Ingen Signal på Samungs TV efter natten

Permalänk
Medlem

Ingen Signal på Samungs TV efter natten

Tja!
Problemet som uppstått är att min Samsung Smart-TV inte känner någon insignal helt plötsligt. Jag använde den senast inatt och allting funkade precis som det ska. Inte ändrat någonting, varken på datorn eller på TV:n och finner ingen som helst förklaring på hur detta kan ha skett eller varför det har skett. TV:n dyker dock upp i windows både som ljudenhet och som display, men "Ingen signal" står det på tv:n...

Jag har bytt kabel mellan datorn och TV:n.
Bytt portar på både TV:n och datorn.
Startat om båda enheterna åtskilliga gånger.
Fabriksåterställt TV:n. Även återställt bildskärmsinställningarna på TV:n utan större framgång.

Förstår inte vad som har hänt och hur jag ska åtgärda felet, tips mottages

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Tja!
Problemet som uppstått är att min Samsung Smart-TV inte känner någon insignal helt plötsligt. Jag använde den senast inatt och allting funkade precis som det ska. Inte ändrat någonting, varken på datorn eller på TV:n och finner ingen som helst förklaring på hur detta kan ha skett eller varför det har skett. TV:n dyker dock upp i windows både som ljudenhet och som display, men "Ingen signal" står det på tv:n...

Jag har bytt kabel mellan datorn och TV:n.
Bytt portar på både TV:n och datorn.
Startat om båda enheterna åtskilliga gånger.
Fabriksåterställt TV:n. Även återställt bildskärmsinställningarna på TV:n utan större framgång.

Förstår inte vad som har hänt och hur jag ska åtgärda felet, tips mottages

låt tvn vara strömlös utan kabel i 10min och prova igen

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiddzoR:

låt tvn vara strömlös utan kabel i 10min och prova igen

Dessvärre löste det inte heller problemet. Testade att köra en DDU också, utan success. Drog t.o.m. till med en windows update, men problemet kvarstår än. TV:n känner av kabeln i porten men Ingen signal som sagt och Windows känner av skärmen vilket gör det konstigt =/

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Bildexpert 📺

@MexxII: Dax för uteslutningsmetoden Får du bild från andra källor? Med annan kabel?

Att enheterna "ser" varandra men ingen bild dyker upp är vanligt och beror på att handskakningen och identifieringen sker över en separat kanal (DDC och EDID) och inte är på samma trådar som signalerna för bild och ljud.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:

Skam den som ger sig - testade med ännu en gång med återställning av TV:n och helt plötsligt dök videon upp, ingen aning vad som var lösningen, men huvudsaken är att den är igång som den ska igen.

Visa signatur