Stabilt löpband för att gå medan jag använder datorn?

Permalänk

Stabilt löpband för att gå medan jag använder datorn?

Jag har ett ståbord och brukar stå när jag jobbar vid datorn. Men det är lite statiskt, och jag skulle vilja gå i promenadtakt.

Kan någon rekommendera ett löpband som har långsam promenadtakt och saknar bulkig skärm, handtag m.m. som de på gymmet har?

Jag tänker mig en låda jag ställer under bordet. Den kan vara enkel, bara av/på och hastighet. Motoriserad. Ej lutning. Ingen stålställning där bordet är.

Något i den här stilen.

Men jag vet inte vilka som är bra. Prisjakt har inte så många, och inga omdömen.

Så... Tips? Är detta bra? Priser på 8-13000 kr avskräcker ju dock.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Det är ett promenadband du ska ha och inget löpband.
Kanske hittar fler alt om du söker på det, dom har en enklare konstruktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Blir det inte otroligt jobbigt/svårt att i längden använda en dator effektivt samtidigt som man går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Blir det inte otroligt jobbigt/svårt att i längden använda en dator effektivt samtidigt som man går?

Nej, det där är en skröna. Det tar inte lång tid alls att vänja sig. Det är lite samma sak med att stå upp och jobba. Det är verkligen bara i början det känns konstigt. Jag provade att jobba stående i två års tid utan att sitta en enda gång. Har även provat motionscykel anpassat för att ha vid arbetsplatsen. Funkar fint!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Det jag dock kan se som problem här är att man lätt stör sina kollegor om man går på promenadband. Den motionscykel jag provat var helt tyst och hade magnetiskt motstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Finns ju så kallade deskbikes, kanske lite smidigare men då sitter man ju såklart. Funderar på att införa det på kontoret

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Blir det inte ganska laddat med statisk elektricitet när man härjar runt på ett dito band?

Åtminstone på det löpband som finns på mitt gym så får man sig inte så sällan en kyss ifall man rör vid handtaget efter att ha sprungit en bit.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sambuccashake:

Blir det inte ganska laddat med statisk elektricitet när man härjar runt på ett dito band?

Åtminstone på det löpband som finns på mitt gym så får man sig inte så sällan en kyss ifall man rör vid handtaget efter att ha sprungit en bit.

Det är nog liten chans att det kan byggas upp statisk laddning vid ett promenadbord, du potentialutjämnar ju hela tiden via armarna, på ett löpband så har du ofta bara kontakt med löpbandet eller bara skosulorna i bandet som isolerar och syntetkläder på dig som gnider på kroppen så där är det väldigt mycket högre risk att det uppstår potentialskillnader.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Förutom att så få säljer såna här i Sverige, verkar tricket vara att hitta ett utan stålställning där bordet ska vara. Jag har frågat på ett och det går inte att ta bort ställningen för att den fungerar som ett stöd.

Ett annat problem är att någon som betalar 10 papp för en produkt med rörliga delar som bara har 1 års garanti är korkad. Jag är inte korkad. I alla fall inte så korkad som krävs.

Deskbike är nog inte för mig.

Det gör inget om det låter lite, men det bör ju inte vara jättehögljutt.

När jag har innetofflor med syntetiska material får jag en stöt ibland, på handtaget till dörren. Men de tänkte jag inte gå på promenadbandet med.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.