Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Energizer Power Max P18K Pop är smart telefon med upp till 50 dagars batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Svenskt tangentbord ska väl vara möjligt, ingenting jag svär på dock. Det brukar ju fungera med diverse andra import lurar.
Antar att man får hålla utkik på gear best och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Cat telefonen är ju sådär. Klumpig och utvecklare som skiter i vilket. Det är en mer en telefon med bra batteritid än en telefon med smarta funktioner. Däremot verkar ju Kyocera göra hyfsade lurar som är hållbara. Jag vet flera som skulle vilja ha en sådan men var köper man en sådan utan att importera själv?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Cat telefonen är ju sådär. Klumpig och utvecklare som skiter i vilket. Det är en mer en telefon med bra batteritid än en telefon med smarta funktioner. Däremot verkar ju Kyocera göra hyfsade lurar som är hållbara. Jag vet flera som skulle vilja ha en sådan men var köper man en sådan utan att importera själv?

Jo exakt, det är framförallt safir displayen som lockar mig. Sen som videon jag länkade visade är den extremt tålig också.
Vet faktiskt inte vart man får vända sig, finns ju diverse sidor som man kan höra med om dom kan ta hem den. Har dock inget konkret förslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fan ge mig en vettig lur med en veckas användning och jag köper dirr. Varför dessa extrempoler? Tunna fnask och feta äckel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jo exakt, det är framförallt safir displayen som lockar mig. Sen som videon jag länkade visade är den extremt tålig också.
Vet faktiskt inte vart man får vända sig, finns ju diverse sidor som man kan höra med om dom kan ta hem den. Har dock inget konkret förslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Hojta gärna till om du stöter på något. Det verkar som att Kyocera Duraforce Pro var AT&T låst.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

nått mittemellan skulle vara perfekt.

Finns säkert användnings områden som långa skogs äventyr och bra när militären ligger ute i fält i flera dagar utan någon extra el.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Funderat på en kyocera. Hur funkar det med import och möjligheter till svenskt tangentbord?

Svenskt tangentbord ska inte vara några problem alls då stöd för detta styrs från operativsystemet (Android i detta fallet), funkar utan problem på min Oukitel som jag importerat. Dock brukar tillverkarspecifika appar inte ha svenskt språk. Utan kan antingen vara helt på engelska eller en mix av engelska och varierande kvalité på automatisk översatt svenska från Android (egen erfarenhet).

Beställd från själv från Gear Best innan Postnord fick påtryckningar angående tullavgifter och då fick jag räkna med 3-4 veckors leveranstid. I övrigt gick allt bra. Så i dagsläget bör du räkna med ~500:- dyrare än angivna priset samt kan ta upp till 2 veckor längre att få paketet om du skulle beställa.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Hojta gärna till om du stöter på något. Det verkar som att Kyocera Duraforce Pro var AT&T låst.

Absolut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag förstår poängen men detta känns lite overkill i mina ögon. Men mer batteritid till folket kan jag tycka!!

Är toknöjd med min Lenovo P2. 5100 mAh. Tillräckligt snabb, bra skärm, lagom utrymme. Vid normalt användande laddar jag den var tredje dag. Sen kan normalt vara väldigt individuellt så klart.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Rekordmedlem

Nu börjar det likna nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nintendo borde lanserat den här i samband med Pokemon Go. Hade sålt som smör

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Vad va det som gjorde att den inte blev mer än 18mm? Exakt vad var begränsningen? xD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Inaktiv

Nu fick de så de teg de som gnällt på batteritiden sedan Smartphonens intåg..........

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att de enda som bryr sig om batteritiden alltid ska ta det till överdrift med hypertåliga telefoner eller som i detta fallet, bara smäller på det största batteriet de hade liggandes.
Varför kan inte någon bara göra ett mellanting av detta och S9an så även en vanlig svensson ens överväger den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här har man ju ett perfekt tillfälle att stoppa in en kvalitetskamera, när man har så mycket djup att arbeta med. Samma med hörlursuttag som inte ska vara några som helst problem.

Men nej, man misslyckades maximalt med båda. Varför, å varför ska kameran sticka ut ytterligare mm på den här?!

Permalänk
Medlem

Är ni säker på att det där inte är en powerbank med en skärm på?

Permalänk
Medlem

Får man med en speciell laddare också? Med en "vanlig" lär det väl ta plågsamt lång tid att ladda 0-100...

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Får man med en speciell laddare också? Med en "vanlig" lär det väl ta plågsamt lång tid att ladda 0-100...

"Sett till anslutningar är den bestyckad med en USB Type-C och tack vare laddaren på 18 W ska en full laddning enligt uppgift ta två timmar."

Permalänk
Medlem

Nichad, men det finns nog en o annan ute i stugorna som jublar nu
Riktigt synd att dom valde en Mediatek soc, batteritiden hade troligen varit mycket bättre med t ex en snapdragon i mellanklassen. Jag hade en importerad lur en gång med 5000mha batteri och en soc från mediatek (en av de första åtta-kärniga) och batteriet höll typ två dygn, motsvarande vad jag får ut av min nuvarande xperia xz1 compact.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Fresch behövande bres över den stela mobiltelefons landskap

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd

hade det varit 3000kr o neråt hade jag sneglat på den. för över 6000kr hell no!

