Paypal. Från USA till mig = bra,säkert,snabbt?

Permalänk
Medlem

Paypal. Från USA till mig = bra,säkert,snabbt?

Som topic. Är paypal ett bra sätt att ta emot pengar från USA. Är det Snabbt? Säkert?
Någon här som har erfarenhet av dem?
Hur funkar det? Vad kostar det?
Fördelar, Nackdelar?

Vill veta allt!

Frågar av anledning till denna tråd:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=1768034...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Testade själv men föreningssparbanken fatta inge av paypal så dom tog inte emot pengarna utan skicka tebax te paypal och jag fick betala 70 spänn för det... suck bestämde mig till slut att skicka till min svärmor i Usa och hon skickar dom till mig

Permalänk
Medlem

Snabbt ja, säkerheten är imo bristande, så länge du ser till att du får telefonnummer samt att killen som skickar pengarna är en verified user så ska det nog vara lugnt (be honom skicka med sin shipping address när han skickar pengarna via paypal också). Fungerade fint att flytta pengarna från paypal till mitt konto hos SEB.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Att skicka pengar till USA funkar problemfritt iaf...

Permalänk
Medlem

Hur är det att sätta in pengar på paypal. Kan det göras med internetbank(har handelsbanken)?

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

natten: ditt paypal konto knyts till ditt konto så om du vill köpa nått via paypal så dras det från dit konto.

Permalänk
Medlem

Hur knyter man det, har inte sett en sådan funktion. Jag tyker nog det verkar vara bättre i fall man sätter in pengar på det först som ett vanligt konto och sedan använder det

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

det är väl så att paypal kynts ihop med ditt VISA/MASTERCARD/AMEX kort som i sin tur är knytet till ett konto...

det har för övrigt funkat fint för mig.. att sedan föra över pengar från paypal till ditt bankkonto kostade 16 spänn o tog ett par dar...

Visa signatur

Bra sås reder sig själv!

Permalänk
Medlem

nu så har jag inte något sånt kort längre utan jag skulle göra villja göra en vanlig instättning ungefär som postgiro eller något

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.