Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Kartan må se bra ut, men designen och layout suger! Blir bara kaos över allt. Kanske kan fungera med 32 player, men inte 64 som det är nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med efter att ha kört den 2 ggr.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Håller med efter att ha kört den 2 ggr.

Efter att ha kört ett gäng rundor på kartan så blev det något bättre, iaf conquest. Breakthrough var bara en enda röra hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Tyvärr är rapportverktyget helt kass i spelet och påverkar ingenting, rapporterat flera helt klara fuskare och de spelar fortfarande efter flera månader och statsen är helt överdrivna.

Inte nog med att man själv måste ur spelet, manuellt knappa in namnet på spelare men sen händer inget.

Tar du sedan en video och postar på BF-forums eller Reddit så plockas de bort pga man inte får hänga ut folk...

Räcker med 1 för att förstöra en match då fusken är otroligt kraftfulla, du kan skjuta vem som helst oavsett om du har line of sight eller inte.

Har inte stött på för många men känns som man vill avinstallera varje gång det händer.

Du behöver inte gå ur spelet! Tryck Esc, sedan kan du därifrån få fram listan på spelare. Klicka på namnet, profil, och därifrån kan du rapportera. Ja det är mekigt och inte alls smidigt men nu är det ju trots allt EA vi pratar om

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Efter att ha kört ett gäng rundor på kartan så blev det något bättre, iaf conquest. Breakthrough var bara en enda röra hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde 2 rundor conquest. Tyckte det kändes alldeles för litet för 64 spelare. Kanske få ge den ett par gånger till idag då...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har nog stött på en del fuskare, men dom senaste matcherna har varit rätt härliga. Fuskfritt, och härligt gäng som man kan munhuggas med på mic och i textchatten.

Det gäller nog att hitta rätt matcher bara.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Efter att ha kört ett gäng rundor på kartan så blev det något bättre, iaf conquest. Breakthrough var bara en enda röra hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om Breakthrough , det va KAOS!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Håller med om Breakthrough , det va KAOS!

Enda som är bra med kartan är att slippa flygplan och tanks 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Enda som är bra med kartan är att slippa flygplan och tanks 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, det är skönt ibland.

Saknar hardcore servrar + servrar där man får välja vad som är tillgängligt.

Varför finns inte hardcore på BFV? Enda jag spelat tidigare.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Mjo, det är skönt ibland.

Saknar hardcore servrar + servrar där man får välja vad som är tillgängligt.

Varför finns inte hardcore på BFV? Enda jag spelat tidigare.

I Battlefield 3 och 4 körde jag också enbart hardcore, men kan inte påstå att jag saknar det i 5an faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Rented servers skulle väl komma framåt hösten om jag inte minns fel, sen kanske det inte blir exakt som tidigare, men något åt det hållet iaf. Det behövs helt klart. Många som efterfrågat det faktiskt.

Permalänk

Någon som vet när den nya tunnelbanan skall släppas?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@Tre till Trettiotvå Täcken:

Slutet på Oktober om allt går som det ska (och det gör det väl som vanligt inte...)
Innan dess i September kommer två nya kartor, Provence och Lofoten Islands.

Permalänk
Medlem

Gillade inte spelet alls, rankar det som det sämsta i serien och då har jag spelat Battlefield sen 1942 kom ut. Grafiken är inte allt i ett spel, visst det må vara snyggt men inte speciellt kul.
Minns när de visade trailern på E3, var inte alls imponerad, Battlefield 1 däremot gav mig gåshud.

Battlefield 2 är klart bästa spelet i serien tätt följd av 2142.
Älskade att vara Commander lägga en spärreld supporta sina och trupper och leda de mot seger.

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Skrivet av darkhell:

Gillade inte spelet alls, rankar det som det sämsta i serien och då har jag spelat Battlefield sen 1942 kom ut. Grafiken är inte allt i ett spel, visst det må vara snyggt men inte speciellt kul.
Minns när de visade trailern på E3, var inte alls imponerad, Battlefield 1 däremot gav mig gåshud.

Battlefield 2 är klart bästa spelet i serien tätt följd av 2142.
Älskade att vara Commander lägga en spärreld supporta sina och trupper och leda de mot seger.

Det finns inte mycket som är bra. Tycker framförallt att modellerna ser ut som från något F2P spel. Smala avlånga, ser skitdåligt ut. Tom i Bf3 såg de bättre ut. Den andra som jag tycker är dåligt är hur mappen är byggda. Alla är avlånga, breda med öppna ytor som i vissa fall gör det omöjligt att flanka. Vad hände med BF3 typ av maps, de var perfekta, tajta och det fanns alltid plats där man kunde ta täckning medan man avancerar. Nu har man byggt alla mapps med campare i åtanke. För att göra det ännu värre har man tagit bort spot system så en kille kan ligga i ett hörn osynlig och döda en hel squad bara för att man inte ser var han är. Inte ens skotten ser man var de kommer ifrån.

