Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

@Komplett:
Den fulingen går inte. I både SMS, mail och hemsida 18. Ingen information om att tiderna skulle ändras.
På både telefon och dator.
Men oroa er inte, ska hämta min order imorgon. Efter det slipper ni mig som kund.

Herregud, get over it..
Dom ändrade för en dag sedan och det råka bli fel på SMS och mail PGA det, lite förståelse får man ändå ha..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Herregud, get over it..
Dom ändrade för en dag sedan och det råka bli fel på SMS och mail PGA det, lite förståelse får man ändå ha..

Förståelse i dagens samhälle?

Döremot kan jag förstå han om det tog 1 vecka för dem att skicka delar i mellan sina egna lager. (Dock inte förra veckan p.g.a röd dag i mitten av veckan)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

@Komplett:
Den fulingen går inte. I både SMS, mail och hemsida 18. Ingen information om att tiderna skulle ändras.
På både telefon och dator.
Men oroa er inte, ska hämta min order imorgon. Efter det slipper ni mig som kund.

Skönt för komplett

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dekkan:

Skönt för komplett

Kan garantera att Komplett inte tycker så, med över 320 miljoner i förlust förra året.

Överreaktion pga fel tider, javisst, men alla företag som gått kräftgång senaste åren pga allehanda dåliga affärsbeslut behöver alla kunder de kan få. Även sådana som blir missnöjda när de blir vilseledda av företaget i fråga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@Venke: Samma sak hände mig när jag köpte Asus-kortet men kontaktade kundtjänst som gav mig en nyckel så det var inga problem

Skrev även tidigare i tråden att jag köpt Asus-grafikkortet och det sedan sänktes i pris någon dag senare, och kontaktade då kundtjänst och jag fick då pengarna tillbaka (eller ja presentkort hos komplett, som jag redan har hunnit använda utan några krångligheter.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Komplett.se

@Pope:

Får beklaga det. Vi gjorde som sagt ändringen igår. Informationen på hemsidan och i nya utskick är uppdaterad. Gamla utskick kan vi inte ändra i efterhand.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Herregud, get over it..
Dom ändrade för en dag sedan och det råka bli fel på SMS och mail PGA det, lite förståelse får man ändå ha..

Hela det här köpet har varit uselt, allt från Kompletts leveranstid till ändrade öppetider. Lite för mycket skit på skit för att det ska vara bekvämt att handla från Komplett igen.
Tiden när man kunde lägga en order på dagen och hämta den hos pick-up point dagen efter är uppenbarligen förbi, så varför gå till Komplett när Inet och Webhallen finns?
Att dra tidigare från jobbet bara för att gå till Komplett lockar inte heller. Jag har förståelse för det mesta, men konkurransen är hård och Komplett bleknar.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Spelkoderna skickas på epost. Det kan ta upp till 4-5 arbetsdagar efter att ordern skickats innan din spelkod har genererats och skickats ut. Det är ett externt system som sköter detta, så jag kan tyvärr inte kontrollera det. Kontakta annars kundtjänst om du inte fått koden inom den här tiden.

Ok, då är det kanske inte så mycket annat och göra än vänta & se vad som händer.
Stort tack ändå för någon tog sig tid och förklara hur saker & ting fungerar

Såg nu på morgonen att ordern hade ändrats från "Skickad" till "Redo för utleverans" (trots att varan hade kvitterats ut på Posten?) och nu sist till "Levererad", så ser ju då ut som att det har med detta att göra - om det nu inte är något med de tekniska som hängt upp sig.

Annars verkligen toppen av Komplett att det går att beställa såhär i efterhand, efter en vara sålt slut i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Samma sak hände mig när jag köpte Asus-kortet men kontaktade kundtjänst som gav mig en nyckel så det var inga problem

Skrev även tidigare i tråden att jag köpt Asus-grafikkortet och det sedan sänktes i pris någon dag senare, och kontaktade då kundtjänst och jag fick då pengarna tillbaka (eller ja presentkort hos komplett, som jag redan har hunnit använda utan några krångligheter.

Låter underbart, roligt att allting löste sig och du fick lite pengar tillbaka.

Är ju aldrig roligt och behöva betala mer än någon annan, särskilt om man inte behöver.
Hörde till dem bättre lottade denna gången så känner mig någorlunda nöjd på den punkten.
Men jag ska säga att det var nära att jag höll på och göra bort mig själv också.

Min erfarenhet med Komplett är att dem brukar vara rätt så rediga & ha och göra med.
Framförallt så brukar dem fixa grejer rätt så snabbt när det väl gäller.

Och det är ju positivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Hela det här köpet har varit uselt, allt från Kompletts leveranstid till ändrade öppetider. Lite för mycket skit på skit för att det ska vara bekvämt att handla från Komplett igen.
Tiden när man kunde lägga en order på dagen och hämta den hos pick-up point dagen efter är uppenbarligen förbi, så varför gå till Komplett när Inet och Webhallen finns?
Att dra tidigare från jobbet bara för att gå till Komplett lockar inte heller. Jag har förståelse för det mesta, men konkurransen är hård och Komplett bleknar.

Inet är dock ännu värre än Komplett så lycka till med din bojkott.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

@muSashi:
Det är enklare och billigare än någonsin att kommunicera så det finns ingen anledning att suga på den biten, ett mail eller sms om ändrade öppetider är inte så svårt att dra iväg.
En markant försämrad köpupplevelse jämfört med vad man har levererat innan och jämfört med konkurrenterna då är det enkelt att gå till någon annan. Att Kruthusgatan och området runtomkring inte är en dröm att navigera pga saker utom Kompletts kontroll spelar också in.

Min bojkott kommer gå utmärkt, lycka till med att vara mindre dryg i framtiden.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

@muSashi:
Det är enklare och billigare än någonsin att kommunicera så det finns ingen anledning att suga på den biten, ett mail eller sms om ändrade öppetider är inte så svårt att dra iväg.
En markant försämrad köpupplevelse jämfört med vad man har levererat innan och jämfört med konkurrenterna då är det enkelt att gå till någon annan. Att Kruthusgatan och området runtomkring inte är en dröm att navigera pga saker utom Kompletts kontroll spelar också in.

Min bojkott kommer gå utmärkt, lycka till med att vara mindre dryg i framtiden.

Tack för dina inlägg.
Sitter med en beställning till pickup-point, men valde nu att ångra den.

Blir en bojkott från mig också, finns gott om andra e-handlare som är suveräna gentemot sina kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan lägga något i kundvagnen på komplett med Chrome Version 75.0.3770.100.

får Uncaught (in promise) Error: TypeError: Cannot read property 'data' of undefined och Failed to load resource: the server responded with a status of 503 () som error.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xp1ratex:

Bara jag som inte kan lägga något i kundvagnen på komplett med Chrome Version 75.0.3770.100.

får Uncaught (in promise) Error: TypeError: Cannot read property 'data' of undefined och Failed to load resource: the server responded with a status of 503 () som error.

Fungerar felfritt här med samma version. Märker inget konstigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fungerar felfritt här med samma version. Märker inget konstigt.

Var Private Internet Access tillägget som strulade, även fast jag inte var ansluten, tack för svaret

Permalänk
Medlem

Lägger in det här inlägget i den här passande tråden så att ingen betalar något överpris. Summerar man deras egna produktpriser i nuvarande paket och använder prisjakt/ pricerunner för de artiklar de inte anger pris för på hemsidan kommer man upp i 17 755 inkl. Windows. Släng grejorna i kundvagnen själv och beställ montering istället för att köpa paketet för 19 999. Jag har aldrig köpt från någon annan än Komplett och gillar dom, men den här affärsmodellen är bara för konstig. Jag hoppas att man gjort något fel här någonstans.

Skrivet av Nils-Göte:

Ja, inte blev jag besviken i alla fall, tur att jag inte väntade en vecka
Jag ville även få klart datorbytet under semestern, det tar ju någon dag att få igång allting och installera alla nödvändigheter, och sedan någon dag att migrera hela fotobiblioteket m.m.

Komplett passade tyvärr på att göra en smyghöjning på paketet i samband med lanseringen av 2070 Super, så du kan ju glömma att det är 15% bättre grafikkort för samma paketpris.

Jag fick detta för 22051 kr (tog bort onödig info och fetade ändringar och tillägg i grundpaketet Gamer Premium i160, samtliga till dyrare alternativ):

Grundpaketet kostade 15 999 kr utan mina ändringar
Det var heller ingen rea som det brukar kunna vara ibland när de sätter ned vissa paket ett par tusen.

ASUS PCE-N15 N300 Trådlös Adapter

Fractal Design Define C Temp G

Corsair TX750M, 750W PSU
ATX 12V v2-4, 80 PLUS Gold, Semi Modular, 6+2-pin PCIe,

Intel Core i7-8700 Processor
Socket-LGA1151, 6-Core, 12-Thread, 3.2/4.6GHz, 65W, OEM/tray, utan kylare,

CM Hyper H411R RGB Komplett Edition

ASUS TUF B360-PRO GAMING, Socket-1151

Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB

ASUS GeForce RTX 2070 DUAL
Grafikkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR6, 1410/1620MHz, Turing

Intel 660p 1TB M.2 SSD

Samsung 860 EVO 2TB SSD

Windows 10 Pro OA

APC Överspänningsskydd

Nu var jag in och kollade på Gamer Premium i160 som nu kostar 19 999 kr!
Den enda ändringen man gjort är att man bytt ur grafikkortet mot ett 2070 Super, annars är alla komponenter på pricken samma som när jag beställde.

Gör jag samma ändringar på paketet nu hamnar jag på 25 356 kr, alltså 3 305 kr dyrare. Att det inte blev 4 000 kr dyrare som det borde bli beror troligen på att prisskillnaden man tar för Windows 10 Pro inte är lika stor som när jag köpte av någon anledning (bara 171 spänn nu !?) samt att 860 EVO 2 TB verkar vara slut så jag lägga på en annan i jämförelsen.

TL:DR

Man har visserligen sänkt priset på kortet jag fick med till 5 199 kr, så prisskillnaden mellan korten är prick 2 000 kr, men höjde alltså priset på paketet med 4 000 kr. Lite svinigt faktiskt. Och så mycket för 15 % ökad prestanda "gratis" i och med "Super" verkar som om priset steg en hel del.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/11478/datorer/komplett-pc/kom...

Komplett.se, hur funkar er prissättning av paket egentligen?

Detta paket för 18 999 kostar 17 399 kr att köpa i delar inkl. Windows i er egen butik*. Det innebär att man betalar 1 600 kr för montering, medan Inet tar 799 kr. Ok, dyrt. Men samtidigt ska det vara nedsatt 4 000 kr från 22 999 kr. Det ordinarie priset är ju ett skämt, 5 600 kr mer än vad ni tar för delarna för sig i er egna butik.

Med tanke på inlägget närmast ovan, är det så att man kan räkna med att ni på Komplett regelmässigt lägger stora påslag utöver de ingående komponenternas priser i egen butik? Eller måste man bara vara extremt vaksam och noga med att själv kontrollera komponentnotan innan man köper av er?

Min åsikt är att ett paket borde vara billigare än summan av de ingående komponenterna + skälig monteringsavgift eftersom det möjliggör köp av komponenter i större volymer.

Att man kan ändra eller lägga till komponenter bör inte behöva kompenseras med påslag på paketpriser. Det betalas redan av att mellanskillnaden man betalar för att välja en dyrare komponent förefaller vara betydligt högre än mellanskillnaden på produktpriserna, och vice versa att en billigare produkt inte sänker priset i närheten av lika mycket som skillnaden i produkternas priser om man kollar tilläggspriserna i "Konfigurera PC".

*Prisjakt har koll på era tidigare priser på de artiklar ni inte längre anger pris på i detta paket t ex kylaren, Windows, minne. I en del fall säljer man fortfarande samma artiklar med nya artikelnummer t o m?

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/11451/datorer/komplett-pc/kom...

Och denna är ju ett skämt, det blir bara värre och värre:

Kompletts pris för paketet: 27 499 kr

Kompletts butikspris för alla ingående komponenter inkl. OS var för sig: 21 912 kr.

"Monteringskostnad" blir då: 5 587 kr.

https://www.komplett.se/product/11463/datorer/komplett-pc/kom...

Kompletts pris för paketet: 28 999 kr

Kompletts butikspris för alla ingående komponenter inkl. OS var för sig: 22 520 kr.

"Monteringskostnad" blir då: 6 479 kr.

Jag har handlat datorprylar och datorer hos Komplett och nästa Komplett enbart i 16 år och har aldrig känt mig lurad. Jag såg när jag gick in och tittade efter vad 2070 Super kostade att man slagit på "orimligt" mycket på det paket jag köpte veckan före efter att bara ha bytt grafikkortet, därför började jag titta lite närmare vad paketen kostar och vad som ingår. Jag har inget emot Komplett, men jag tycker att det är viktig konsumentupplysning att dels berätta:

- Vad man betalar utöver komponenternas pris och vad man betalar för, d v s vad kostar montering, kontroll, installation av OS m.m. så att man kan jämföra det med konkurrenternas.
- Att man är transparent med priserna på komponenterna. Klickar man på t ex minnet i paketet bör man inte mötas av en sida som säger att produkten utgått och inte kunna se något pris utan att söka fram det nya artikelnumret. Det gör det mycket svårare att se vad de ingående komponenterna kostar.

Permalänk
Komplett.se

@Nils-Göte :

Är inte helt säker vilken period som priset på Komplett Gamer Premium i160 avser, men den var nedsatt till 15990 kr under en period. Tyvärr är det inte lika tydligt när en Komplett PC har ett reapris då dessa hanteras lite annorlunda av vårt system. Man kan alltid gå in på produktinformationen och se om det är en rea.

Gällande prisskillnaden mellan en Komplett PC och lösa komponenter så kommer det självklart alltid vara billigare att köpa lösa delar och bygga själv. Komplett PC är dock en av våra mest populära produkter och de flesta verkar vara väldigt nöjda med att inte behöva tänka på montering, installation av OS etc. Likaså är 3 års fri garantiservice på hela bygget väldigt uppskattat.

Men ja, man kan precis som du har gjort gå in på varje enskild komponent och se vad priset skulle bli om man köpte det löst. Det finns länkar på varenda produkt och i de fall då produkten inte finns tillgänglig för lös försäljning så finns det alltid något likvärdigt som man kan jämföra med.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@Nils-Göte :

Är inte helt säker vilken period som priset på Komplett Gamer Premium i160 avser, men den var nedsatt till 15990 kr under en period. Tyvärr är det inte lika tydligt när en Komplett PC har ett reapris då dessa hanteras lite annorlunda av vårt system. Man kan alltid gå in på produktinformationen och se om det är en rea.

Gällande prisskillnaden mellan en Komplett PC och lösa komponenter så kommer det självklart alltid vara billigare att köpa lösa delar och bygga själv. Komplett PC är dock en av våra mest populära produkter och de flesta verkar vara väldigt nöjda med att inte behöva tänka på montering, installation av OS etc. Likaså är 3 års fri garantiservice på hela bygget väldigt uppskattat.

Men ja, man kan precis som du har gjort gå in på varje enskild komponent och se vad priset skulle bli om man köpte det löst. Det finns länkar på varenda produkt och i de fall då produkten inte finns tillgänglig för lös försäljning så finns det alltid något likvärdigt som man kan jämföra med.

Ni har alltid en stor REA-blaffa på produktsidan för Komplett-PC när priset är nedsatt, det var det inte på min. Jag beställde min 2/7 för 15 990. 11/7 kostade paketet 19 999 kr, med skillnaden att man lagt till ett 2070 Super istället för ett ordinarie 2070, priskillnad 2 000 kr i butiken, 4 000 kr i kassan. Det är det jag störde mig på initialt.

Man kan se på det på olika sätt. Jag tycker att priset för ett paket bör vara komponenternas summerade pris i er egen butik + en rimlig monterings- och installationskostnad (Inet tar t ex 799 kr med valfria komponenter) samt en summa för garantiåtagandet utöver de två år som gäller till konsument.
I ett av mina exempel innebär det ett påslag på över 5 500 kr för garantiåtagandet som egentligen inte är värt särskilt mycket. Nyttjandet bör vara mycket lågt. Dessutom kan jag helt utan er garanti sända in vilken komponent som helst i paketet upp till två år efter köptillfället om den skulle sluta fungera. Att ni sätter ihop produkten själva innebär att ni måste lämna två års garanti på arbete och delar enligt konsumentköplagen.
Er garanti är i allt väsentligt samma typ av ett år förlängda garanti säljaren på Elgiganten försöker skicka med för några hundra om du köper datorn där, är det inte så?

Visst är det en fri marknad, men jag tycker att det är oärligt att inte redovisa vad kunden betalar för. Jag har köpt flera Komplett- PC genom åren med den första år 2003 och några stycken PC i delar både till mig och som jag byggt på uppdrag av släktingar, men nästa gång blir det troligtvis en varukorg från Inet med montering. Då får jag tydligt specat vad jag betalar för. Och jag betalar inte uppåt 20-25% extra utöver komponenter och montering.

Permalänk

Komplett överträffar mina förväntningar varje gång jag kontaktar dem, vare sig jag köper något eller bara vill ha köphjälp/support. Outshines de andra aktörerna every time. Webhallen valde till exempel att eftersom jag valde hämta i butik på min web-beställning istället för hämta hos postombud gällde ej ångerrätten. Såklart enligt lag helt korrekt, men tramsigt som fan. Så där var jag fast med ett headset som satt dåligt.
Inet har jag dock också haft bra erfarenheter av. Dock inte på den nivå som komplett erbjudit genom åren.

