Metal Gear Solid ntsc spel på PAL konsol?

Permalänk

Metal Gear Solid ntsc spel på PAL konsol?

Hej!

Köpte nyss hem ett spel från EBay utan att tänka mig för och såg nu att spelet var den amerikanska utgåvan. Har ett PAL ps2 och undrar ba om det går att spela NTSC spel på en PAL konsoll?

Permalänk
Medlem

Svar nej enligt Wiki: "The PlayStation and PlayStation 2 consoles are region-locked."
https://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout#Sony

EDIT: Bästa spelet genom tiderna för övrigt ;P

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Svar nej enligt Wiki: "The PlayStation and PlayStation 2 consoles are region-locked."
https://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout#Sony

EDIT: Bästa spelet genom tiderna för övrigt ;P

Fan då, får la ta o beställa hem en PAL version av spelet då! Tack för hjälpen tho!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Noob_To_Computers:

Fan då, får la ta o beställa hem en PAL version av spelet då! Tack för hjälpen tho!

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så kanske du får kolla upp möjligheten att chippa ditt PS2, utifall du kommer köpa fler NTSC spel i framtiden?

Permalänk
Skrivet av Franzenmannen:

Eller så kanske du får kolla upp möjligheten att chippa ditt PS2, utifall du kommer köpa fler NTSC spel i framtiden?

Har redan pratat med dom om att mitt problem och dom har gått med på återbetalning

Förresten, en person har ”free returns” eller nåt liknande i sin annons om att han betalar frakten tillbaka. Är han skyldig att betala om jag vill skicka tillbaka det eller bestämmer han själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Noob_To_Computers: Beror på lagarna i landet han befinner sig i. Men eBay är bra på att trycka på säljarna till att lösa problem. I vissa fall betalar de själva ut pengarna om säljaren skulle vägra (de har nån form av garanti). Så om det inte löser sig kan du alltid gå den vägen. Det är dessutom bättre än att gå via (åtminstone den svenska) Polisen, som öppet medgett att de inte hanterar bedrägerier under 5000kr.

Visa signatur

---