Joker (2019) – med Joaquin Phoenix

Permalänk
Medlem

Joker (2019) – med Joaquin Phoenix

Så då är det dags för en ny superhjältefilm. Denna ser jag fram mot. Dels för jag är helt hooked på Joaquin Phoenix sedan jag såg Paul Thomas Andersons - The Master. Dels för de två previews/trailers som släppts är outstanding på alla möjliga sätt.
Är själv inget fan av action-genren i allmänhet eller "superhjältefilmer" i synnerhet, men denna verkar vara något oundvikligt.
Har ingen backstory till The Joker, mer än det jag sett i Dark Knight och Bat Man (1989) och tydligen följer inte denna film historien korrekt om jag tolkat det jag läst rätt.
Hursom, skall ni se denna när den kommer i oktober?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Ett youtubeklipp hade gjort susen!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Tack, ja, både det och en IMDb-länk för den oinvigde kanske Tack.

https://www.imdb.com/title/tt7286456/

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Är inte heller något stort fan av superhjältefilmer, men denna ser riktigt lovande ut.

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli bra!

Visa signatur

Core i5 3570k | P8Z77-V PRO | Noctua DH-14 | Radeon HD6970 | 2x4GB 1600mhz Kingston HyperX Grey | Fractal Design R4 | Intel 320 SSD 120gb

Permalänk

Jag tror den blir skitbra. Jag säger det redan nu, Joaquin Phoenix vinner en oscar (hoppas iaf ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Så då är det dags för en ny superhjältefilm. Denna ser jag fram mot. Dels för jag är helt hooked på Joaquin Phoenix sedan jag såg Paul Thomas Andersons - The Master. Dels för de två previews/trailers som släppts är outstanding på alla möjliga sätt.
Är själv inget fan av action-genren i allmänhet eller "superhjältefilmer" i synnerhet, men denna verkar vara något oundvikligt.
Har ingen backstory till The Joker, mer än det jag sett i Dark Knight och Bat Man (1989) och tydligen följer inte denna film historien korrekt om jag tolkat det jag läst rätt.
Hursom, skall ni se denna när den kommer i oktober?

Den sanna jokern för mig va med i Batman the dark knight nån annan finns inte.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Den sanna jokern för mig va med i Batman the dark knight nån annan finns inte.

Visst gjorde han en helt galet bra prestation men med tanke på att att det är Joaquin Phoenix vi talar om så är det inte helt omöjligt att vi får en ny herre på täppan. Om man nu tycker att det är en tävling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Visst gjorde han en helt galet bra prestation men med tanke på att att det är Joaquin Phoenix vi talar om så är det inte helt omöjligt att vi får en ny herre på täppan. Om man nu tycker att det är en tävling

Tror dessa två filmer kommer vara diametralt olika, kan bli svårt att jämföra. Skall bli spännande att se. Det är ingen tävling, utan som för så mycket annat, en smaksak.
Fast Ledgers prestation i Brokeback Mountain spöar hans Joker alla dagar i veckan. Tycker jag, skall jag tillägga.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Visst gjorde han en helt galet bra prestation men med tanke på att att det är Joaquin Phoenix vi talar om så är det inte helt omöjligt att vi får en ny herre på täppan. Om man nu tycker att det är en tävling

Eller hur inte ens Jack Nicholson presterade lika bra som Heath Ledger tror vi talar om fel person

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Relik 📜

Hade typ missat den här helt, men efter de trailers som snurrat senaste veckorna.. I am intrigued.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag tycker, känns som mysteriet kring jokern försvinner när dom presenterar honom som ett deprimerat socialfall. Inga kemikalier, ingen "cartoony galenskap", bara en person med mer eller mindre klassisk clown sminkning. För vardagligt tycker jag. Men kommer nog se den framöver ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråden en smula, nu har filmen släppts på lite olika filmtjänster att köpa. Köpte mitt ex på Google play movies/Youtube.

Vad tyckte ni? Jag ger filmen full pott. Har bara sett tre filmer som spelar i samma liga tidigare, men denna toppar listan.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Är sugen på att se den men gillar mer jokern som ett skämtsam karaktär som man skrattar åt. Denna film känns det mer som man tycker synd om han. Finns det humor i filmen eller är det mer en tragisk film?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Är sugen på att se den men gillar mer jokern som ett skämtsam karaktär som man skrattar åt. Denna film känns det mer som man tycker synd om han. Finns det humor i filmen eller är det mer en tragisk film?

I den mån det finns humor i filmen är det riktigt, riktigt mörk humor, ingenting man skrattar åt direkt.. men det är en fantastisk film och en väldigt intressant skildring av Jokern, jag tycker absolut du ska se den. Lätt den bästa filmen som kom 2019 (som jag sett), om jag inte glömmer någon nu. Vore synd att hoppa över filmen för att du föredrar en skämtsam Joker. Du kan ju alltid välja att se det som två olika Jokrar, typ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Vet inte vad jag tycker, känns som mysteriet kring jokern försvinner när dom presenterar honom som ett deprimerat socialfall. Inga kemikalier, ingen "cartoony galenskap", bara en person med mer eller mindre klassisk clown sminkning. För vardagligt tycker jag. Men kommer nog se den framöver ändå.

Jag ser det litegrann som att Heath Ledgers Joker i The Dark Knight är Phoenix Joker, men fem eller tio år senare när han fullständigt flippat. Åldern stämmer ju inte direkt, men strunt samma.

Permalänk
Inaktiv

Såg den för några månader sedan, riktigt bra men tycker de börjar bli lite väl mycket våld i många filmer, inget jag gillar.

Permalänk
Avstängd

Tycker den var fantastisk. Han gör rollen riktigt bra, förtjänade Oscarn han fick.

Dock skiljer jag helt på denna och övriga Batman-filmer, ser den bara som helt ensamstående med en "variant" av Jokern.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag ser det litegrann som att Heath Ledgers Joker i The Dark Knight är Phoenix Joker, men fem eller tio år senare när han fullständigt flippat. Åldern stämmer ju inte direkt, men strunt samma.

Kan nog vara så.

SPOILER:

Det sjukhus där Phoenix kväver sin mamma, är ju samma sjukhus som Ledger senare spränger.

Dold text
Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag ser det litegrann som att Heath Ledgers Joker i The Dark Knight är Phoenix Joker, men fem eller tio år senare när han fullständigt flippat. Åldern stämmer ju inte direkt, men strunt samma.

...och för mig var Jack Nicholson Jokern med stort J, till jag såg denna
Olika approach och de går inte att jämföra. Heath Ledgers version/tolkning var också bra.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Joker har inte med nån av dom andra batmanfilmerna att gör, är en "standalone"film...
Men sen vet jag inte om den har nåt med nya The Batman som kommer 2021, med Pattinson(! ) som batman..? Det kan nån ju undersöka här, orkar inte just nu, är på jobbet

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker den var bra, film blir bättre när den ligger närmre verkligheten och bara skruvar den lite lagom.
Om huvudpersonerna beter sig som serietidningsfigurer och gör saker av helt orimliga anledningar tappar man i alla fall min ”suspension of disbelief” och det blir vad experterna kallar pizzafilm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Tycker den var bra, film blir bättre när den ligger närmre verkligheten och bara skruvar den lite lagom.
Om huvudpersonerna beter sig som serietidningsfigurer och gör saker av helt orimliga anledningar tappar man i alla fall min ”suspension of disbelief” och det blir vad experterna kallar pizzafilm.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker med den är riktigt bra! Och obehaglig!

Permalänk
Medlem

Bara för ämnets skull: