Sony öppnar upp för breddad spelarbas – kan lansera Playstation-spel till PC

Permalänk
Avstängd

Grymt om Sony tar efter Microsoft. Älskar att kunna spela Forza på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Grymt om Sony tar efter Microsoft. Älskar att kunna spela Forza på PC.

Ska snart bygga ny burk och då tar jag klivet över till W10. Just Forza ser jag verkligen fram emot att lira igen faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyces:

@Oliver91:
Precis, bara 100 miljoner sålda enheter... -sigh-
Det är tur att det fortfarande finns "pc-masterrace" folk, som trots att de hatar konsol alltid har en tendens att dyka upp på konsolrelaterad forumsdel och ha invändningar på hur dåligt det är. Tack så mycket lilla oliver! Din input är värd så mycket för oss.

Någon tog illa upp över att en person inte vill spela spel i en jobbig miljö som kallas för: 30 fps, eller "cinematisk upplevelse"

Bara man panorerar kameran så suddas hela bilden ut eller så blir det hackigt som satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Orginal artikeln låter det mer som om de funderar på att släppa deras Online spel till PC för att hålla spelarbasen uppe, inte så mycket snack om deras Single player spel som Spider man.

Vilka titlar är det som är aktuella då? Jag sålde mitt PS4'a när jag fick tag på GTA 5 till PC så har inte varit särskilt uppdaterad bland de PS4 exklusiva titlarna på sistone

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det roliga kommer vara nar Last of us 2 kommer men det visar sig att det endast är multiplayer delen och resten av spelet är konsol exklusivt. 😂 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vilka titlar är det som är aktuella då? Jag sålde mitt PS4'a när jag fick tag på GTA 5 till PC så har inte varit särskilt uppdaterad bland de PS4 exklusiva titlarna på sistone

Last of Us och Red Dead Redemption är de spelen jag vill ha till PC.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Då jag inte är så intresserad av att köpa en konsol för ett få antal spel som jag är intresserad av så skulle detta vara helt utmärkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Last of Us och Red Dead Redemption är de spelen jag vill ha till PC.

Absolut, de kanske portar äldre ps3 titlar med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Det är ju trots allt en konsol vi pratar om, 14 FPS är vardagsmat

Skickades från m.sweclockers.com

Att VaSaDu pratar i nattmössan är iaf vardagsmat men kan Du ens nämna ett enda PS4 spel där dippar ner mot 14 fps är vanligt?

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett gamla PS-klassiker släppas på PC istället för remastered-versioner på varje nya PS-konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:
Vill bara säga att du har nog rätt, i att jag kanske tog i lite för mycket, och jag håller med dig att man ska hålla god ton.
Jag ska tänka på detta nästa gång och inte skriva i "stridens hetta".

Ber om ursäkt om jag verkade lite väl "hatisk", men man ser dessa kommentarer alltid.
Nästa gång ska jag tänka en gång extra innan jag postar.
Uppskattar din saklighet i frågan.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Zyces: Allt glömt! Är det någon som ska ha cred är det du. Ibland tar känslorna över styr men att vara man nog att erkänna sina misstag är sällan något man ser på nätet, så hatten av för dig och hoppas du får en riktigt skön helg så småningom om!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sjukt bra strategi att släppa ps4-spelen på PC (god of war 4, horizon zero dawn, last of us) och sen ha uppföljarna som PS5-exklusiva!

Permalänk
Inaktiv

Bara att installera Playstation Now och man kan spela allt som finns till PS4an, har spelat lite Uncharted 4 och de funkar perfekt, bara lite sämre grafik med spelkänslan är de inget fel på.

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Bara att installera Playstation Now och man kan spela allt som finns till PS4an, har spelat lite Uncharted 4 och de funkar perfekt, bara lite sämre grafik med spelkänslan är de inget fel på.

Men man kan väl bara spela med handkontroll? Finns väl inte stöd till M+K?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Men man kan väl bara spela med handkontroll? Finns väl inte stöd till M+K?

Jag har spelat med min xbox one trådlösa handkontroll och jag testade bara gratis i 7 dagar, spelade bara uncharted 4 bara för att testa men eftersom jag spelat ut spelet på ps4 förut så ville jag bara prova hur känslan var att spela på de här sättet.

Blir grafiken bättre så är de helt klart intressant men jag föredrar nog ps4 om jag ska spela ps4 spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon301768:

Jag har spelat med min xbox one trådlösa handkontroll och jag testade bara gratis i 7 dagar, spelade bara uncharted 4 bara för att testa men eftersom jag spelat ut spelet på ps4 förut så ville jag bara prova hur känslan var att spela på de här sättet.

Blir grafiken bättre så är de helt klart intressant men jag föredrar nog ps4 om jag ska spela ps4 spel.

Fortfarande max HD/1280x720 på strömmen med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Fortfarande max HD/1280x720 på strömmen med?

Skickades från m.sweclockers.com

De kollade jag inte men de stämmer säkert för jag har som sagt spelat samma spel på ps4an och de är bra mycket bättre på den.
Grafiken var dålig helt enkelt, oskarp och lite suddig.