AMD Ryzen 9 3900X och 7 3700X "Matisse"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Duger anandtechs review då kanske?
https://www.anandtech.com/show/14605/the-and-ryzen-3700x-3900...

lite längre ner på sidan hittar du grafen, detta är dock för singlecore ska tilläggas. men det kommer nog nya tester med allt sen.

Känner mig övertygad om att något är skumt och buggigt men att vi kommer se 3900X automatiskt överklocka till 4,75 MHz är jag inte övertygad om. Väntar på att någon får ett uttalande från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Om en hårdvarutillverkare stressar fram en release så är det liksom okej. När en speltillverkare gör det blir det ett jäkla liv och då pratar vi kanske 500kr jämfört med tusentals kronor. Jag tänker på både AMD som kunde flyttat fram releasen ett tag om dom visste att moderkortstillverkarna inte var redo men även moderkortstillverkarna som skickar på oss skitbios som t.om får folks tangentbord att sluta fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Men 7/7!

Idiotiskt beslut.

Men, men, har inte köpt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Vore ju grymt skönt om det var så men att någon skrivit det på reddit känns inte helt bekräftat.

Nu är det inte bara att "någon skrivit det på Reddit". Det har bekräftats av flera så det är inget konstigt.

Det är skit att de stressat ut lanseringen och så, men det positiva är ju att "bra blir bättre".

Om det här inte testas om så kommer det ju bli en jävla smäll för Intel när AMD fixat detta och det var meningen att deras 9900KS skulle få glänsa, så för allas skull så hoppas jag att Ryzen 3000 testas om med buggrättningen applicerad innan dess.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu är det inte bara att "någon skrivit det på Reddit". Det har bekräftats av flera så det är inget konstigt.

Det är skit att de stressat ut lanseringen och så, men det positiva är ju att "bra blir bättre".

Om det här inte testas om så kommer det ju bli en jävla smäll för Intel när AMD fixat detta och det var meningen att deras 9900KS skulle få glänsa, så för allas skull så hoppas jag att Ryzen 3000 testas om med buggrättningen applicerad innan dess.

https://mobile.twitter.com/HardwareUnboxed/status/11480319497...
Inte ens enligt amd ska den ju ha 4.6GHz allcore som den där recesensenten pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

https://mobile.twitter.com/HardwareUnboxed/status/11480319497...
Inte ens enligt amd ska den ju ha 4.6GHz allcore som den där recesensenten pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt intryck av informationen jag har läst är att det inte är så enkelt längre som det har varit med tidigare cpu-generationer. Hur snabbt processorn kör beror på kylning, strömbudget mm och borde variera med vilken annan hårdvara och kylning man har?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Mitt intryck av informationen jag har läst är att det inte är så enkelt längre som det har varit med tidigare cpu-generationer. Hur snabbt processorn kör beror på kylning, strömbudget mm och borde variera med vilken annan hårdvara och kylning man har?

Men den där recensenten säger ju att den SKA gå i 4.6GHz allcore.

"since it didn’t get to “boost” all its cores to the maximum that it should, which is 4.6 GHz."

Är inte det som att säga att något är fel med Intels 9900k för att alla kärnor inte går i 5GHz?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Icte:

Vet ni om ni har en 3800X på väg till er?

Nej inte med säkerhet. Vi ska ju få en, men vet inte riktigt när.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Den tillverkas inte ännu, dom recensenter som Der 8auer som haft en har haft förserie exemplar.

Hur kan då Webhallen säga att de kommer att finnas hos dem om två veckor? Samma med Komplett?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

https://mobile.twitter.com/HardwareUnboxed/status/11480319497...
Inte ens enligt amd ska den ju ha 4.6GHz allcore som den där recesensenten pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Då har de nog dabbat sig. Grafen är för Single Core om jag fattat rätt så vet inte varför han pratar om All Core. Det AMD själva pratat om är ju 4.6 på en eller ett fåtal kärnor, och eventuellt upp till 4.8 på ett fåtal kärnor med XFR2 och PBO2 om planeterna står rätt och solen skiner, typ.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@Ozzed: såg att anandtech hade gjort ett test med nya bioset till deras msi-kort och mycket riktigt så boostade den över 4.5GHz då.

Har du en länk? Är nyfiken och vill läsa det men hittar det inte på Anandtech.

