Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile

Permalänk
Melding Plague

Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile

Corsair gör ett återbesök i testlabbet med tangentbordet K70 RGB Mk.2 Low Profile, och som namnet avslöjar handlar det om mekaniska brytare i låg profil.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar de räfflade tangenterna.

Permalänk
Medlem

Tror man stör sig efter ett tag på det räfflade

Permalänk
Medlem

Har Corsair fortfarande handledsstöd med piggar i billigast möjliga plast som går sönder bara man kollar på dom? Har säkert en 3-4 olika Corsais tangentbord där samtliga har "vickande" handledsstöd för att piggarna gått av...

Permalänk
Medlem

Kraftig mjukvara ha, Icue är ju lite buggit om man säger så vet inte hur ofta det strular med mitt K65 och ibland ställer till det för comander pro:n med så det krävs omstart, allt bara fastnar i samma färg

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fördelar - Bra byggkvalitet
Nackdelar - Högt pris

Motsvarar priset kvalitén?

Permalänk
Medlem

Har haft Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile i en vecka är mkt nöjd.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Är low profile Cherry MX Silent liknande?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tänkte på att det vore ju bra om ni kunde testa sånahära tangentbord lite mer utförligt.
USB polling rate - om det nu finns några tangentbord som kör över 125 gånger i sekunden. (något jag är intresserad av)
Input delay - lite klurigt att testa, då så mycket annat påverkar också, men inte omöjligt.
de-bounce - kanske?

Det är ju lite klurigt att testa input delay på att bra sätt, men en metod som brukar användas är att man filmar (i hög fps) tangentbord/mus/controller och trycker på knappen i ett spel, och räknar frames till något händer på skärmen. inte den bästa metoden då spel har animationer och annat som kan fördröja. men det finns ju andra program som kan visa om en knapp är nertryckt.

Just input delay är en sak som kan påverkas av diverse drivers och mjukvaror, och inte nödvändigtvis hårdvaran, så även om man hittar en produkt med hög polling rate, så kan ju mjukvaran slöa ner responstiden.

Permalänk
Medlem

@JeanC: Jag har sådana på mitt K65 och det är mycket trevligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har en äldre variant av K65 hemma, och en nyare på jobbet. Har allvarliga problem med tangenterna Ä och Ö på de nyare nordiska tangentborden från Corsair då Ö och Ä bytat plats på tangenten med Æ och Ø. Ö och Ä är alltså inte längre högst upp till vänster på tangenten. Tänker "Ä" när jag ser Æ och "Ö" när jag ser Ø, men det är ju tvärtom.

Tangenternas övre sida är mest upplyst och där ligger blickfånget. Fick byta plats på tangenterna till slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Har en äldre variant av K65 hemma, och en nyare på jobbet. Har allvarliga problem med tangenterna Ä och Ö på de nyare nordiska tangentborden från Corsair då Ö och Ä bytat plats på tangenten med Æ och Ø. Ö och Ä är alltså inte längre högst upp till vänster på tangenten. Tänker "Ä" när jag ser Æ och "Ö" när jag ser Ø, men det är ju tvärtom.

Tangenternas övre sida är mest upplyst och där ligger blickfånget. Fick byta plats på tangenterna till slut.

Sluta titta på tangentbordet när du skriver

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Kraftig mjukvara ha, Icue är ju lite buggit om man säger så vet inte hur ofta det strular med mitt K65 och ibland ställer till det för comander pro:n med så det krävs omstart, allt bara fastnar i samma färg

Har använt iCUE sedan de släppte betan i slutet på mars och aldrig upplevt de problemen.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med mitt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar kvalitén Corsair har på sina tangentbord, men designvalen dom gjort på sistone är anskrämliga... Fet font på tangenterna som ser för jävligt ut i mitt tycke, sånt här "anti-halk" mönster på mellanslagstangenten som man har på metallplattor som man går på så man inte ska halka och slå ihjäl sig... Om dom hade gått för en industriell look på den hade jag förstått varför dom hade det, men då har dom tagit bort den kromade/metalliska corsair loggan och smackat dit en plastbit som lyser i alla regnbågens färger???
Och handledsstödet som var stilrent har dom gjort en diagonal rand rakt igenom som också inte passar ihop med alla raka linjer som ett tangentbord har. Personen/erna som har kommit på denna design borde fan få sparken. Föregående tangentbord var hundra gånger snyggare.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Kraftig mjukvara ha, Icue är ju lite buggit om man säger så vet inte hur ofta det strular med mitt K65 och ibland ställer till det för comander pro:n med så det krävs omstart, allt bara fastnar i samma färg

Har samma problem tråkigt nog, Corsair behöver jobba på sin mjukvara!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Kraftig mjukvara ha, Icue är ju lite buggit om man säger så vet inte hur ofta det strular med mitt K65 och ibland ställer till det för comander pro:n med så det krävs omstart, allt bara fastnar i samma färg

Corsair är ända företaget som försöker klämma in styrningar för PSU, fläktar, AOIs, ljud, tangenbord, macros, RGB-styrning för allt från RAM-minnen till hörlurar, möjligheten att övervaka allt detta, kunna se när det finns ny firmware och uppdaterar denna. Det är bara att kolla på andra styrprogram som AURA-syncs Lighting Control eller NZXTs för att se att Corsair är långt före konkurrenterna.

Min erfarenhet är att även om programmet lider av många buggar, så ligger mycket problem hos användaren för att få mycket att fungera med diverse andra inställningar, bios, firware, drivrutiner corsair produkter och annan mjuk och hårdvara. Du kan säkert få hjälp med ditt problem på /r/Corsair/.

Permalänk
Medlem

@lilu:

sluta tjuvtitta

Visa signatur

korWWW

Permalänk

@BigO161107: Håller med om dåliga design val. Hade länge funderat på ett Corsair tangentbord innan, men kunde inte se förbi fonten. Vill inte köpa ett tangentbord för att sen vara "tvingad" till att köpa nya keycaps.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag köpte det här tangentbordet så fort det släpptes. Är mycket nöjd med mitt. Jag tycker inte att tangenterna känns "svampiga," men å andra sidan är jag van vid membranbrytare också.

Personligen klarar jag inte av vanliga mekaniska tangentbord eftersom tangenterna är så höga och har så lång nedtryckningsväg. Ofta har de även ganska små tangenter med långa mellanrum mellan tangenterna. Många avskyr t.ex. chiclet-tangener, men jag tycker de är underbara.

Just därför älskar jag det här tangentbordet. Äntligen kan jag få mekaniska tangenter som inte kräver djupa nedtryckningar, och som har tangenter utan gigantiska mellanrum.

Kan tillägga att handlovsstödet ser väldigt plastigt och billigt ut, men det är faktiskt rätt skönt att använda.

Det enda negativa jag har att säga om tangentbordet hittills är att mjukvaran iCUE verkar extremt krångligt (Razers dito var otroligt mycket enklare att förstå sig på) och beter sig lite underligt ibland.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Har Corsair fortfarande handledsstöd med piggar i billigast möjliga plast som går sönder bara man kollar på dom? Har säkert en 3-4 olika Corsais tangentbord där samtliga har "vickande" handledsstöd för att piggarna gått av...

Eh? Har inga problem med kvaliteten på dessa själv.
Äger ett k95 platinum

Skrivet av Mortac:

Personligen klarar jag inte av vanliga mekaniska tangentbord eftersom tangenterna är så höga och har så lång nedtryckningsväg. Ofta har de även ganska små tangenter med långa mellanrum mellan tangenterna. Många avskyr t.ex. chiclet-tangener, men jag tycker de är underbara.

Just därför älskar jag det här tangentbordet. Äntligen kan jag få mekaniska tangenter som inte kräver djupa nedtryckningar, och som har tangenter utan gigantiska mellanrum.

Du skulle ha testat ett ordinarie tangentbord med Cherry MX Speed. Det är enorm skillnad på dem och övriga cherry mx

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Eh? Har inga problem med kvaliteten på dessa själv.
Äger ett k95 platinum

Så länge man aldrig försöker flytta dom eller så är det helt ok men testa lägg det i en väska eller nåt och plaspiggarna ryker direkt pga usel design.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Så länge man aldrig försöker flytta dom eller så är det helt ok men testa lägg det i en väska eller nåt och plaspiggarna ryker direkt pga usel design.

Löjligt. Flyttar en del på mitt ibland utan problem.
Har dock inte testat att lägga det löst i en väska, men det är ju lite ditt ansvar att packa vettigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Löjligt. Flyttar en del på mitt ibland utan problem.
Har dock inte testat att lägga det löst i en väska, men det är ju lite ditt ansvar att packa vettigt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett onödigt problem pga en dålig design helt enkelt. I synnerhet som resterande delar av tangentborden är så pass bra (och kostar därefter).

Permalänk
Medlem

Har ett Corsair K95 RGB Platinum med Cherry MX Brown och är ruskigt nöjd. Gillar den snygga borstade aluminium-looken och den grymma känslan med feedback:en, m.m. Sen är det ju en riktigt bra grej att tangentbordet är plant undertill så att man lätt kan blåsa bort damm. Bästa brädan jag haft helt klart.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Doorfen:

Har haft Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile i en vecka är mkt nöjd.

Skrivet av waverider:

Har ett Corsair K95 RGB Platinum med Cherry MX Brown och är ruskigt nöjd. Gillar den snygga borstade aluminium-looken och den grymma känslan med feedback:en, m.m. Sen är det ju en riktigt bra grej att tangentbordet är plant undertill så att man lätt kan blåsa bort damm. Bästa brädan jag haft helt klart.

Härligt att höra att ni är nöjda!

Permalänk
Medlem

Har ett K70 RGB (mx red) som snart är 2år som jag är skit nöjd med, så det kanske är dags att byta till lågprofils brytare istället snart

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra test! Funderar nu i banorna av ett ICKE low profile.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN ett tangentbord med mekaniska långlivade brytare, med kort "travel-distance", lågprofilknappar och TYST. Jag har under alla år slitit ut x antal lågprofilstangentbord med scissor-switchar och sen saknar jag funktionerna som finns i speltangentbord med nkr, macros osv. Minns såväl den dagen mitt Logitech UltraX gav upp och jag förjäves försökte få tag på ett nytt men då hade det utgått för länge sen. :/ Det senaste var ett tangentbord från Cherry med scissor brytare, men det höll bara ca ett år innan brytarna gav upp.

Men nu äntligen
Fast det är snopet att dom snålat med dom nordiska tangentborden och kör med billiga plastiga målade tangenter.
Jag funderar på att köpa den internationella versionen enbart pga detta.

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]