Jag hoppas de går tillbaka till BF3 hur det var och vad som gjorde spelet så bra, sen behöver de inte ha samma spot system som i BF3. Tycker den var perfekt i BF1.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det finns inte mycket som är bra. Tycker framförallt att modellerna ser ut som från något F2P spel. Smala avlånga, ser skitdåligt ut. Tom i Bf3 såg de bättre ut. Den andra som jag tycker är dåligt är hur mappen är byggda. Alla är avlånga, breda med öppna ytor som i vissa fall gör det omöjligt att flanka. Vad hände med BF3 typ av maps, de var perfekta, tajta och det fanns alltid plats där man kunde ta täckning medan man avancerar. Nu har man byggt alla mapps med campare i åtanke. För att göra det ännu värre har man tagit bort spot system så en kille kan ligga i ett hörn osynlig och döda en hel squad bara för att man inte ser var han är. Inte ens skotten ser man var de kommer ifrån.

Jag hoppas de går tillbaka till BF3 hur det var och vad som gjorde spelet så bra, sen behöver de inte ha samma spot system som i BF3. Tycker den var perfekt i BF1.

Hur var det i BF1? Jag spelade en hel del BFBC2 och BF3, och gick nu till BF V utan att ha spelat BF eller FPS-spel överhuvudtaget för den delen sen just BF3 tiden.

Jag föredrar definitivt spotting systemet i BF V mot BF3 om jag ska vara ärlig. Däremot så lirar jag i princip 90% Recon och spammar flares. Men visst borde de vara lättare att spotta, jag kan tycka att alla klasser borde ha något. Och även att vehicles borde vara betydligt enklare att spotta, nu är de ju rentav svårare att spotta än infanteriet vilket är lite ironiskt. Nästan så att man borde ta tillbaka BF 3 systemet mot just vehicles iaf.

Permalänk
Skrivet av 4.0:

Hur var det i BF1? Jag spelade en hel del BFBC2 och BF3, och gick nu till BF V utan att ha spelat BF eller FPS-spel överhuvudtaget för den delen sen just BF3 tiden.

Jag föredrar definitivt spotting systemet i BF V mot BF3 om jag ska vara ärlig. Däremot så lirar jag i princip 90% Recon och spammar flares. Men visst borde de vara lättare att spotta, jag kan tycka att alla klasser borde ha något. Och även att vehicles borde vara betydligt enklare att spotta, nu är de ju rentav svårare att spotta än infanteriet vilket är lite ironiskt. Nästan så att man borde ta tillbaka BF 3 systemet mot just vehicles iaf.

I BF1 är det framförallt avståndet. Du behöver vara nära för att markera någon Är det längre avstånd så funkar det inte. Vet inte var gränsen gick, men det känns som några meter och du kan inte markera någon genom röken t.ex. Tycker det var bäst balans där.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBleepBleep:

Jag tyckte BF var roligt när BF 3 kom, spelade detta väldigt länge.

När sen BF 4 kom och DICE i något uttalande (Vad jag kommer ihåg) sa att dom inte själva kommer bry sej om uppdateringar av Anti-Cheat dom hade just då.
Efter det kom problemen med fuskare, ju fler dagar som gick, ju fler spelare börja fuska, mestadels Ryssar när jag kollade upp IP's senast, tätt följt av Tyskar (vilket var runt 95% av ALLA fuskande)
Det var något år sen nu jag kollade senast. Men iaf så har jag inte testat och spela BF One eller BF V och tänker inte slänga en krona åt DICE hållet mer än vad jag har gjort.

Jag Lade själv ner spelandet av BF serien ungefär 6 mån efter BF4 kom ut.
Sista "matchen" jag spelade räknade jag hur många fuskare jag kunde se och av 32 spelare var där runt 20 som helt öppet fuskade. För dom vet ju att DICE bryr sej inte om fuskare.
Dom tjänar ju pengar på alla som blir bannade och sen bara köper nya spel och gör nya konton på Origin.

Är det något jag verkligen hatar i spel, framför allt mmos, så är det fuskare som inte har hjärnan eller viljan att lära sej spela utan massa hjälp utifrån.

Lol, vad var det för jävla server?
Tror du stötte på one frame death buggen eller spelade på en dedikerad fusk server.
BF3 hade betydligt fler fuskare, spelade mest på "hyrda" servrar och det var x-antal hundra timmar mellan fuskarna i BF4a
I BF1 var det också extremt sällan jag träffade på fuskare, konstigt nog.
BF3 var dock ett riktigt helvete på slutet när de i princip gav bort spelet.

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen som kom i veckan så känns det mer trasigt än någonsin! Väldigt mycket stutter på i princip alla banor, vissa värre än andra. Känns även som om det är svårare att träffa fiender...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Efter senaste patchen som kom i veckan så känns det mer trasigt än någonsin! Väldigt mycket stutter på i princip alla banor, vissa värre än andra. Känns även som om det är svårare att träffa fiender...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte ens kul längre, ingenting känns vettigt o genomtänkt och uppdateringar verkar inte göra spelet bättre eller ge mer innehåll.
Går tillbaka till BF4 tills vidare.

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande bugg på Origins Achievements?

