Hitman 2 uppdateras med stöd för DirectX 12 och får kartan Hantu Port

Permalänk
Melding Plague

Hitman 2 uppdateras med stöd för DirectX 12 och får kartan Hantu Port

Lönnmördartiteln Hitman 2 får stöd för gränssnittet DirectX 12 i samband med nya March Update, som bland annat introducerar den senaste Sniper Assassin-kartan Hantu Port.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt att se att fler och fler stödjer Direct X12 tycker jag. Känns ju rätt lökigt att sitta på superkraften i fler kärnor när det nyttjas dåligt, så DX12 är jättebra på det sättet

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hjälpsam

Tja, bättre sent än aldrig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa då spelet varit relativt CPU-begränsat. I övrigt ett riktigt bra spel i serien dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va, Hitman 1 hade väl redan DX12 för 2-3 år sedan?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av GuuFi:

Va, Hitman 1 hade väl redan DX12 för 2-3 år sedan?

Jepp, men av någon anledning så slopade de detta vid lanseringen av Hitman 2.

Permalänk
Medlem

mest troligt då dx12 inte fungerade värst bra i 1an, får se om det ändrats

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av marow:

mest troligt då dx12 inte fungerade värst bra i 1an, får se om det ändrats

Tycket ett DX12 fungerar fint till Hitman 1, tvåan verkar få en jävligt fin skjuts.
https://www.reddit.com/r/HiTMAN/comments/b5p79r/some_hitman_2...
https://www.dsogaming.com/news/hitman-2-runs-significantly-fa...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nice! Beror säkerligen på att de faktiskt nyttjar stora delar av D3D12 (multitrådning, async compute, copy-hw, ...).

Liten kik med Triangelplockaren

Visa signatur

Lärare i spelutveckling (BTH) som tycker om att tugga trianglar

Permalänk
Skrivet av marow:

mest troligt då dx12 inte fungerade värst bra i 1an, får se om det ändrats

Tycker inte det var någon märkbar skillnad på mitt system när jag testade igår.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED