Bygga eGPU till en MacBook Pro Retina 2012 av PC

Permalänk
Medlem

Bygga eGPU till en MacBook Pro Retina 2012 av PC

Hej!
Jag gick häromdagen och köpte mig en Dell U3219Q UltraSharp 32" 4k skärm i tron om att Hdmi porten på min MacBook Pro 13" skulle kunna leverera den krävda upplösningen med 24Hz. Jag hade läst mig till att alla MBP med Hdmi skulle just kunna göra detta men upptäckte att jag endast kunde få ut 2048x1080 24Hz plus att skärmen svartnar några sekunder lite då och då. Nåväl, den information om min MBP som jag hittat var lite tvetydig och jag hade en aning om att det kanske inte skulle funka.

Anywhoo...

Jag har en Dell Vostro 460 i5 med ett GTX 660ti kort i. Funderade på om inte det inte skulle gå att göra om den till ett extern grafikkort. Jag har googlat runt en del och hittat en device från banggood "exp gdc 8.0" som tydligen ska göra grafikkortet externt för endast 3-400 spänn.

Min fråga är om någon har testat denna lösning eller funkar den som jag tänker att den ska funka? Eller så kanske någon har en annan bra lösning på hur man kan bygga om en PC med 660Ti kort till ett externt grafikkort.

Jag har kikat på hårddiskkabinetts men det är alldeles för mycket pengar. Jag tänker max lägga 1000kr på det här projektet och går inte det så blir det inget. Min MBP är i äldsta laget och jag håller på att spara ihop till en PC så detta skulle isf vara en tillfällig lösning tills jag köpt min PC.