Crytek antyder om uppdaterat Crysis – "But can it run Crysis Remastered?"

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Efter min käre medforumist.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ingen koll längre, dom har kört sönder dom här olika numren, sen hoppat upp och ner, från 8000 till 500-600-700-.....¨

Om både Nvidia och AMD vill förvirra oss "äldre" kunder, så lyckas dom, inte så konstigt att båda har liknande sifferkombinationer, speciellt intel och amd, med sina x370 och z370, fan man blir ju helt jäkla snurrig? Börjar bli för gammal.. im too old for this shit...

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Crysis är fortfarande svårt att driva runt med vettig framerate. Det verkar vara singeltrådat, så CPUn flaskar som sjutton.

Yup, spelet (dåvarande motorn) designades med typ 8+ GHz enkelkärniga processorer i åtake.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Jag har ingen koll längre, dom har kört sönder dom här olika numren, sen hoppat upp och ner, från 8000 till 500-600-700-.....

Ja knepigt värre. Nu är AMD uppe på fyrsiffrigt igen efter att ha jobbat med tre i knappa decenniet och Intel har tappat konceptet fullständigt nu med sina i7 10170u/y etc.

Skitjobbigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Jag har ingen koll längre, dom har kört sönder dom här olika numren, sen hoppat upp och ner, från 8000 till 500-600-700-.....¨

Om både Nvidia och AMD vill förvirra oss "äldre" kunder, så lyckas dom, inte så konstigt att båda har liknande sifferkombinationer, speciellt intel och amd, med sina x370 och z370, fan man blir ju helt jäkla snurrig? Börjar bli för gammal.. im too old for this shit...

GeForce 4nnn - 9nnn fanns mellan 2002 - 2008, sen började Nvidia om på ny kula med 2nn - 2nnn

ATi/AMD har gjort en liknande resa med sina produktnamn

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Min dator svettas bara av att titta på den där tech trailen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Själva spelet var roligt också (även om det var lite för lätt) med bra story och stämning, något som inte kan sägas om uppföljarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Många klagade på gameplay men jag älskade det. Man kände sig som Rovdjuret!

Permalänk

Yeeeeep

När Crycis kom körde jag med 3way-sli 8800 ultra det funkade ganska bra, men inte tillräckligt bra så jag körde 2way-sli för det mesta

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moton:

Varför testar ni inte med Cryteks senaste spel som lirar på Cryengine V. Hunt: Showdown som gick ur EA i Tisdags, den 27:e. Klarar knappt spela det själv med mitt 1080 och Ryzen7 2700x.

Skrivet av Hypnotize91:

@Moton: Det spelet är sjukt dåligt optimerat, vilket leder mig till att tro att nästa spel som görs i samma motor kommer flyta som skit det med

Säg mig ett snyggare spel.

Får runt 80 fps i Showdown i 1440p med 1080ti.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN SOM FYLKING SA

Har för mig jag körde det på en CRT Monitor 1600x1200 men fick inge bra FPS dår så 1280x1024 med ett 256mb 1950xt tror jag det hette

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Snälla, släpp far cry 1 I senaste cry engine! Klart bästa spelet! Gerillakrig i skogen utan snitslade korridorer. Ville man ta sig till andra sidan ön var det fritt fram att gå runt eller över. Så jäkla kul gameplay!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Hoppas det är bättre optimerat än Crysis Maximus eller vad det nu hette som kom för några år sedan och som hade en input lag som inte var av denna värld. Kändes som man fortfarande var kvar i tvåan tom när man spelade trean, så mkt lag var det

Själv tillhör jag minoriteten som tyckte Crysis 2 och 3 var bättre, eller iaf mäktigare. Minns fortfarande signaturmelodin av Hans Zimmer, har den tom på Spotify bland favoriterna

https://open.spotify.com/track/4sMEbWyTrBVCYCjnUZW8nK?si=ZqkJ...

