Permalänk
Medlem

Kan inte skriva @$£ - symboler

Något har buggat och jag blir tokig. Kan inte skriva dessa symboler @$£ osv.
Varje gång jag kör ctr+alt eller altgr och 12345 etc. så går den ur programmet.

Låt oss säga att jag skriver i word dokument, och ska skriva ett @. Då går den ur word, inte alt tab eller minimerar utan går ur word fönstret. Så jag behöver klicka på word igen. Ser lika dant ut oavsett vart jag skriver, på internet, word, excel. I spel kan jag inte skriva några symboler öht.

Har redan gått igenom 300 guider där alla försöker få det till att det är för att språk-valet är fel. Men jag det bara inställt på engelska eller svenska och inget fungerar.

HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Du har ingen FN-knapp som tryckts in eller så? Är det laptoptangentbord eller ett separat tangentbord?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@Gorian:
Kör steelseries tangentbord, apex 350.
Windows 10

Permalänk
Medlem

@niteowl: Verkar vara mycket macron och sånt på det tangentbordet. Återställ mjukvaran till fabriksinställningarna och se om problemet försvinner. Om inte, installera om mjukvaran och se om det hjälper. Du kan testa tangentbordet med en annan dator också för att se om problemet kvarstår där.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Prova och se ifall samma händer när du använder "skärmtangentbordet" som är inbyggt i Windows. Om det är samma kan du utesluta själva tangentbordet och det är någonting i Windows som blivit konstigt, om det inte är samma - då vet du att det är tangentbordet.

Permalänk
Medlem

@phedd: Allt fungerar utom att kombinationen ctr alt + 234 osv.
Håller jag inne ctr + alt och klickar på 234 osv med hjälp av skärmtangentbordet . så fungerar det inte heller.
Måste väl betyda då att det är någon inställning som är fel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av niteowl:

@phedd: Allt fungerar utom att kombinationen ctr alt + 234 osv.
Håller jag inne ctr + alt och klickar på 234 osv med hjälp av skärmtangentbordet . så fungerar det inte heller.
Måste väl betyda då att det är någon inställning som är fel :/

Du kanske har tänkt på det här, men det enda jag kommer att tänka på nu... är det "visningsspråket" eller "inputspråket" i Windows du ändrar?

Jag har hållt på och fifflat en hel del med egna layouter (AltGr+Y =¥, AltGr+U=π och såna saker) och minns att jag inte förstod mig på det riktigt i början heller.

Om du trycker Win+Mellanslag så växlar den mellan inputspråken du har installerade.

Permalänk
Inaktiv

@niteowl:
Avinstallera Asus GPU tweak (alt. kan det hjälpa att uppdatera till senaste versionen av dito).

Kanske kan låta som en osidad lösning men prova att söka på t.ex.: "asus alt+gr site:sweclockers.com" så ser du många andra som haft liknande problematik med "@" och problemet är "alltid" ASUS GPU Tweak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@niteowl:
Avinstallera Asus GPU tweak (alt. kan det hjälpa att uppdatera till senaste versionen av dito).

Kanske kan låta som en osidad lösning men prova att söka på t.ex.: "asus alt+gr site:sweclockers.com" så ser du många andra som haft liknande problematik med "@" och problemet är "alltid" ASUS GPU Tweak.

Permalänk
Medlem

Alltså va? Det fungerade verkligen med att uppdatera ASUS GPU, i typ 10 sekunder. Nu har jag helt avinstallerat programmet men fortfarande samma problem.
Nu är det inte mycket åtgärder kvar på in lista