Lian Li Strimer 24-pin RGB + MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON AC

Permalänk
Medlem

Lian Li Strimer 24-pin RGB + MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON AC

Jag håller på att bygga min första dator och har i vissa ögon gått lite för mycket all-in när det kommer till RGB.
Jag har köpt ett moderkort samt lite RGB enligt rubriken.
På instruktionerna till Lian Li Strimer 24-pin RGB så står det att man ska koppla 3-pin till ADD_HEADER.
Dock hittar jag ingen sådan på mitt moderkort, har jag helt enkelt inte ett moderkort som kan ha en sådan strimmer?
Ber om ursäkt i förväg för min okunskap!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R2Tbag:

Jag håller på att bygga min första dator och har i vissa ögon gått lite för mycket all-in när det kommer till RGB.
Jag har köpt ett moderkort samt lite RGB enligt rubriken.
På instruktionerna till Lian Li Strimer 24-pin RGB så står det att man ska koppla 3-pin till ADD_HEADER.
Dock hittar jag ingen sådan på mitt moderkort, har jag helt enkelt inte ett moderkort som kan ha en sådan strimmer?
Ber om ursäkt i förväg för min okunskap!
Tack på förhand!

Tror den heter JRGB1/och Jrainbow1 på ditt moderkort sidan 24 i manualen eller sidan 25 på den engelska PDF filen
Sitter längst ner på moderkortet.
Sitter även en JRGB2 upp på kanten av minnesplatserna

Ända jag kan hitta som har med RGB att göra

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Tror den heter JRGB1/och Jrainbow1 på ditt moderkort sidan 24 i manualen eller sidan 25 på den engelska PDF filen
Sitter längst ner på moderkortet.
Sitter även en JRGB2 upp på kanten av minnesplatserna

Ända jag kan hitta som har med RGB att göra

Tackar för det!
Ser dock att det är 12V och 5V i de uttagen, frågan är om man ska testa i 5V/Jrainbow1 i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com