EDIT: Hittade det, fanns en länk en bit ner på första sidan av Ryzen testet, en update till artikeln.
Sista delen på den här sidan pratar de om det nya Bioset.
https://www.anandtech.com/show/14605/the-and-ryzen-3700x-3900...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Då har de nog dabbat sig. Grafen är för Single Core om jag fattat rätt så vet inte varför han pratar om All Core. Det AMD själva pratat om är ju 4.6 på en eller ett fåtal kärnor, och eventuellt upp till 4.8 på ett fåtal kärnor med XFR2 och PBO2 om planeterna står rätt och solen skiner, typ.

Menar du hardwareunboxed? Den grafen har AMD skickat med för att visa hur frekvenserna ska se ut, så dom lätt ser om något är fel när det testas. 1 kärna - 4.6GHz och sen trappas det ner för att jämnas ut. Men oavsett så lär det bli bättre med nya bios. Vissa bios verkar ju knasa en del.

Edit. Missförstod dig nog. Jag tror vi menar samma sak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

https://mobile.twitter.com/HardwareUnboxed/status/11480319497...
Inte ens enligt amd ska den ju ha 4.6GHz allcore som den där recesensenten pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla under grafen, där står det:
"(Note: This is a custom test that uses a fine-grained looping timed fixed instruction chain to derive frequency; it showcases single-core frequency)"

@Wolfkin
Se länken ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Kolla under grafen, där står det:
"(Note: This is a custom test that uses a fine-grained looping timed fixed instruction chain to derive frequency; it showcases single-core frequency)"

@Wolfkin
Se länken ovan

Precis, 4.6GHz single core.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

ah då stämmer det med hardware unboxed kurva på twitter. 4,6 ghz en tråd & 4,5 ghz för två trådar. Frågan är om denna kurva är en fast övre gräns för vad de kan köra i eller om moderkort, kylning etc kan höja den?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Vissa spel funkar AMD inte så bra på. Vilket spel tänker du på i 1440p? Glöm inte att kolla på 99percentilen, höga värden där brukar signalerna en jämnare upplevelse.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/17637?key=938419f7a5b0e3ed684aef77d05e1d60

Här är 3700X väldigt jämlik med 7700k, blir dessutom överkörd med en hel FPS om man tittar på avg! Men tittar på man 99percentilen så ser det ut som 7700k har väldigt mycket mer varierad FPS. Sen beror det ju på hur många Hz du kör din monitor i. Om du i båda fallen ligger på över 60Hz med dina settings på både 7700k och 3700X så är det ju skit samma, då kan du lika bra ha gamla bettan kvar

Grafen visar däremot att AMD har en jämnare FPS. Både 9900K och 7700K differerar mellan FPS och det i sin tur gör att spelet hackar (laggar) mer än för motsvarande 3700/3900X. Så AMD verkar ge en jämnare upplevelse även om skillnaden i högsta FPS är helt klart inom felmarginalen i den upplösningen.

Skrivet av perost:

720p-testet visar främst hur de presterar när grafikkortet inte begränsar prestandan, i 1440p@Ultra så är det i de flesta spel grafikkortet som tar stopp först. Som du ser så skiljer det i de flesta spel bara någon enstaka fps mellan 7700K och 3700X, d.v.s. inom felmarginalen. 3700X har dock i många spel betydligt högre minsta fps, 3700X håller över lag en mycket jämnare prestanda ser det ut som.

Exakt. Något jag också märkte. När spelen är (eller tvingas att bli) CPU bundna så verkar Intel prestera något bättre.. även om det handlar om mindre än 10% överlag.

@JonasT Ingen semester för dig inte. :>

Skrivet av Tip Top:

Vilken boom , finns ju inga cpu någonstans förrns om ca 2 månader , hur tänkte dom där om man nu hypat produkten så innan kan man ju förse återförsäljare med ett lager med , hoppas s-cove kommer ut innan nu med då

Hur tänker något företag egentligen? Det är helt enkelt så att man sålt över förväntan och då blir det så här. Inte mycket AMD kan göra åt saken tyvärr.

Skrivet av Xorcist:

Tack för ditt konstruktiva svar.

Förklara gärna hur IPC'n är bättre, och samtidigt inte medör mer prestanda per kärna, när det kommer till spelande!

Bara att jämföra prestandaskillnaden med skillnaden i klockhastighet så ser du ganska fort hur stor IPC skillnaderna är.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

3600x elller 3600 vad är stora skillnaden? Endast GHZ?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Kolla under grafen, där står det:
"(Note: This is a custom test that uses a fine-grained looping timed fixed instruction chain to derive frequency; it showcases single-core frequency)"

@Wolfkin
Se länken ovan

Intressant att inte ens i det testet med en ny BIOS version och belastning på en kärna kommer de upp till 4.6GHz.

AMD pratade också om deras nya fina automatiska överklockningsfunktion i X570 som skulle kunna öka frekvensen förbi boost frekvensen... Nja, funkar väll så där när processorerna inte ens kommer upp till boost frekvensen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Behövs kanske dubbelkollas på redaktionen så att en kärna går i 4.6 (gjordes säkert redan vid test) men att en sida haft ett MSI kort med ett bios som inte ens höll frekvensen spelar mindre roll om inte ASUS, som sweclockers använde, har samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur kan då Webhallen säga att de kommer att finnas hos dem om två veckor? Samma med Komplett?

För att jag har fel kanske? Ovanligt sällsynta i all fall.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av CazeW:

Intressant att inte ens i det testet med en ny BIOS version och belastning på en kärna kommer de upp till 4.6GHz.

AMD pratade också om deras nya fina automatiska överklockningsfunktion i X570 som skulle kunna öka frekvensen förbi boost frekvensen... Nja, funkar väll så där när processorerna inte ens kommer upp till boost frekvensen.

Ja i bästa fall betyder det att något mer än det är fel och när det åtgärdas så får vi boost på 4.6GHz till 4.8GHz med PBO.
I värsta fall får vi inte mer än så här.

Jag tror ändå på en del förbättring på kort sikt och sedan hoppas jag att spel kommer bli bättre optimerad för Ryzen 3000-serien iom nästa generationen Xbox och Playstation plus större användarbas på PC-sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Behövs kanske dubbelkollas på redaktionen så att en kärna går i 4.6 (gjordes säkert redan vid test) men att en sida haft ett MSI kort med ett bios som inte ens höll frekvensen spelar mindre roll om inte ASUS, som sweclockers använde, har samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Finska io-tech har testat med en ny BIOS version för ASUS kortet som de släppte igår och jämfört mot den som var förinstallerad.

Dock så menar The Stilt på overclock.net att detta skulle då bero på att med den nyare BIOSn ger moderkortet fel information till processorn om hur mycket ström den använder och därmed blir frekvenserna högre.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av CazeW:

Finska io-tech har testat med en ny BIOS version för ASUS kortet som de släppte igår och jämfört mot den som var förinstallerad.
https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2019/07/ryzen3-bios.png

Dock så menar The Stilt på overclock.net att detta skulle då bero på att med den nyare BIOSn ger processorn fel information om hur mycket ström den använder och därmed blir frekvenserna högre.

Jo, jag fick chansen att testa med ett nyare BIOS till Crosshair VIII innan recensionen gick live och upplevde samma fenomen som The Stilt. Moderkortet skrev över någon parameter hos CPU:ns strömhantering vilket gav något högre klockfrekvenser under belastning, men också runt 20 W högre effektuttag. Den betedde sig inte helt olikt som när man aktiverar PBO. Samtliga resultat från SweClockers recension är med version 0066 för att förtydliga.

Permalänk
Medlem

Blev 3600x med något x570 moderkort.
Min 1700 får hitta till någon annan snart

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

AMD slaktar intel

tycker det passar med lite tung metal för att fira.

https://www.youtube.com/watch?v=m0J7XnbUN5o

Förvisso, men skulle knappast kalla detta för tung metall

Om man nu bara hade pengar efter renoveringar/reparationer blöjor med mera med mera så skulle jag banne mej köpt mig en AMD propp för förstå gången på över ett decennium! Kul att det äntligen händer lite saker på den annars sedan länge så stelbenta CPU-sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: eller ja direkt översatt så, men blir nog fel på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jag har tänkt köpa en R5 men som det ser ut nu så är de överklockade till maximum från kartong. Inte bra för oss som tycker om överklocka manuellt.

Förr var det spänningen som avgjorde stabiliteten....nu är det temperaturen-
Så för att få den boost som AMD kommer ut med...är den maximala frekvensen som fås endast vid optimala förrhållandena!!! 95% av användarna kommer knappast att se den boost som AMD "missleder" med.

https://i.imgur.com/wJvU6bV.jpg

Så enligt denna tabell "all core" 4,5Ghz får vi glömma och bara drömma om.
https://www.youtube.com/watch?v=WXbCdGENp5I

jag säger bara som der8auer....WHY AMD???

