Permalänk
Medlem

P3 1400 Tualatin - Pinmoddad

Till salu, pinmoddad P3 1400 MHz.
För detaljer se bild.

Skall fungera i moderkort utan officiellt stöd för Tualatin.
Pris: Bud i tråden.
Finns i Skåne, kan skickas.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Något förslag på startbud ?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt svårt att bedöma värdet.
Bjud 100 kr så får vi se vart det leder.

Permalänk
Medlem

Alright! Isf startar jag med 100 + frakt!

Permalänk
Medlem

Hur är den pinmoddad? Kan inte se det på bilden...?

Permalänk
Medlem

Uppar till 150:- + frakt.

@mrpijey, det är gjort med en Lin Lin-adapter. Kolla på underifrånbilden. Det är ett extra kretskort som är pålött direkt på pinsen, och kopplar om några av dem. Bortsett från genom hålet i mitten och pinsen är det adaptern, inte CPUn, du ser på bilden.

Värt att nämna är också att det inte funkar i vilket moderkort som helst utan Tualatin-stöd. Det måste ha en VRM som kan trycka ut spänningar under 1.8V. En del moderkort vägrar också POST:a om BIOS inte har microcode för aktuell stepping, och därmed inte kan identifiera CPUn. Brukar dock i allmänhet gå att ordna med lite BIOS-hacking.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Aah, tack för infon, ja tyckte undersidan såg skum ut. Då passar jag, jag är intresserad av originalprocessorn utan adapters... orkar inte löda bort det heller så... Synd bara, 1400 är den sista Tualatin jag saknar i samlingen. Den Tualatin jag använde i min dator satt i en egen sockel så att man kunde ta bort den, och var inte fastlödd i något.

Permalänk
Medlem

@borz: bjuder 200 + frakt

Permalänk
Medlem

@kaput: Tack för informationen! Borde kanske ha förklarat mer ingående.
Kan också nämna utöver ovan att mer kraft krävs för att montera kylare eftersom adaptern bygger på med 0,6 mm.

Högste budgivare får besked imorgon kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

@kaput: Tack för informationen! Borde kanske ha förklarat mer ingående.
Kan också nämna utöver ovan att mer kraft krävs för att montera kylare eftersom adaptern bygger på med 0,6 mm.

Högste budgivare får besked imorgon kväll.

Är man orolig för att det blir för mycket tryckkraft mot CPU och/eller sockel brukar man kunna stuka till clipet litegrann, så kraften minskar. Själv har jag dock aldrig brytt mig, proppar med IHS tål rätt mycket stryk

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Är man orolig för att det blir för mycket tryckkraft mot CPU och/eller sockel brukar man kunna stuka till clipet litegrann, så kraften minskar. Själv har jag dock aldrig brytt mig, proppar med IHS tål rätt mycket stryk

Samma här ungefär.

Kan förresten skicka med s370-kylare om köpare önskar det.

Permalänk
Medlem