Amazon avlyssnar kunders Alexa-högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Och du har inget annat med en mikrofon i hemmet?

Visst har jag det (mobil och surfplatta) men det rättfärdigar ju inte fler osäkra prylar.
Sannolikheten att bli avlyssnad ökar med antalet utsatta enheter.
Jag gör ju inte medvetet punka på dom resterande tre däcken bara för att jag råkat få punka på ett.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

hmm, var det inte sagt att själva samtalen inte skickas vidare, utan att nån slags hash utav datan är det som skickas vidare. (ingen aning om det var alexa det gällde.)

Permalänk
Medlem

"Där visas inte personlig data som användarens fullständiga namn och adress, men information som förnamn, kontonummer och enhetens serienummer följer med inspelningarna..."

Gud vad skönt att inte hela namnet kommer med...
Seriöst kommer aldrig köpa en sådan här sak eftersom detta är en del av big DATA gathering...
De borde fan bjuda på grejorna gratis om man skall vara testkanin. Nej, vi borde vara väldigt försiktiga. Varför den spelar in utan att man aktiverat den är för jävligt rent ut sagt.
Det är en sak om den bara tar det man BER den söka etc. men här verkar det som den verkligen kan vara igång hela tiden. Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Mikrofoner över hela mitt hem.

Artikel 13.

Känner mig så trygg och varm inombords, pappa staten vet mitt bästa

Om det ändå vore staten som faktiskt har vårt välbefinnande i sitt intresse, och inte ett cyniskt kapitalistiskt storbolag som inte har något annat uppdrag än att suga ut så mycket profit som möjligt ur dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Förstår du så många fel det va i detta inlägg?
USA har demokrati på pappret men inte i verkliga livet , anser du att dom har det som vi i Sverige? Där alla har rätt till sjukvård osv...
I detta land "USA" sitter tusentals fängslade som dom anser en fara för att dom just är oliktänkande.
Jag säger inte att Kina är ett dugg bättre , men jag kan inte förstå denna bild som målas upp av USA.
" Fem miljarder dollar till en mur mot Mexiko, lyder kravet från USA:s president Donald Trump. Får han inte pengarna hotar han att stoppa en uppgörelse i kongressen om fortsatt finansiering av sju federala myndigheter – vilket kan leda till nedstängning av dessa.
Vilket han också gjorde , vanliga arbetare fick lämna sina hus och blev skuldbelagda "
Är det detta du kallar för demokrati?
USA skapar en massa problem i världen och det är tyvärr vi andra som får ta resterna när deras världspolis lek är slut!

Vilka är fängslade för att dom är oliktänkande menar du?

Ja USA har demokrati, eller menar du att Trump inte kan avsättas? Bara för att du inte håller med den sittande presidenten så betyder inte det att han är någon diktator, vinner han nästa val så är han ändå borta om 4 år efter det, då det faktiskt finns en begränsning till hur länge en person kan vara president. Trump gör bara sitt jobb, dvs gör allt han har laglig rätt att göra för att framföra den politik som hans väljare ville ha och är anledningen till att han sitter i vita huset från början.

PS: Vem tror du hade lekt världspolis om inte USA? Sen är det ju inte sällan folk klagar på när USA blandar sig i, men så klagas det om dom inte blandar sig i också, vad dom än gör så är det ju fel.

Permalänk
Medlem

När dagen kommer då mitt bankkonto blir länsat eller säpo knackar på dörren för att jag ropar bomba hela skiten när jag spelar cs så blir jag inte förvånad. Jag kanske behöver en foliehatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Skrivet av Teknik:

Omedelbart ska all lagrad data som är äldre än 1 år raderas.
Jag ser det som oerhört tveksamt att privata företag ens ska kunna lyssna på det som folk säger.
Spelas något in skall typ Google fråga, får vi spela in detta i utbildningssyfte.
Utan mitt medgivande så skall inget få spelas in och lagras.

Jag har inga produkter som nämns men hur ska jag kunna använda en mobil när jag inte i praktiken kan ta reda på vad mobilen gör med mikrofonen.
Vi kan inte veta om en app följer lagen eller avtal eller om googel följer lagen eller avtal, psykopat i ett företag då gör företaget vad som helst.

Vissa personer innehar känslig information statsministern riksbanken militären ska Google kunna avlyssna dom via mobiler appar?
PRIVATA FÖRETAG FÅR BARA INTE AVLYSSNA ALT.

Jag tror inte att Google avlyssnar riksbanken men med en ny vd som är en psykopat så kan Google göra det och tjäna pengar på att spekulera på börsen.

Använder jag röststyrning i mobilen så skall bara en dator veta vad jag sa och det ska sen direkt raderas.

saker prylar som aktivt avlysas är nog inte krypterad avlysning alltså kan andra avlyssna vad som sägs, nästa nigeriabrev betala eller så får alla höra vad du sa i sovrummet.

Har du sagt åt det i myactivity.google.com då, att radera allt, om du har en google telefon.
Den här personen hade inte det och hade ljudfiler flera år gamla kvar:
https://www.reddit.com/r/videos/comments/bc5q74/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Har du sagt åt det i myactivity.google.com då, att radera allt, om du har en google telefon.
Den här personen hade inte det och hade ljudfiler flera år gamla kvar:
https://www.reddit.com/r/videos/comments/bc5q74/

Rossman är en av väldigt få profiler som fortfarande stiger i min aktning...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Vem är egentligen förvånad 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, är det någon på sweccan som vet varför man inte hittar någon Alexa röstassistant högtalare på
Webhallen, inet, cdon, netonnet mm...

Jag vet att det funnits förut.
Är rätt förvirrad, hur kan en produkt bara försvinna sådär från butikerna, nån själ på sweecan som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozgar23:

Hej, är det någon på sweccan som vet varför man inte hittar någon Alexa röstassistant högtalare på
Webhallen, inet, cdon, netonnet mm...

Jag vet att det funnits förut.
Är rätt förvirrad, hur kan en produkt bara försvinna sådär från butikerna, nån själ på sweecan som vet?

För att den inte säljs officiellt i Sverige? Butiken har valt att inte gråimportera längre?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozgar23:

Hej, är det någon på sweccan som vet varför man inte hittar någon Alexa röstassistant högtalare på
Webhallen, inet, cdon, netonnet mm...

Jag vet att det funnits förut.
Är rätt förvirrad, hur kan en produkt bara försvinna sådär från butikerna, nån själ på sweecan som vet?

Den var nog inte populär,
Amazon sålde också 'internationella' echo - men ofta en generation gamla eller begränsat utbud till högt pris.
De som var intresserade gråimporterade istället.

Nu kanske det blir ändring då Amazon börjat beta-testa echo på Svenska.
Jag är iaf ganska säker på att de kommer lyssna på inspelningarna nu när vår region blivit intressant.