Den maximala frekvensen har aldrig någonsin anspeglat standard all core om inte annat anges (iaf de senaste 10 åren), 9900KS är den enda processor som är marknadsförd att nå det utan att ge sig in på överklockning, 9900K når t.ex. "bara" 4.7 under all core.

AMD låter all core vara upp till temperatur, strömgränser och annat för att balansera upp allt (utan att överklocka), ett exempel är hur en 2700X boostar med olika antal trådar:

Om vi skulle slå igång PBO så skiter processorn i TDP så länge kylning och ström räcker till, då processorn kommer sträva efter en maxfrekvens som AMD tycker är "säker nog", denna bild från AMD är en förenkling:

Bilden som der8auer har postat är också en R9 12 kärning processor, om du köper en R5 3600 eller 3600X är detta hälften så många kärnor att kyla av (med luft/vatten), så all core boost kommer i allmänhet ligga närmare max boost på dessa, och med PBO aktiverat skulle jag inte vara förvånad om dom faktiskt når upp till 4.4-4.5 GHz på alla kärnor, detta återstår att se när fler folk får sina händer på processorerna.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Om en hårdvarutillverkare stressar fram en release så är det liksom okej. När en speltillverkare gör det blir det ett jäkla liv och då pratar vi kanske 500kr jämfört med tusentals kronor. Jag tänker på både AMD som kunde flyttat fram releasen ett tag om dom visste att moderkortstillverkarna inte var redo men även moderkortstillverkarna som skickar på oss skitbios som t.om får folks tangentbord att sluta fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker igentligen att moderkortstillverkarna skall anpassa sig efter AMD och inte tvärtom.
Dom visste mycket väll när släppet skulle ske.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

3600x elller 3600 vad är stora skillnaden? Endast GHZ?

Ja det ska vara samma modell med lite lägre frekvens och därför 65w tdp på icke X. Det följer även med en lite bättre kylare till X modellen .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Datavetare

Nu finns en hel del 3900X resultat postade i Geekbench 4. Multicore prestanda har definitivt förbättrats i Windows (gäller alla CPU-modeller med 8C eller fler).

Men siktar man på 3900X finns ändå klara fördelar med Linux (eller hackintosh), Linux och MacOS presterar runt 10k högre i multithread, viket är >20 % högre prestanda än på Windows. Även i single-thread finns en viss fördel, Linux ligger runt ~6300, MacOS ligger ~6100, medan Windows ligger ~5900.

Blir definitivt köp av 3900X (alt. 3950X) när AMD fått till de buggar som nu finns på Linux. Förstod jag Phoronix rätt är AMD medveten om problemen och man håller på att försöka lokalisera orsaken.

"I've confirmed with AMD they do have an open issue surrounding "5.0.9" (the stock kernel of Ubuntu 19.04) but as of writing hadn't shed any light into the issue. AMD has said their testing has been mostly focused on Ubuntu 18.04 given its LTS status. I've also confirmed the same behavior with some other Windows reviewers who occasionally dabble with Linux."

Phoronix-testerna verifierar också det läckta siffror visade, IPC ökningen hos Zen2 i skriptspråk (som är lite unika i att ha väldigt stor "hot-code" sektion vilket gör att de inte får plats i µop-cache) över Zen/Zen+ är klart högre än de 13-15 % man har i genomsnitt. Detta är en klar akilleshäl för Zen/Zen+, man ligger långt efter Skylake här. Gissningsvis är detta en effekt av dels större µop-cache i Zen2, men primärt en effekt av omdesign av L1I$ (exakt samma konfiguration som Skylake numera).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Tja, inte ser jag många tester av mjukvara för t ex videoredigering eller ekonomiprogram

Sweclockers är för spel och överklockning. Två områden där Intel fortfarande härskar.

.

Tycker du inte det är lite konstigt då, att redaktionen inkluderar t.ex. Cinebench, Geekbench 4, Handbrake, 7-Zip och Blender m.fl. Förstår om du hoppar över just de testerna, eftersom de kanske inte är relevanta just för din upplevelse av Sweclockers?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Tycker du inte det är lite konstigt då, att redaktionen inkluderar t.ex. Cinebench, Geekbench 4, Handbrake, 7-Zip och Blender m.fl. Förstår om du hoppar över just de testerna, eftersom de kanske inte är relevanta just för din upplevelse av Sweclockers?

Nej, inte alls. Men som du säkert läst i kommentarerna så är det de riktiga speltesterna som är av väsentligt intresse. Väldigt få här spelar Cinebench, vet du.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3