Sony öppnar upp för breddad spelarbas – kan lansera Playstation-spel till PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Grymt om Sony tar efter Microsoft. Älskar att kunna spela Forza på PC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av dmutm:

Grymt om Sony tar efter Microsoft. Älskar att kunna spela Forza på PC.

Ska snart bygga ny burk och då tar jag klivet över till W10. Just Forza ser jag verkligen fram emot att lira igen faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus NVMe 2TB SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Reaverinc:

@Oliver91:
Precis, bara 100 miljoner sålda enheter... -sigh-
Det är tur att det fortfarande finns "pc-masterrace" folk, som trots att de hatar konsol alltid har en tendens att dyka upp på konsolrelaterad forumsdel och ha invändningar på hur dåligt det är. Tack så mycket lilla oliver! Din input är värd så mycket för oss.

Någon tog illa upp över att en person inte vill spela spel i en jobbig miljö som kallas för: 30 fps, eller "cinematisk upplevelse"

Bara man panorerar kameran så suddas hela bilden ut eller så blir det hackigt som satan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Tenerezza:

Orginal artikeln låter det mer som om de funderar på att släppa deras Online spel till PC för att hålla spelarbasen uppe, inte så mycket snack om deras Single player spel som Spider man.

Vilka titlar är det som är aktuella då? Jag sålde mitt PS4'a när jag fick tag på GTA 5 till PC så har inte varit särskilt uppdaterad bland de PS4 exklusiva titlarna på sistone

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 2x8gb 3200mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Det roliga kommer vara nar Last of us 2 kommer men det visar sig att det endast är multiplayer delen och resten av spelet är konsol exklusivt. 😂 😂

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Oliver91:

Vilka titlar är det som är aktuella då? Jag sålde mitt PS4'a när jag fick tag på GTA 5 till PC så har inte varit särskilt uppdaterad bland de PS4 exklusiva titlarna på sistone

Last of Us och Red Dead Redemption är de spelen jag vill ha till PC.

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2011

Då jag inte är så intresserad av att köpa en konsol för ett få antal spel som jag är intresserad av så skulle detta vara helt utmärkt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Banco:

Last of Us och Red Dead Redemption är de spelen jag vill ha till PC.

Absolut, de kanske portar äldre ps3 titlar med?

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 2x8gb 3200mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Stefan94:

Det är ju trots allt en konsol vi pratar om, 14 FPS är vardagsmat

Att VaSaDu pratar i nattmössan är iaf vardagsmat men kan Du ens nämna ett enda PS4 spel där dippar ner mot 14 fps är vanligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Hade gärna sett gamla PS-klassiker släppas på PC istället för remastered-versioner på varje nya PS-konsol.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010

@trickeh2k:
Vill bara säga att du har nog rätt, i att jag kanske tog i lite för mycket, och jag håller med dig att man ska hålla god ton.
Jag ska tänka på detta nästa gång och inte skriva i "stridens hetta".

Ber om ursäkt om jag verkade lite väl "hatisk", men man ser dessa kommentarer alltid.
Nästa gång ska jag tänka en gång extra innan jag postar.
Uppskattar din saklighet i frågan.

Qsnap Linksys 12TB
HTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

@Reaverinc: Allt glömt! Är det någon som ska ha cred är det du. Ibland tar känslorna över styr men att vara man nog att erkänna sina misstag är sällan något man ser på nätet, så hatten av för dig och hoppas du får en riktigt skön helg så småningom om!

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop