Undersökning: Samsung frågar SweClockers (avslutad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

inte kommit till min S10 än

Prova uppdatera Bixby appen i Galaxy Store.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av _Merc_:

@Edin: Synd att gränsen nåddes innan jag skickade in min.

Jag tänkte lämna lite feedback direkt här istället om du är intresserad.

om Samsung som företag vill vara marknadsledande måste ni sluta följa Apples Trender och låtsas som om att dem är marknads ledande. notchen på alla nya telefoner ser för jävligt ut och gör telefonerna ännu mindre tåliga.

Batteritiden på nästan alla nuvarande telefoner är för kort. minsta batteri tiden behöver vara på en nivå att jag inte behöver lägga den på laddning inom 3 dagar ifrån senaste laddningen.

Utbytbara batteri måste komma tillbaka. Sluta med skitsnacket att det inte går att göra en Telefon som är Vattentät med utbytbara batterier för Galaxy S5 hade det.

En skärm på 5 tum behöver inte ha 4k upplösning 720P är mer än nog. allt över 1080P är total overkill.

Asus och Motorola var på rätt väg, sen kom notchen och hela deras sortiment blev skärp.

Bloatware måste bort, ha några smidiga grundläggande applikationer men inte mer än vad man behöver och alla applikationer måste uppfylla en funktion i telefonen. Fråga hellre om användaren vill testa vissa Applikationer en viss tid och låt dem ge feedback efter en vissa användnings tid och sedan om dem vill ha kvar eller ta bort den.

Tack och jättebra! Jag lägger till det i frisvaren.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

En tjockare telefon med större batteri hade varit intressant, typ extended version. Vem vet, de hade kanske sålt bra även om de inte är 0.1mm tunnare än förra generationen?

Ingenjörerna har blivit lata och byggt bort att användaren själv kan byta batteri, blir bara planerat åldrande. Idag är telefonerna så snabba att man kan behålla dem längre med ett nytt batteri efter typ 2 år.

Aldrig fattat samsungs välvda kanter. Förstår heller inte baksidan av glas. Varför kan man inte välja funktion själv på "bixby-knappen"? Tycker det ska vara lättare att bli av med samsung pay kortet nere på skärmen. Har ingen Samsung själv, men har hjälpt många att komma igång med sina.

Hörlursjack, vattentät och hållbar är med saker som är intressanta att hålla kvar vid. Fingeravtrycksläsaren på baksidan är bästa placeringen enligt mig.

Permalänk
Medlem

Sånt som får mig att bli besviken och byta telefontillverkare är tex fuktskador, i elektroniken eller kameran. Ordentlig tätning är därför viktigt. Och ja... Jag köper bara "vattentäta" telefoner, men det kan tydligen hända ändå.

Annat som får mig att byta tillverkare är saboterande uppdateringar. Man sitter på flaggskepshårdvara där mjukvarauppdateringar 1-2 år senare ska förstöra upplevelsen för att vissa tillverkare verkar vilja sabba prestandan, i förhoppning att man ska köpa nytt igen.

Även att ta bort bra funktioner som IR, hörlursportar och liknande är illa.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

En tjockare telefon med större batteri hade varit intressant, typ extended version. Vem vet, de hade kanske sålt bra även om de inte är 0.1mm tunnare än förra generationen?

Ingenjörerna har blivit lata och byggt bort att användaren själv kan byta batteri, blir bara planerat åldrande. Idag är telefonerna så snabba att man kan behålla dem längre med ett nytt batteri efter typ 2 år.

Aldrig fattat samsungs välvda kanter. Förstår heller inte baksidan av glas. Varför kan man inte välja funktion själv på "bixby-knappen"? Tycker det ska vara lättare att bli av med samsung pay kortet nere på skärmen. Har ingen Samsung själv, men har hjälpt många att komma igång med sina.

Hörlursjack, vattentät och hållbar är med saker som är intressanta att hålla kvar vid. Fingeravtrycksläsaren på baksidan är bästa placeringen enligt mig.