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag hade utan tvekan dubblat storleken på nuvarande telefon för att få mycket högre batterikapacitet. hetsen att tunna ner telefonerna som råder idag är för mig löjligt.

Min nuvarande telefon är en Blackberry Key 2, mäter in på 8,5mm i tjocklek, hade absolut inte haft problem med dubbla storleken, iallafall 15mm hade vart kalas

Nuvarande.

Men 18mm låter idag extremt för många men 2005 köpte jag Qtek 9000 som var underbar (efter man kokat in ett annat operativsystem var den bättre) och den var hela 21mm och den fick plats i mina fickor utan problem då, så ser ej varför den inte skulle få plats nu har fortfarande kvar den luren i någon låda, sista jag gjorde var att kompilera ångström linux för den, bara för att det går
Kuriosa och såklart ej aktuellt idag, men för det tangentbordet på en modern lur hade jag kunnat leva med rätt tjock lur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

"Sett till anslutningar är den bestyckad med en USB Type-C och tack vare laddaren på 18 W ska en full laddning enligt uppgift ta två timmar."

Se där. Jag är tydligen blind. Tack!

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Inaktiv

Den är typ 2cm tjock och har lik förbenat en kamerabula. Första april kommer tidigt i år...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Då kan man ju bara hoppas att någon tillverkare uppfinner det löstagbara batteriet igen.

/bitter ägare av LG V20

Skickades från m.sweclockers.com

Löstagbara batterier går emot planerat åldrande vilket innebär att tillverkarna skulle sälja färre telefoner, speciellt nu när utvecklingen har avtagit och de flesta personer skulle klara sig utmärkt med en gammal telefon.

Enda chansen att de kommer tillbaka är om EU skulle införa hårdare krav gällande hur länge elektronik skall hålla.

Ett annat sätt att få folk att köpa nya telefoner är ju att tillverkerna slutar skicka ut säkerhetsuppdateringar, men Android One är ju ett steg i rätt riktning för att fixa det.

Permalänk

Will it blend?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamratski:

Will it blend?

Only the hulk could bend this.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Äntligen <3
Synd bara på den klena processorn samt lite väl högt pris. Hoppas den är vattentät och stöttålig

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Löstagbara batterier går emot planerat åldrande vilket innebär att tillverkarna skulle sälja färre telefoner, speciellt nu när utvecklingen har avtagit och de flesta personer skulle klara sig utmärkt med en gammal telefon.

Enda chansen att de kommer tillbaka är om EU skulle införa hårdare krav gällande hur länge elektronik skall hålla.

Ett annat sätt att få folk att köpa nya telefoner är ju att tillverkerna slutar skicka ut säkerhetsuppdateringar, men Android One är ju ett steg i rätt riktning för att fixa det.

Inbyggt batteri tar betydligt mindre plats än utbytbart.
Planerat åldrande låter som du har tappat aluminiumfoliehatten

Permalänk

@Hoggaforfan:
Det finns väl ändå belägg för telefontillverkare medvetet åldrar sina äldre telefoner på olika sätt?
Exempelvis Apple och Samsung enligt denna artikel:
https://www.theguardian.com/technology/2018/oct/24/apple-sams...

Jag har inte gjort någon större genomgång av bevisen eller så, men det har ju varit lite av en snackis senaste tiden.
När Apple erbjöd batteriutbyte för något tag sedan så var det kanske i respons till den här kritiken?
Mer nyligen, när det va dags för Apple att rapportera hur finanserna gått, då nämner de deras batteriutbyte som en anledning till varför de sålt färre telefoner. De är ju mycket väl medvetna om att det är negativt för deras affärer om folk inte behöver köpa ny telefon pga dålig batteritid eller slöhet.

Något annat som brukar nämnas av t.ex. Gamers Nexus (youtube-kanal) är... vad är det de kallar det? "Right to repair"?
De klagar ofta på framförallt Apple (trots att de inte egentligen har mobiltelefoner som ett fokus för kanalen) och deras försök att göra det så svårt som möjligt för användare att själva reparera sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Löstagbara batterier går emot planerat åldrande vilket innebär att tillverkarna skulle sälja färre telefoner, speciellt nu när utvecklingen har avtagit och de flesta personer skulle klara sig utmärkt med en gammal telefon.

Enda chansen att de kommer tillbaka är om EU skulle införa hårdare krav gällande hur länge elektronik skall hålla.

Ett annat sätt att få folk att köpa nya telefoner är ju att tillverkerna slutar skicka ut säkerhetsuppdateringar, men Android One är ju ett steg i rätt riktning för att fixa det.

Det enda som skulle motivera EU till att ställa ett sådant krav är miljöpåverkan. Vilket i detta fall är ett faktiskt problem när det går åt massor av råvaror med geografiskt begränsad tillgång; såsom guld, litium, tantal, etc. Hur stor påverkan det faktiskt har vet jag inte, men rent spontant låter det ju inte så bra när folk byter telefon så ofta.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810