Permalänk
Medlem

Förberedelser inför helgens rollspelsmöten (Mutant ifrån 1984) och spela lite Deus Ex!

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ska sammanstrålar med lite vänner, blir inte mer avancerat än att umgås, små ljuga om alla bedrifter sedan sist och diskutera hur konstig denna traditionen är för vännerna som är från utlandet.

En och annan bira kan det säkert bli också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Hoppas alla får en bra midsommar!

Själv är jag sen två dagar sängliggandes med influensan eller nått orkar inte ens gå upp och spela nått. Bra första vecka av semestern!

Men nu ska jag inte vara för bitter, får hoppas det blir bättre snarast

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag jobbar natt i rikets tjänst.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Snusfri

@skog1s: Då har du inte upplevt Hälsingland som har båda och mycket mer
Milsvida skogar, stora öppna landskap, blånande berg..

Bara att fråga @Jacob

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Overcooked 2 på balkongen med min fru! Tycker det passade bra eftersom midsommar handlar om att:

- Sitta ute
- Umgås
- Mat (även in-game då!)

Och så god mat också efteråt när eftermiddagssolen blev för mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xian:

Förberedelser inför helgens rollspelsmöten (Mutant ifrån 1984) och spela lite Deus Ex!

Fasen, det var 30 år sen man körde rollspel men börjar bli lite sugen igen. Tyvärr bor alla gamla rollspelsvänner en bit bort med familj, ungar och allt annat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Är en helt vanlig dag för mig, precis som alla andra högtider. Gör ingenting annorlunda nu. Enda jobbiga är allt folk som stressar omkring som vanligt dagarna innan, trots att de har gott om tid på sig att förbereda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vad sägs om att du söker den närmsta midsommarstången.
Sätter dig på gräset, öppnar en öl, o bara tittar!
Du måste ju försöka!
kanske kan du hitta nån att umgås med då.
En sak är säker, så långe du sitter hemma, händer inte ett skit!!

Finns ingen här då kommunledningen här tycker det kan vara för kränkande för vissa (du vet vilka, välkommen till dagens Sverige!)... gillar inte öl. Det är tyvärr inte så enkelt som att bara snacka med folk då alla är väldigt reserverade och håller sig till sina egna. Men det är nog dags att flytta snart ändå så...

Hoppas sillen och nubben smakar ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Fasen, det var 30 år sen man körde rollspel men börjar bli lite sugen igen. Tyvärr bor alla gamla rollspelsvänner en bit bort med familj, ungar och allt annat.

Sådant som händer! Kan tipsa om att kolla i Facebook grupper eller dylikt för rollspel, finns många grupper som kör oneshot äventyr ifall man vill spela lite igen men kanske inte har allt för mycket tid att lägga ner!

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xian:

Sådant som händer! Kan tipsa om att kolla i Facebook grupper eller dylikt för rollspel, finns många grupper som kör oneshot äventyr ifall man vill spela lite igen men kanske inte har allt för mycket tid att lägga ner!

Tack för tipset men lever livet utan Facebook (funkar ändå).
Finns en lokal spelklubb här i stan men tror de kör mest brädspel. Kanske ska ta en sväng dit och se vad det är för folk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrpijey:

Finns ingen här då kommunledningen här tycker det kan vara för kränkande för vissa (du vet vilka, välkommen till dagens Sverige!)...

Det här har aldrig hänt.

Permalänk
Datavetare

Ute i sommarstugan med familjen, mat, öl och andra godsaker.

Promenad med hunden innan maten ute på svenska landsbygden

Edit: självklart behövs även lite analog variant av spel.

Ticket to Ride är en riktig favorit
Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Snabb middag med en liten del av familjen och sen sitta hemma och kolla på film och spela.

Permalänk
Medlem

Här avslutades precis ett möte med CryTek kommer arbeta framåt på en gång baserat på det. Firar vanligen inte midsommar utan ser det som en dag att hinna före alla andra.

Permalänk
Medlem

Jobb.

size=smaller]Skickades från m.sweclockers.com[/size]

Permalänk
Medlem

I år blev det inget traditionsenligt midsommarfirande då jag haft för många bollar i luften på sistone. Tänkte därför spendera kvällen med en kall cola vanilj, chernobyl på HBO och möjligen lite BFV!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Växte upp utan midsommarfirande och har aldrig kommit in i det, men man kanske tar sig ett dopp med något trevligt i dryckesväg efteråt.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte speciellt mycket om högtider. Är som vilken annan dag enligt mig. Det enda positiva är väl att om det firas så samlas majoriteten av ens familj. Maten är ju en självklar bonus också. Skulle tänka mig att fira högtider oftare om vi hade sekulära sådana, något som ett utvecklad land enligt mig bör fira också/istället. Går ju fira själv givetvis, typ såsom Mars 14, d.v.s. Pi(Pie/Paj) dagen.

Permalänk
Medlem

Hembygdsgården samlade många intresserade i Ljusdal.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av THB:

@skog1s: Då har du inte upplevt Hälsingland som har båda och mycket mer
Milsvida skogar, stora öppna landskap, blånande berg..

Bara att fråga @Jacob

Don't you worry, du och Bollnäs finns inräknat i min semester!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Firar inte, en vanlig kväll

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

I år så drar vi bort till en vänn som preppat med tält, sill o potatis etc.
Grilla lite och sedan avslutning med tårta med lite midsommar fyrverkeri !

https://i.imgur.com/GNt1cMJ.jpg

https://i.imgur.com/1q1RUcd.jpg

Glad midsommar på er alla

Midsommarfyverkeri (ihopskrivet). När fan blev det en grej?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

Firar inte så värst mycket..
Blev sill och potatis till middag, några snapsvisor och nubbar till det och sen var det bra.

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz
NAS: Synology DS918+ 16TB
🎧 • Sennheiser PC 360 Special Edition • Audio-Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Superuttråkad inget spel att spela.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Lite spel och programmering blir lagom. Inte så mycket för firande så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Midsommarfyverkeri (ihopskrivet). När fan blev det en grej?

Finns det någon dag man inte kan skicka upp fyrverkerier?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är det midsommar? För egen del är SGDQ2019 som börjar på söndag en större högtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Finns det någon dag man inte kan skicka upp fyrverkerier?

Nä, det beror ju förstås på hu ego man är och om man gillar djur eller ej... Mina katter springer under soffan och skakar. Tänker att det räcker på nyårsafton.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Knappast att Dalarna är vackrast, långt därifrån!!

Och det kommer från en som paddlat 60mil i västra Dalälven (@ 5 veckor)
Och har bott där i antal år!
Mån kör på en väg och man ser bara gran o gran o gran.... etc etc etc

Österlen
Det är verkligen vackert.
Öppna landskap och vyer som sträcker sig så långt att man kan se jorden rundar sig!
Det är vackert!

Såklart en privat känsla

Men då jag upplevt båda så vinner Österlen!

Fattar inte att vissa gillar Österlen, så sjukt överskattat så det finns inte
Men vi alla har ju olika tycke om vad man anser vackert.