Permalänk
Medlem

Justja det såg jag tidigare. Ser riktigt läckert ut

Permalänk
Medlem

sista skogs sektionen är definitivt en pik åt crysis. ligger crytek bättre till ekonomiskt nuförtiden? verkar som de valt att satsa på sin motor och det ser riktigt bra ut. man får nöja sig med en remaster sålänge tills dom bestämmer sig för att dyka in i crysis universumet igen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

sista skogs sektionen är definitivt en pik åt crysis. ligger crytek bättre till ekonomiskt nuförtiden? verkar som de valt att satsa på sin motor och det ser riktigt bra ut. man får nöja sig med en remaster sålänge tills dom bestämmer sig för att dyka in i crysis universumet igen.

Tja de försökte ju att stämma CiG (Star Citizen) för att de gjorde moraliska fel (bytte till lumberyard) som deras licens aldrig nämnde att de inte fick göra, och försökte också stämma för att CiG utvecklade ett single player spel som stod specifierat i licensen att de fick utveckla.

Tror dock deras inkomster (speciellt från investerare) ser bra ut nu när de har demonstrerat enklare RT på ett Vega56, helt enkelt fullt support för alla GPUer vid hemsk prestanda beroende på hårdvara (återstår att se om det är acceptablet på RDNA1 ellem om man behöver RDNA2).

På tal om det också, om RTX hade släppts som RT i neon noire demon visade hade nog fler personer blivit överlyckliga, typ "va 10-30 fps med mitt midrange kort eller 60+ vid nästa uppgradering, fan va coolt" istället för "vafan måste jag lägga minst 4000:- för en enda funktion".

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypnotize91:

@Moton: Det spelet är sjukt dåligt optimerat, vilket leder mig till att tro att nästa spel som görs i samma motor kommer flyta som skit det med

Har en polare som varit spelutvecklare ett tag och han var väldigt högljud över sin åsikt om spelet. Snyggt som fan ja. Dock så är många designerval helt sjuka enligt han för en AAA-utvecklare. Havsvatten-texturer över hela kartan, så tex under landtexturerna så finns det vatten trots att du inte ser dem. Val att ha massor av polygoner i vissa föremål som skulle kunna klara sig med hälften så många och se lika bra ut om man arbetade på dem mer osv.

Permalänk
Medlem

Sjukt att man kan säga att man kände nostalgi när man hörde Crysis 1 musiken. Damn. Tider går fort..

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Nvidia 9600 GT klarade till slut biffen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

@employed: Tror det finns konsumenter som skulle klaga om det fanns för "lite polygoner", när det ser hur bra ut som helst tills dom lägger kamernan i väggen.
Vatten under hela banan var ju rätt vanligt jo.

Känns som AAA-spel har uppnått "real life" memen från förr, Jäkligt fin grafik men gameplay sög.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd

Skruvade man ned inställningarna funkade det bra på slöare maskiner faktiskt, så motorn var grymt väloptimerad.

Permalänk
Medlem

Började på Gigagyte GeForce 8800GT, uppgraderade till Palit GeForce GTX 275 som senare åkte in på lång RMA, varpå det införskaffades en Sapphire Radeon HD 5850.

Den sistnämnda är för övrigt fortfarande i bruk och används till hårdvaruaccelerad virtuell maskin. Windows 10 tycker inte om den efter senaste uppdateringen men fungerar fortfarande hjälpligt. Duger gott till äldre spel och nyare går i Linux på modernare kort (principen "no tux, no bux" går ju faktiskt att klara sig med numera).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

En idé vore att skapa ett benchmark baserat på Crysis:
Två test körs. Ett med ursprungliga Cryengine och ett med senaste version.

Permalänk
Medlem

Crysis kändes bara som ett stort tech-demo och saknade helt och hållet spelglädje. Efterföljaren Crysis Warhead var dock betydligt roligare att spela. Gör en remake av det istället