Permalänk
Medlem

Xbox one vs Ps4

Vilken konsol ska man satsa på till en kille som blir 7år?
Vilka för och nackdelar har dom?
Vilken konsol finns det bäst spel till som passar en 7 åring?

Permalänk
Medlem

PS4 hands down. Bäst exklusiva titlar oavsätt åldersgrupp.

Permalänk
Medlem

Fördelen med ps4 är att free2play också är gratis online,
Detta gäller främst Fortnite. Xbox kräver live men är billigare.

Kolla vad kompisarna har först. Är fortnite ett ok spel till honom för dig?

Permalänk
Medlem

Netendo switch?
Annars PS4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Beror på om du menar X/Pro modellerna eller S/ slim modellerna.
Är det X/Pro så Xboxen alla dagar i veckan.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Beror på om du menar X/Pro modellerna eller S/ slim modellerna.
Är det X/Pro så Xboxen alla dagar i veckan.

Jag hade tänkt mig antingen xbox one S eller ps4 slim

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta samma som hans polare har. Annars skulle jag ha tagit PS4, då spelutbudet är större överlag. Vet dock inte om det skiljer nämnvärt i termer av "spel för en sjuåring". Min erfarenhet är att iPads är mer lockande för spel än vad konsoler är, när det kommer till kids i den åldern.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tussen76:

Jag hade tänkt mig antingen xbox one S eller ps4 slim

Skickades från m.sweclockers.com

Båda är bra,har själv ps4/pro och og xbox one/one X och kan tycka att Ps4 räcker då nya xbox one spel kommer till pc som t.e.x horizon 3 och 4 samt nu Halo.
Men för övrigt så är det ingen större skillnad om vi inte pratar om xbox one x eller ps4 pro som båda är grymma.
Spelar hans vänner på xbox one och han gillar gamla xbox spel så kör på det men annars skulle jag kört på ps4 för nya xbox spel finns på datorn medans ps4 har bättre spel utbud och mer spelare vad jag hört om det är intressant.
Men vad som är bäst tycker olika men jag är playstation fanboy även om jag kan erkänna att xbox one x har riktigt jävla grym i prestanda 😁

Rättade till stavfel på mobilen
Permalänk
Medlem

Det beror på vad han gillar att spela.
Finns inte många PS4-exlusiva spel för 7-åringar. Ratchet och Clank, The Last Guardian och Little Big Planet 3 kanske. För lite större barn finns det däremot en del kul PS4 exklusiva titlar...
Jag skulle nog säga Xbox annars. Billigare att köpa digitala spel på rea eller gamepass.
Gillar han bilspel kan han sitta många timmar med Forza Horizon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Båda är bra,har själv ps4/pro och og xbox one/one X och kan tycka att Ps4 räcker då nya xbox one spel kommer till pc som t.e.x horizon 3 och 4 samt nu Halo.
Men för övrigt så är det ingen större skillnad om vi inte pratar om xbox one x eller ps4 pro som båda är grymma.
Spelar hans vänner på xbox one och han gillar gamla xbox spel så kör på det men annars skulle jag kört på ps4 för nya xbox spel finns på datorn medans ps4 har bättre spel utbud och mer spelare vad jag hört om det är intressant.
Men vad som är bäst tycker olika men jag är playstation fanboy även om jag kan erkänna att xbox one x har riktigt jävla grym i prestanda 😁

Kan man spela xbox 360 spel på One också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tussen76:

Kan man spela xbox 360 spel på One också?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp men bara de som finns med på listan
https://www.xbox.com/en-US/xbox-one/backward-compatibility

Permalänk
Medlem

Xbox med gamepass ifall det är intressant. Finns mängder med spel till barn där tex Lego, rocket league, disneypixar, plattformspel osv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker generellt sett att PS4:an har bättre exclusives än XB1 men om det gäller en sjuåring kanske det inte spelar så stor roll, satsa annars på den som är billigast (brukar väl kunna hitta XB1 för under 2000 vissa dagar).

Kan även vara värt att kolla på ett Nintendo Switch som jag personligen nog tycker passar bäst för yngre (men även äldre såklart)!

Visa signatur

Ryzen 2600 @ 4.1, Vega 56 @ 1580mhz (P7: 1025mv).