Köpråd Komplett Xtreme Gamer 9700k 2080ti

Permalänk
Medlem

Köpråd Komplett Xtreme Gamer 9700k 2080ti

Hej,

Är det här nägot som är värt att köpa nu eller ska man vänta?

https://www.komplett.se/product/1065964/datorutrustning/dator...

Spelar för det mesta, blandade spel.

Sneglat ett tag på både 2080ti och 9700k, och nu är det nedsatt 10%..

Bytte rubrik från 9790k till 9700k
Permalänk
Medlem

Vilken upplösning ska du spela i?
Orkar du vänta så ska du såklart vänta in kommande Ryzen 3000-serien då priserna från Intel sannolikt kommer gå ned ordentligt.

Datorn du länkat är inte jätte prisvärd så det är inget du missar om du väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Vilken upplösning ska du spela i?
Orkar du vänta så ska du såklart vänta in kommande Ryzen 3000-serien då priserna från Intel sannolikt kommer gå ned ordentligt.

Datorn du länkat är inte jätte prisvärd så det är inget du missar om du väntar.

1080p till början, 1440 blir det senare tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle:

1080p till början, 1440 blir det senare tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Du är medveten att det inte är en färdig dator utan du måste bygga ihop den själv, va?

Jag skulle också rekommendera att vänta .. Även om du inte vill köpa AMD Ryzen som släpps 7/7 så planerar Intel att sänka sina priser. Exakt när och hur mycket vet man inte däremot inte .. NVIDIA har ju också enligt rykten planer på att släppa en uppgraderad serie av sina grafikkort - också oklart när men ryktena säger att det är hyfsat snart.

Om du däremot skulle vilja ha något idag så har du en bättre dator nedanför för endast 200kr mer. Mindre RAM - men 16GB räcker gott för gaming. Istället får du bättre processor, större SSD, snabbare RAM och bättre kylning.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Du är medveten att det inte är en färdig dator utan du måste bygga ihop den själv, va?

Jag skulle också rekommendera att vänta .. Även om du inte vill köpa AMD Ryzen som släpps 7/7 så planerar Intel att sänka sina priser. Exakt när och hur mycket vet man inte däremot inte .. NVIDIA har ju också enligt rykten planer på att släppa en uppgraderad serie av sina grafikkort - också oklart när men ryktena säger att det är hyfsat snart.

Om du däremot skulle vilja ha något idag så har du en bättre dator nedanför för endast 200kr mer. Mindre RAM - men 16GB räcker gott för gaming. Istället får du bättre processor, större SSD, snabbare RAM och bättre kylning.

https://komponentkoll.se/bild/GWBvC.png

Yes, inga problem att bygga ihop den.

Det kom ju ut en artikel för ett tag sedan, verkar inte som att priserna dumpas allt för mycket utan ett par hundra kanske.

Nya NVIDIA-korten som kommer lär ju kosta en hel del mer till att börja med. Nya 2080Ti super lär väl kosta 15-16000?

Såg ju riktigt bra ut det du länkade, får ta och fundera lite mer.

Permalänk
Medlem

Beställer nog allt förutom grafikkortet, kör på mitt gamla 780 gtx tills det kommer mer info om Nvidias uppdatering..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle:

Yes, inga problem att bygga ihop den.

Det kom ju ut en artikel för ett tag sedan, verkar inte som att priserna dumpas allt för mycket utan ett par hundra kanske.

Nya NVIDIA-korten som kommer lär ju kosta en hel del mer till att börja med. Nya 2080Ti super lär väl kosta 15-16000?

Såg ju riktigt bra ut det du länkade, får ta och fundera lite mer.

Vet inte vilken artikel du syftar på men det jag läste var från igår.

https://www.sweclockers.com/nyhet/27774-intel-prissanker-proc...

Oklart vad de nya korten kommer att kosta - men jag fick intrycket att det ska kosta ungefär som de nuvarande.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.