Jag tycker man skall vara försiktig med att köra full fireball för att det blev fel en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsonglife:

Komplett överträffar mina förväntningar varje gång jag kontaktar dem, vare sig jag köper något eller bara vill ha köphjälp/support. Outshines de andra aktörerna every time. Webhallen valde till exempel att eftersom jag valde hämta i butik på min web-beställning istället för hämta hos postombud gällde ej ångerrätten. Såklart enligt lag helt korrekt, men tramsigt som fan. Så där var jag fast med ett headset som satt dåligt.
Inet har jag dock också haft bra erfarenheter av. Dock inte på den nivå som komplett erbjudit genom åren.

Jag tycker man skall vara försiktig med att köra full fireball för att det blev fel en gång.

Så länge du pröjsar på internet och hämtar ut i butik så gäller väl lagen om distansavtal?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Så länge du pröjsar på internet och hämtar ut i butik så gäller väl lagen om distansavtal?

Jepp det stämmer.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Så länge du pröjsar på internet och hämtar ut i butik så gäller väl lagen om distansavtal?

Ja, men om jag minns rätt valde jag hämta och betala i butik. Smidigt tänkte jag. Men då frångick jag ju distans-biten. Vilket som sagt inte är fel per regel/lag osv, men anser det tramsigt från webhallens sida att liksom inte ge samma villkor där som om jag valt att betala via nätet/post osv.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Så länge du pröjsar på internet och hämtar ut i butik så gäller väl lagen om distansavtal?

Skrivet av grizzly666:

Jepp det stämmer.

Dock skall tilläggas att jag nu kollar deras köpvillkor och detta är ändrat och numera gäller öppet köp 60 dagar oavsett.
Kanske kan tänka mig att häva min interna bojkott.

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsonglife:

Ja, men om jag minns rätt valde jag hämta och betala i butik. Smidigt tänkte jag. Men då frångick jag ju distans-biten. Vilket som sagt inte är fel per regel/lag osv, men anser det tramsigt från webhallens sida att liksom inte ge samma villkor där som om jag valt att betala via nätet/post osv.

Dom skall inte följa lagen menar du? Eller va?

Det är du som valde att betala i butik.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Dom skall inte följa lagen menar du? Eller va?

Det är du som valde att betala i butik.

Jo, och det gjorde dem ju. Det jag menar är om man har näthandel och därmed "tvingas" genom lagen att låta folk returnera öppnade produkter för en stor del av det man säljer. Då blir det löjligt att inte även köra den regeln när folk valt att hämta nätbeställningar i butiken, även om de betalat där. Det är ju inte så att dem bryter mot lagen om dem lämnar öppet köp på butiksförsäljningar.

Och ja jag valde det, men det var inte tydligt när jag satt där framför datorn och näthandlade att det snabba klicket att betala min order när jag hämtar den gjorde att öppet köp försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsonglife:

Jo, och det gjorde dem ju. Det jag menar är om man har näthandel och därmed "tvingas" genom lagen att låta folk returnera öppnade produkter för en stor del av det man säljer. Då blir det löjligt att inte även köra den regeln när folk valt att hämta nätbeställningar i butiken, även om de betalat där. Det är ju inte så att dem bryter mot lagen om dem lämnar öppet köp på butiksförsäljningar.

Och ja jag valde det, men det var inte tydligt när jag satt där framför datorn och näthandlade att det snabba klicket att betala min order när jag hämtar den gjorde att öppet köp försvann.

Det kan man väl tycka, men jag skulle inte kritisera Komplett för det utan hur lagen ser ut i sådana fall.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Det kan man väl tycka, men jag skulle inte kritisera Komplett för det utan hur lagen ser ut i sådana fall.

Absolut inte, eftersom detta gällde Webhallen! Dock, eftersom andra aktörer inte utövade detta upplägg kan jag tycka man kan få kritisera. Men allt gott eftersom Webhallen numera ändrat och har öppet köp på allt. Så heja heja!

Komplett är dock ändå bäst och får alla pussar och kramar (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsonglife:

Komplett överträffar mina förväntningar varje gång jag kontaktar dem, vare sig jag köper något eller bara vill ha köphjälp/support. Outshines de andra aktörerna every time. Webhallen valde till exempel att eftersom jag valde hämta i butik på min web-beställning istället för hämta hos postombud gällde ej ångerrätten. Såklart enligt lag helt korrekt, men tramsigt som fan. Så där var jag fast med ett headset som satt dåligt.
Inet har jag dock också haft bra erfarenheter av. Dock inte på den nivå som komplett erbjudit genom åren.

Jag tycker man skall vara försiktig med att köra full fireball för att det blev fel en gång.

Är det min kritik du syftar på? I så fall ser du om du läser att jag inte heller upplevt att Komplett gjort något fel. Jag ifrågasätter varför man lägger på 20-25% på de paket jag räknar upp när inte de andra butikerna gör det. Och får inget svar från Komplett.