Permalänk
Inaktiv

Musen hackar

Hej.

Jag har fått ett problem där var musen hackar. Det händer så gått som alltid när man startar datorn men även när man öppnar olika program eller kör vissa program, den liksom fryser till en halv sekund och sen går det hur bra som helst. Hade inga problem med min förra CPU vilket var en i5 8400 och nu har jag en i7 8700 så jag gissar att det är CPU relaterat men kanske någon annan har någon ide? Har även installerat om Windows. Att spela är inga problem, allt flyter på bra och CPUn presterar bra i tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Hej.

Jag har fått ett problem där var musen hackar. Det händer så gått som alltid när man startar datorn men även när man öppnar olika program eller kör vissa program, den liksom fryser till en halv sekund och sen går det hur bra som helst. Hade inga problem med min förra CPU vilket var en i5 8400 och nu har jag en i7 8700 så jag gissar att det är CPU relaterat men kanske någon annan har någon ide? Har även installerat om Windows. Att spela är inga problem, allt flyter på bra och CPUn presterar bra i tester.

Har du provat byta usb-port?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

@Chris_Kadaver: Ja och även testat med 3 olika möss det glömde jag nämna så tror jag uteslutit att det är "mus-problem"

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Hej.

Jag har fått ett problem där var musen hackar. Det händer så gått som alltid när man startar datorn men även när man öppnar olika program eller kör vissa program, den liksom fryser till en halv sekund och sen går det hur bra som helst. Hade inga problem med min förra CPU vilket var en i5 8400 och nu har jag en i7 8700 så jag gissar att det är CPU relaterat men kanske någon annan har någon ide? Har även installerat om Windows. Att spela är inga problem, allt flyter på bra och CPUn presterar bra i tester.

Jag har haft liknande, men då var det lite för låg spänning på processorn som gjorde det! Har du resettat bios/uefi efter att du bytte prolle?

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Inaktiv

@rallyreavan91: Jajjamän, jag fick öka en hel del vid byte för att få CPUn stabil (Fick en del bluescreens i Battlefield). Jag uppdaterade BIOS och har testat ända upp till 1.4 vcore med samma resultat vad gäller pekaren i Windows.

Permalänk
Skrivet av anon201296:

@rallyreavan91: Jajjamän, jag fick öka en hel del vid byte för att få CPUn stabil (Fick en del bluescreens i Battlefield). Jag uppdaterade BIOS och har testat ända upp till 1.4 vcore med samma resultat vad gäller pekaren i Windows.

För min del så fanns det även en chans att det var för låg spänning på andra komponenter, men det var på cpu:n jag såg det. (Mao: prova även att höja andra spänningar (minnen etc.) och se om det blir nån skillnad). Finns säkert nån annan här som är bättre insatt än jag, men jag har som sagt haft samma problem!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rallyreavan91:

För min del så fanns det även en chans att det var för låg spänning på andra komponenter, men det var på cpu:n jag såg det. (Mao: prova även att höja andra spänningar (minnen etc.) och se om det blir nån skillnad). Finns säkert nån annan här som är bättre insatt än jag, men jag har som sagt haft samma problem!

Jag har testat öka på allt som BIOS tillåter mig att öka. Kör RAM på tillverens rekommendation 1.35v. Intressant dock om du har haft samma problem, blir nog att undersöka igen och kanske resetta BIOS igen.