Tänk ett skal med inbyggt batteri med trådlös laddning som laddas samtidigt som telefonen alternativt att telefonen laddar skalet om man laddar med kabel och när man behöver använda det klickar man bara på en ladda ikon på skärmen så laddas telefonen från skalet, alternativt att den bara laddar direkt telefonen hamnar under 100%. Skulle vara jävligt nice och man kan nog få in rätt stort batteri i ett hyfsat tunnt skal ändå. Laddning från telefon till telefon finns ju redan så att ha det inbyggt i skalet bör ej vara några större problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Får konstant "Icon X finns i närheten att ansluta till" på jobbet

inte kommit till min S10 än

Har du One UI?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Sånt som får mig att bli besviken och byta telefontillverkare är tex fuktskador, i elektroniken eller kameran. Ordentlig tätning är därför viktigt. Och ja... Jag köper bara "vattentäta" telefoner, men det kan tydligen hända ändå.

Annat som får mig att byta tillverkare är saboterande uppdateringar. Man sitter på flaggskepshårdvara där mjukvarauppdateringar 1-2 år senare ska förstöra upplevelsen för att vissa tillverkare verkar vilja sabba prestandan, i förhoppning att man ska köpa nytt igen.

Även att ta bort bra funktioner som IR, hörlursportar och liknande är illa.

Varför måste du ha ir i telefonen? Finns wifi, bluetooth, nfc, 4g och kabel som dataöverförningssätt.
Man kan ha en telefon utan ir som fjärrkontroll till dom flesta smart tv t.e.x. annat kan jag inte komma på som ir skulle behövas till eller har jag missat nåt?
3.5mm port finns kvar på Samsungs telefoner och detta är en samsung tråd. Det med mjukvara kan jag hålla med om.

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@Edin: Synd att gränsen nåddes innan jag skickade in min.

Jag tänkte lämna lite feedback direkt här istället om du är intresserad.

om Samsung som företag vill vara marknadsledande måste ni sluta följa Apples Trender och låtsas som om att dem är marknads ledande. notchen på alla nya telefoner ser för jävligt ut och gör telefonerna ännu mindre tåliga.

Batteritiden på nästan alla nuvarande telefoner är för kort. minsta batteri tiden behöver vara på en nivå att jag inte behöver lägga den på laddning inom 3 dagar ifrån senaste laddningen.

Utbytbara batteri måste komma tillbaka. Sluta med skitsnacket att det inte går att göra en Telefon som är Vattentät med utbytbara batterier för Galaxy S5 hade det.

En skärm på 5 tum behöver inte ha 4k upplösning 720P är mer än nog. allt över 1080P är total overkill.

Asus och Motorola var på rätt väg, sen kom notchen och hela deras sortiment blev skärp.

Bloatware måste bort, ha några smidiga grundläggande applikationer men inte mer än vad man behöver och alla applikationer måste uppfylla en funktion i telefonen. Fråga hellre om användaren vill testa vissa Applikationer en viss tid och låt dem ge feedback efter en vissa användnings tid och sedan om dem vill ha kvar eller ta bort den.

Jag skulle iaf inte köpa en telefon med 720p år 2019. Och JA man ser skillnad mellan 720p och 4k iaf om man har bra syn. Kanske inte extrem skillnad men iaf tydlig skillnad.
Sen var inte S5 så värst vattentålig efter ett tag (Ja jag hade en).
Notchen håller jag med om, 3 dagars batteritid ja visst om du vill ha en tjock telefon. Jag laddar hellre min en gång om dagen.
Sen det eviga gnället med bloatware.. Jag störs inte av att det finns appar för allt i min telefon. Bara flytta dom på en annan sida eller mapp och inte använda den sidan/mappen. Sen finns sök i alla nya telefoner så man slipper bläddra bland 5 sidor för att hitta swedbank appen och ha massa genvägar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

1: Mindre bloatat UI, känns som om allting kräver fler "tryck" på samsung jämfört med många andra tillverkare.

