Permalänk
Medlem

Gamingdator för runt 13-15k

Hej!

Har tänkt att köpa en gamingdator för ca 13-15k. Jag är inte så bra på vad jag bör kolla efter.
Det enda jag vet är att jag vill kunna spela de flesta spelen(om det går för detta priset)

Någon som kan ge mig något tips eller råd?

Permalänk
Medlem

nytt/beg? skärm? fps/grafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

nytt/beg? skärm? fps/grafik?

Nytt hade jag tänkt mig, skärm hade varit härligt med 17 men 15 funkar lika bra. Gällande fps/grafik inte en susning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zoo^: Är det viktigare med bra bild eller vill du ha bättre fps för shooter spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoo^:

Hej!

Har tänkt att köpa en gamingdator för ca 13-15k. Jag är inte så bra på vad jag bör kolla efter.
Det enda jag vet är att jag vill kunna spela de flesta spelen(om det går för detta priset)

Någon som kan ge mig något tips eller råd?

Kan du tänka dig bygga själv? Då får du som bäst pris/dator.

(Finns massor med guider som visar hur du ska bygga själv)

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Kan du tänka dig bygga själv? Då får du som bäst pris/dator.

(Finns massor med guider som visar hur du ska bygga själv)

"bärbara" missa det själv först också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

"bärbara" missa det själv först också.

Oj, missade det. Bra att du påpekade det!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

@zoo^: Är det viktigare med bra bild eller vill du ha bättre fps för shooter spel?

Hellre bättre fps isånafall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/1963375/lenovo-legion-y530-i7-16g...

1080p 100fps+ i de flesta shooter. trevligt med en 144Hz skärm också.
Snyg dator imo.