Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Permalänk
Relik 📜

Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Jag är nyfiken! Nu såhär några månader in, är det någon som fortfarande spelar Fallout 76? I så fall, hur känns det? Har det blivit bättre, eller fortfarande samma problem som i början? Eller, ni kanske inte ens märkte av några brister?

Också, finns det några där ute som blivit mer sugna? Fallout 76 kanske kan bli lite slow burn, som The Division eller Sea of Thieves!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

@emilakered: Spelade F76 från dag 1 och fram till för ca 3-4 veckor sedan. Jag fick ett litet teknik-strul och startade upp Sea of Thieves för att kolla om felet fanns även i det spelet. Det gjorde det, och jag löste problemet.
Spelade SoT när spelet släpptes, men la ganska fort ner det då jag inte hittade många att spela med.
Nu verkar det vara lättare att hitta folk, så jag stannade kvar i SoT.

Sea of Thieves verkar ha vaknat till liv igen. I alla fall på Twitch?
Jag gillade Fallout 76, och kommer säkert att gå tillbaka till det igen någon dag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit ett stort fan av Fallout. Jag är dock lite orolig att Elder Scrolls VI kommer att bli ett fiasko då den kommer att använda samma motor vad jag vet. Det är ju i alla fall tur att Fallout 76 kom ut först så Bethesda kanske hinner att fixa alla problemen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har inte spelat, och kommer inte att börja spela heller. Förvisso är det möjligt att Bethesda får mina pengar när Elder Scrolls släpps, men jag tänker inte ge dom något som uppmuntrar dåliga releaser som FO76.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Skal jag lägga min tid på ett spel skal det vara riktigt bra. Det känns bortkastat att slösa bort dyrbar tid på spel som endast är gjorda för att få en cell i et excelark att gå i så mycket pluss som möjligt. När det är så många andra alternativ där ute och utvecklare som bryr sig om sin produkt.

Så... nej

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: känner lite samma där, hoppas att detta var en rejäl kalldusch så dem vaknar och inser att även grafikmotorer har en bäst-före datum... för TES:VI i denna motorn... nej tack! Jag orkar inte vänta på att alla moddare ska hinna fixa mods och rädda spelet *host* Skyrim *host*

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Keeper of Traditions

Har spelat sen betan, men tog en paus för ett par veckor sedan. Huruvida jag fortsätter eller inte beror dels på hur Bethesda:s kommunikation ser ut de kommande veckorna, och hur mycket patcherna lyckas fixa.
Det får ligga och dra sig någon månad, i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat och tänker inte spela heller.
Hade jag fått betalt hade jag övervägt att börja, beroende på vilka summor vi pratar om.

Creation Engine skulle pensionerats för flera år sedan.
Tänker inte röra ett endaste "nytt" spel som använder den motorn av ren princip.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det enda av Fallout spelen (tactics räknar jag inte med här...) som jag inte har och inte tänker spela.
Är stort fan av "gamla" Fallout och har säkert spelat om 2:an 20-talet ggr.
Men har aldrig varit stort fan av MMOs så denna hoppar jag helt över.

Permalänk
Lego Master

Redan köpt (fösta veckan tror jag), och spelade en drös timmar. Slutade av olika skäl, främst för att basbyggandet är bättre i Fallout 4, så jag la betydligt mer tid på Fallout 4 till slut och har inte loggat in på FO76 sedan före jul.

Men, med det sagt så verkar ju världen vara smårolig att utforska. Det jag stör mig på mest egentligen är alla jävla holotapes, bara exposition utan interaktion.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Proffsmobbare

Efter på tok för många timmar så gav även jag till slut upp, iallafall för stunden. Möjligt att det blir ett återbesök vid eventuell DLC, men i dagsläget ser det ut att vara långt bort.

Buggfixar kom "too little, too late" och i övrigt har det i princip bara varit nerfs på roliga vapen, så pass att det mest blir störande att spela nu när charmen kring att spelet var helt nytt har sinat bort.

Permalänk
Medlem

Spelade mycket Fallout 3 och 4 och borde ha dragits mot ett nytt Fallout men så fort jag såg gameplay på tuben så försvann allt intresse. Spelar hellre 3 eller 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Moderator
Testpilot

Som ett gammalt Fallout-fan så lyssnade jag faktiskt på recensionerna den här gången och undvek detta spelet som en venerisk sjukdom.

Verkar inte finnas en poäng med spelet?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dinoman:

Som ett gammalt Fallout-fan så lyssnade jag faktiskt på recensionerna den här gången och undvek detta spelet som en venerisk sjukdom.

Verkar inte finnas en poäng med spelet?

Samma poäng som många andra MMO:n och loot-shooters, samla på dig så mycket loot och krafs som möjligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nej höll mig undan mycket tack vare alla recensioner och diskussioner på reddit osv.

