat, vill ha ett färdigt program.

Förslag som fungerar?

Klistra in det här i en fil och spara med filändelsen bat.

ffmpeg -i "%~f1" "%~dpn1.wav"

Ladda ner ffmpeg och packa upp bin/ffmpeg.exe till samma mapp som bat-filen. Drag och släpp för att konvertera ljudfil från nästan vilket format som helst till wav.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Prov handbrke, fixar det mesta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Klistra in det här i en fil och spara med filändelsen bat.

ffmpeg -i "%~f1" "%~dpn1.wav"

Ladda ner ffmpeg och packa upp bin/ffmpeg.exe till samma mapp som bat-filen. Drag och släpp för att konvertera ljudfil från nästan vilket format som helst till wav.
https://i.imgur.com/tekmWko.gif

Det där var riktigt coolt och funkade perfekt, tack!
Vad för slags kod är det som .bat-filen är skriven i och hur tolkar man den?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Det där var riktigt coolt och funkade perfekt, tack!
Vad för slags kod är det som .bat-filen är skriven i och hur tolkar man den?

.bat filer är bara kommandoprompts kommandon, aka CMD. Syntaxen är lite annorlunda gentemot att skriva rätt in i CMD men samma funktionalitet.

Avkonstruktion av kommandot:
ffmpeg -i "%~f1" "%~dpn1.wav"

%~f1 är en referens till filen som man öppnade bat filen med. %~dpn1 är en referens till filen utan filändelsen.
Så det tolkas som

ffmpeg -i "C:\Directory\Example.3gpp" "C:\Directory\Example.wav"

Detta är då argumenten som ges till ffmpeg.exe. -i är input. output behöver ingen nyckel för att anges utan anges som praxis sist bara.

Bat är lämpligt för väldigt enkla program som t.ex. detta. Det man ska komma ihåg däremot är att CMD och därmed bat är till stor del gamla saker från MS-DOS eran och mer komplexa saker har en väldigt dålig syntax. Microsoft erbjuder därmed Powershell script (ps1) för mer komplicerad logik. Powershell har stöd för hela .NET Framework och eventuellt .NET Core.

Med det sagt så är däremot .bat enklare att komma igång med och skriva enklare program. Skrev själv mina första program i .bat, började på ett halv dussin rader per program och växte till ett halvt dussin hundra innan jag började lära mig ett riktigt programmeringsspråk.

En bra referens lista för CMD https://ss64.com/nt/
Vill du leka runt lite så börja med echo.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.