2: En "compact-version" av flaggskeppen. 5" tycker jag är för stort, men vill ändå ha vettig hårdvara.

Detta! Hade Galaxy S2 när det begav sig och senare en S6 som dock var större än jag tyckte var bekvämt. Sålde den för en iphone SE. Hade gärna haft en Samsung igen om det funnits en kompaktare variant av flaggskeppen. 5" är nog nära gränsen för mig, om det är en kant-till-kant display, annars närmare 4,5".

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Detta! Hade Galaxy S2 när det begav sig och senare en S6 som dock var större än jag tyckte var bekvämt. Sålde den för en iphone SE. Hade gärna haft en Samsung igen om det funnits en kompaktare variant av flaggskeppen. 5" är nog nära gränsen för mig, om det är en kant-till-kant display, annars närmare 4,5".

Instämmer på detta också!

Speciellt nu när man börjar nyttja hela framsidan utan tjocka kanter runt skärmen kan man ju få en helt ok skärmstorlek utan att mobilerna behöver bli så förbenat stora.

Fulla prestandan i ett mindre paket helt enkelt! Kanske på bekostnad av ngn millimeter eller två tjocklek för att det ska bli gångbart men det är helt ok med mig.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag har fortfarande kvar Samsung Galaxy S5 active av den anledningen. Har haft en Samsung Galaxy S7 där skärmen gick sönder 2 ggr + baksidan av glas crackelerade inom loppet av ett år, för att lite senare innan den ens hunnit fylla 18 månader, så gav batteriet upp. Jag har alltid haft bra skydd men det händer ju lite då och då att man stöter mot telefonen på jobbet och på fritiden när man bygger eller har andra projekt. Jag hade en separat mobiltelefonförsäkring som kostade mig 500 kr i månaden som blev uppsagd pga "oaktsamhet". Smaka på den! Dessa försäkringar är alltså totalt värdelösa där du som kund får betala mer än reperationskostnad oavsett. Dagens telefoner är souvenirer och inget man kan ha för en aktiv livsstil. Det tråkiga är dessutom att det finns inget där prestanda, batteri, funktionalitet och hållbarhet integreras på den svenska marknaden. Ser gärna Samsung Galaxy Active i Sverige igen.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Efter ha sett diverse tester på youtube och nätet är väl det enda stora problemet att de en isas med att ha sina egna processorer i EU mobilerna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig:
1. Utbytbar batteri, som i Galaxy S4 (Tänk om Galaxy Note 7 batteriet hade kunnats byta ut enkelt) Bättre för miljön och billgare för Samsung.
2. Framförallt tjockare mobil, med större batteri och bättre batteritid
3. 3.5mm Hörlurskontakt
4. Stock Android utan tramset som följer med. (Nej, jag vill inte online-handla mat och konsertbiljetter via en mysko app som inte går att avinstallera utan root!!!!!)
5. Snapdragon till Europa!!! Vi betalar mest, men får sämst :-S
6. Lägg av med böjda kanter. Ser bara fult ut.

Kanske mer av en google fråga:
Tillhandhålla stock Android utan drivisar, där tillverkarna bara behöver ha drivrutinspaketer nerladdbara till konsumenten.
På det viset blir det enklare att uppdatera Android till äldre modeller.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

@Traumklang: ja vi betalar mer men vi har ju tyvärr en massa extra kostnader i detta land såsom copyswede, kemikalieskatt, hög moms samt att kronan i allmänhet är svag mot dollarn

Permalänk
Master of Overkill

Bloat är varför jag avstår.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcej:

@Traumklang: ja vi betalar mer men vi har ju tyvärr en massa extra kostnader i detta land såsom copyswede, kemikalieskatt, hög moms samt att kronan i allmänhet är svag mot dollarn

Även om jag kollar tyska priser, ser jag att vi betalar nästan samma här.
Sen tycker jag att Samsung har blivit dyr nog för att rättfärdiga Snapdragon till alla.
Tjänns som att mobilpriser har stigit med 30 procent varje år dom senaste fem åren.
Det är inte bara Apple som har fått för sig att debitera kungariker för deras produkter.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För att man ej vill bära med sig femhundraelva saker att ha koll på. Jag har kamrater som ständigt bär med sig minst 2 mobiler, ibland 3st. En plånbok, ett gäng nycklar, cigarretter, tändare, snus, fysisk busskort etc.