Och med all rätt, nya patchen t.ex har tydligen förstört mer än det har hjälpt. Så de ligger fortfarande efter.
Spelet skulle nog ha behövt ett år till i dev time innan de släpptes. Samt kanske helt enkelt skapat en ny motor för spelet, för att kunna undvika alla dess problem spelet har dragits med sedan launch.

https://old.reddit.com/r/Games/comments/alfzd3/the_latest_fal...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Samma poäng som många andra MMO:n och loot-shooters, samla på dig så mycket loot och krafs som möjligt.

En story hade ju inte skadat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot, och i många mån ser fram emot ett co-op eller MMO Fallout-spel, men Bethesda är inte villiga eller kunniga nog för att skapa något som tilltalar mig.

Att Bethesda misslyckats med så enorm marginal som man har är ett bevis på att man inte vill eller inte kan förstå sig på vad deras spelare vill ha, detta problem hade Fallout 4 i många mån också.

Så nej, F76 är inget jag har eller kommer spendera pengar på. Ser fram emot Fallout Miami (community made) och Project Arroyo (Fallout 2 i Fallout 4).

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dinoman:

En story hade ju inte skadat.

Det finns ingen stor, huvudstory som det brukar i Fallout, men det finns mängder med mindre historier att utforska när man tar sig runt till de olika platserna där överlevare försökt överleva livet efter bomberna. Sen var även BoS-kedjan riktigt intressant. Det kräver dock mer av spelaren, och man får inte bara en pil att följa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag har inte spelat och kommer troligtvis inte heller göra det. Charmen med bethesdas spel (för mig) har aldrig legat i spelmekaniken - det har ju varit berättelsen och all "lore" som varit det drivande. Ett spel som Fallout 76 är ju i stort sätt ett Bethesda spel utan storyn - så det är bara deras svaga bitar kvar. Knappast något som lockar till köp...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Xyborg:

Jag har inte spelat och kommer troligtvis inte heller göra det. Charmen med bethesdas spel (för mig) har aldrig legat i spelmekaniken - det har ju varit berättelsen och all "lore" som varit det drivande. Ett spel som Fallout 76 är ju i stort sätt ett Bethesda spel utan storyn - så det är bara deras svaga bitar kvar. Knappast något som lockar till köp...

Jag har då aldrig spelat ett Fallout-spel där man får en pil att följa.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dinoman:

Jag har då aldrig spelat ett Fallout-spel där man får en pil att följa.

... jag har svårt att se hur det relaterar till min kommentar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dinoman:

Jag har då aldrig spelat ett Fallout-spel där man får en pil att följa.

Du brukar väl ha en markör både på karta och kompass?

EDIT: Inte i ettan och tvåan, men jag menade såklart Bethesda:s tidigare titlar.

Skrivet av Xyborg:

... jag har svårt att se hur det relaterar till min kommentar?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror han menade att citera mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Gallerikonnässör

jag tappade suget efter nytt fallout efter 4an släpptes.
Håller mig till 1, 2 och New Vegas.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Har inte spelat MMO seriöst sen DAoC, men är det bara jag som inbillar mig när jag tror att MMOs i stort inte alls har samma livslängd längre? De allra flesta jag spelade med på den tiden höll på i flera år med samma spel, nu verkar det vara att man kör tills nästa spel av liknande typ släpps. Man kanske inte ska bli förvånad om det verkar som ingen längre lirar det några månader senare?

För att svara på frågan; nej, har inte spelat, och inte heller planerat göra det. Konceptet MMO i Fallout-miljö är klockrent om ni frågar mig, men har inte tid till onlinespelande på den nivå som krävs längre, och här verkar ju exekveringen vara lite si och så också.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag är nyfiken! Nu såhär några månader in, är det någon som fortfarande spelar Fallout 76? I så fall, hur känns det? Har det blivit bättre, eller fortfarande samma problem som i början? Eller, ni kanske inte ens märkte av några brister?

Också, finns det några där ute som blivit mer sugna? Fallout 76 kanske kan bli lite slow burn, som The Division eller Sea of Thieves!

Älskade fallout 4 och tänkte faktiskt börja spela 76:an, men ändrade mig efter att ha läst på och tittat på gameplays med buggar om diverse problem, som att ju mer fps man har desto snabbare kunde man springa. Sådant hör inte hemma i min spelvärld.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

´Har inte spelat och kommer inte spela heller. tänker inte ge Bethesda pengar för sånt här skräp!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av griid:

Älskade fallout 4 och tänkte faktiskt börja spela 76:an, men ändrade mig efter att ha läst på och tittat på gameplays med buggar om diverse problem, som att ju mer fps man har desto snabbare kunde man springa. Sådant hör inte hemma i min spelvärld.

Just DET patchades ju dock bort före lansering.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Just DET patchades ju dock bort före lansering.

Aha!
Första intrycket för mig, är tydligen viktigt eftersom jag släppte allting efter den vetskapen
I övrigt gillar jag tidigare falloutspel som sagt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Xyborg:

... jag har svårt att se hur det relaterar till min kommentar?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle citera Dunderklumpen, där blev det helt kryss i mössan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kommer nog ge det en chans när Bethesda möjliggör privata servrar med mod-support... när det nu kan tänkas bli...