Jag kan inte få prestationerna "Elite" och "Jack of all trades" fast att jag ligger över i poäng.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Chubbi:

Det är inte ens kul längre, ingenting känns vettigt o genomtänkt och uppdateringar verkar inte göra spelet bättre eller ge mer innehåll.
Går tillbaka till BF4 tills vidare.

Kan du inte gå tillbaka till BF 1 då eller tyckte du det var dåligt med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nått som förvånar mig är att Hardline missades av många. Gav det en chans och var som att kliva in i bf3 igen. Roliga banor, enkla menyer och snabba byten mellan vapen. DLC banorna gick att spela några veckor, sen fanns det inga spelare, och där fanns det grymma banor. Och bäst av allt, men dog inte efter 15 sec utan kunde smyga runt och ha kul länge.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Enda som är bra med kartan är att slippa flygplan och tanks 😛

Skickades från m.sweclockers.com

va? Marita är en bra karta! men när folk stöter på motstånd så börjas de campas.. inte kartans fel att folk är stat kåta å till slut slår på sina aimbot´s varit frustrerad hela kvällen idag pga cheaters.

det som var bra är att tidigare i veckan som var så dök de upp en väldans massa nya konton, så jag tror Dice har bannat en hel del konton.

ett tag så var det fler spelare i lvl under 40 än lvl50 spelare. idag hade dem lvlat upp betydligt mer men väldigt många under lvl50 med förvånas värt bra aim....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Efter senaste patchen som kom i veckan så känns det mer trasigt än någonsin! Väldigt mycket stutter på i princip alla banor, vissa värre än andra. Känns även som om det är svårare att träffa fiender...

Skickades från m.sweclockers.com

va pratar du om? de ända som hände för mig var att efter uppdateringen så var alla inställningar för grafik satta till ULTRA, något som min GPU inte riktigt klarar av om man vill ha 90+ FPS.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

va pratar du om? de ända som hände för mig var att efter uppdateringen så var alla inställningar för grafik satta till ULTRA, något som min GPU inte riktigt klarar av om man vill ha 90+ FPS.

Ok

Mina inställningar var orörda, kör 1440p med allt på low förutom mesh som är på Ultra. Fps limit 142 via rtss och innan uppdateringen så var flytet bättre, inte perfekt men bättre. Läst på Reddit och forums.battlefield.com andra som också upplevde sämre prestanda efter uppdateringen med mycket stutter och fps drops.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

va? Marita är en bra karta! men när folk stöter på motstånd så börjas de campas.. inte kartans fel att folk är stat kåta å till slut slår på sina aimbot´s varit frustrerad hela kvällen idag pga cheaters.

det som var bra är att tidigare i veckan som var så dök de upp en väldans massa nya konton, så jag tror Dice har bannat en hel del konton.

ett tag så var det fler spelare i lvl under 40 än lvl50 spelare. idag hade dem lvlat upp betydligt mer men väldigt många under lvl50 med förvånas värt bra aim....

Va?

Kartan är för obalanserad, tar någon av laget i Conquest både C och D så är det extremt lätt att behålla dessa positioner och det blir smått omöjligt att ta sig förbi i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Va?

Kartan är för obalanserad, tar någon av laget i Conquest både C och D så är det extremt lätt att behålla dessa positioner och det blir smått omöjligt att ta sig förbi i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, speciellt med tanken på att folk kan lägga sig på bergen ovanför vägen där man kan flanka. Brukar alltid ligga där typ 10 pers och campa. Det visar ju bara att DICE kan inte göra maps längre. De tänker bara på att kartan ska se snygg ut resten är det skitsamma.

De måste börja tänka på gameplay och hur de lägger flaggor, de behöver tänka på infantry och på vilket sätt man kan avancera på kartan. Finns en hel del maps i BF1 som också är dumma när det kommer till flaggor och hur kartan ser ut. SUEZ är ett bra exempel där en sida har det skitsvårt att avancera och det är i princip omöjligt då hela vägen till C t.ex är öppen. Blir alltid så att de som börjar på A o B vinner oftast. Även på den sidan är det svårt att ta sig från A till B, men det är inte helt omöjligt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

I BF1 är det framförallt avståndet. Du behöver vara nära för att markera någon Är det längre avstånd så funkar det inte. Vet inte var gränsen gick, men det känns som några meter och du kan inte markera någon genom röken t.ex. Tycker det var bäst balans där.

Nära? Det var ju en kon så du var tvungen att vara hyfsat på målet, dock kunde du ju spotta alla på kartan typ om du var riktigt långt borta.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Nära? Det var ju en kon så du var tvungen att vara hyfsat på målet, dock kunde du ju spotta alla på kartan typ om du var riktigt långt borta.

Säker på det? Jag kan inte det och jag har kört BF1 nu under en längre period.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Säker på det? Jag kan inte det och jag har kört BF1 nu under en längre period.

Själv spelade jag bf1 varje dag från release tills i vintras och när jag spelade så kunde jag spotta spelarna om man kunde se de tillräckligt .
På empire’s edge kunde man spotta de som låg på kullen och sköt på C/D från A.
Var ju sjukt störande när man dog av snipers på det avståndet sen finns de ju folk som sköt längre , men det är det längsta jag lyckats spotta någon från en solig dag 😂