Jag bär med mig en mobil med dubbla simkort, plånboksfodral med körkort + kreditkort, sedan några få nycklar i fickan. Och detta är på tok för mycket att ha reda på, jag längtar så på digitalt körkort, vilket gör mobilen med plånboksfodralet smalare då den endast behöver ha plats för ett kreditkort. -Det dröjer innan mobilbetalningar fungerar helt och så har man problem med batteritorska och man står utan betalningsmedel.

Trenden går att kunna låsa upp dörrar med mobilen, det är skitbra. Då kunde man överge nycklarna, fast där har vi problemet med tomt batteri igen, men det går kombinera med kodlås.

Fast ett mobilskal med plånbokskydd i sig löser ju inte alls dom problemen du säger? (två mobiler, ibland tre, nycklar, cigaretter, tändare, snus etc.) Så förstår fortfarande inte varför det är bättre med plånboksskal

Själv har jag min tunna mobil, en tunn liten "plånbok" eller korthållare i läder med sex platser (tre på varsinn sida) där jag har 8 plastkort (körkort, ikea family, coop-kort, visa-kort, sl-kortet aka busskortet plus några till jag ej minns) Sen har jag min nyckelknippa med 4 nycklar på sig varav en agerar som kapsylöppnare. That's it.

Håller dock med dig i det du säger med digitala körkort etc, längtar så tills man kan göra allt med mobilen!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2ns:

Fast ett mobilskal med plånbokskydd i sig löser ju inte alls dom problemen du säger? (två mobiler, ibland tre, nycklar, cigaretter, tändare, snus etc.) Så förstår fortfarande inte varför det är bättre med plånboksskal

Själv har jag min tunna mobil, en tunn liten "plånbok" eller korthållare i läder med sex platser (tre på varsinn sida) där jag har 8 plastkort (körkort, ikea family, coop-kort, visa-kort, sl-kortet aka busskortet plus några till jag ej minns) Sen har jag min nyckelknippa med 4 nycklar på sig varav en agerar som kapsylöppnare. That's it.

Håller dock med dig i det du säger med digitala körkort etc, längtar så tills man kan göra allt med mobilen!

Ja telefonskal löser ej allt för galningar. Men en mobil som innehåller allt vill jag ha, varenda pryl extra jag behöver bära med mig är ett stort minus. Ju fler prylar att släpa med sig desto sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bloat är varför jag avstår.

Jag kan inte påstå att det är bloatat länge sen One UI.

One UI är jävligt nice, bästa jag använt på någon telefon.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av LeVvE:

https://i.imgur.com/LY8PHfe.jpg
Jag kan inte påstå att det är bloatat länge sen One UI.

One UI är jävligt nice, bästa jag använt på någon telefon.

Tycker är riktigt mycket samsung bloat överallt i samsung så.

Jämför man vs en Pixel på jobbet äre fan som natt och dag.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vi kör Samsung hemma, både fästmön och jag, eftersom vi inte hittade några alternativ i samma pris/prestanda som dessutom klarade IP68 i täthet, när vi skulle skaffa nya senast. Vi spelar en hel del Pokémon Go, så det behövs XD
Sen vill jag inte ha större skärm än runt 5 tum, så S7 är på gränsen till för stor redan, men det fick gå för att jag ville ha 1080p.

Det kanske finns några fler alternativ som klarar det idag, men än så länge tuffar våra S7or på utan problem, så vi får se när de börjar ge sig i batteriet eller få för dålig prestanda.
Jag har inte märkt någon bloatware som stör mig alls faktiskt. Jag kör Nova Launcher dock, så jag använder inte TouchWiz t.ex.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Baksida av glas är väl att föredra om man vill induktionsladda? Alternativet är väl att alla induktionsladdare har glas men det blir nog inte lätt att få igenom i större skala.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Baksida av glas är väl att föredra om man vill induktionsladda? Alternativet är väl att alla induktionsladdare har glas men det blir nog inte lätt att få igenom i större skala.

Om de förstärkte glaset så är det helt okej. Det finns teknik där man lägger på en tunn hinna av magnaputtrad titanplasma vilken fortfarande är transparant. Funkar på skärmsidan också. Fördelen är ett skydd som är hårdare än safirglas. Problemet är att branchen ej vill ha hållbara produkter.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Varför inte baksida av plast? Hade trådlös laddning tidigare men nu är det inget jag saknar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Varför inte baksida av plast? Hade trådlös laddning tidigare men nu är det inget jag saknar

Fråga en människa med glasögon vad som händer om man har plastglas.
Kan ge en hint. Repor.
Glas repas också, såklart. Men inte i närheten så lätt som plast.

Jag diggar trådlös laddning. Bygger in Qiladdare i diverse bord/skrivbord med mera. Jättesmidigt att bara lägga telefonen på en yta så den laddas liksom, slippa sladdar med mera. Har löst dammsugarbiten med när man flyttar på möblerna och kablarna är snyggt dolda

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Om de förstärkte glaset så är det helt okej. Det finns teknik där man lägger på en tunn hinna av magnaputtrad titanplasma vilken fortfarande är transparant. Funkar på skärmsidan också. Fördelen är ett skydd som är hårdare än safirglas. Problemet är att branchen ej vill ha hållbara produkter.

Funkar, ja. Men du får inte lika glatt yta som är underbar när man swipar. Håller med om baksidan att andra material kan vara att föredra men så är det ju det här med repor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Förstår mig verkligen inte på folk som har såna där plånboksskal till sina telefoner. Mobilen blir så galet stor i fickan! Själv så satsar jag på så tunt som möjligt; har alltid haft sen, jag klev på smartphone-tåget, att ha ett så tunt skal som möjligt. Har inte klivit över tjockleken 0,3mm på alla mina skal genom åren (sen 2010).

Varför har man inte en plånbok istället för ett tjockt skal till telefonen?

Snarare så, varför har man plånbok?
(om man som jag inte har kontanter), jag har endast plastkort i min plånbok. Jag har förvisso inte något skal till mobilen överhuvudtaget.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Fråga en människa med glasögon vad som händer om man har plastglas.
Kan ge en hint. Repor.
Glas repas också, såklart. Men inte i närheten så lätt som plast.

Jag diggar trådlös laddning. Bygger in Qiladdare i diverse bord/skrivbord med mera. Jättesmidigt att bara lägga telefonen på en yta så den laddas liksom, slippa sladdar med mera. Har löst dammsugarbiten med när man flyttar på möblerna och kablarna är snyggt dolda

Jo men det finns bra platsmaterial som tar repor bra och man behöver inte ha en helt slät finish, som då tar repor bättre.

Men många har skal oavsett material, inklusive mig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jo men det finns bra platsmaterial som tar repor bra och man behöver inte ha en helt slät finish, som då tar repor bättre.

Men många har skal oavsett material, inklusive mig själv

Vilket plastmaterial klarar repor bra?
Hade det funnits ett alternativ så hade glasögonförsäljare hoppat på det tåget direkt för jäkla massa år sedan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Snarare så, varför har man plånbok?
(om man som jag inte har kontanter), jag har endast plastkort i min plånbok. Jag har förvisso inte något skal till mobilen överhuvudtaget.

Har själv bara plastkort i min plånbok också. En "korthållar-plånbok".

Visa signatur

/car2ns