Permalänk
Medlem

Custom mobiltelefoner

Hej, du som läser. Ny här på Sweclockers. Är detta helt fel forum så kan jag ta en tillsägelse.
Efter att ha hängt en del på PC-modding-sektionen så har jag intresserat mig för att skruva isär mobiltelefoner också. Är det någon annan som sitter och tänker på att ”modda” sin mobiltelefon?
Har ni gjort något mod?
Jag har en liten idé om att erbjuda egendesignade baksidor till mobiltelefoner.

Permalänk

Tror inte folk kommer va så hemskt taggade på att bryta garantier på sina mobiltelefoner för att få en bild på baksidan... men vad vet jag

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk

Finns ju redan tjänster för stickers o skal för ändamålet att beställa med persoligt tryck om man vill. Och det bryter ingen garanti att använda.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hade betalat max 300 för att byta baksidan för att få ett tryck, om ens det. självklart mer om baksidan är sprucken eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Tror inte folk kommer va så hemskt taggade på att bryta garantier på sina mobiltelefoner för att få en bild på baksidan... men vad vet jag

Tack för svar! Jag kan hålla med att man är mindre taggad på att bryta IP-klassningar etc.
Men garantin täcker sällan självorsakade skador. Personligen tog jag alltid min mobil till en icke-auktoriserad verkstad för reparation. Pga. prisskillnaden.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Finns ju redan tjänster för stickers o skal för ändamålet att beställa med persoligt tryck om man vill. Och det bryter ingen garanti att använda.

Jag har sett att det finns skal med personliga tryck. Mitt problem med de är att dem är så fula! Problematiken med garantin kvarstår.. Jag har liten tilltro till de flesta mobiltillverkarnas garantier. Tror aldrig jag har fått utnyttja dem. Har du?
Tack för ditt svar!

Skrivet av Lucaas10:

Hade betalat max 300 för att byta baksidan för att få ett tryck, om ens det. självklart mer om baksidan är sprucken eller liknande

Ja, tanken är väl lite att det sker i samband med en reparation Så gjorde jag på min iallafall.
Tack för ditt svar!

-

Någon som har tips om några andra fräcka trix man kan göra med sin lur?
Ha en trevlig kväll!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Galking:

Någon som har tips om några andra fräcka trix man kan göra med sin lur?
Ha en trevlig kväll!

Jaa du. Det går att klistra på egen baksida på mobilen om man inte vill använda skal.
Här är 2 exempel på siter för ändamålet
https://www.xtremeskins.co.uk
https://dbrand.com/

Blir kanske lättare att se vad det handlar om med videos. De finns på youtube också.
Jag har själv använt xtremskins sedan mobilerna gick över till att ha keramisk baksida vilket jag tycker är kass. Sämre grepp med risk att spricka och så har en del repkänslig finish dessutom. Heldumt! På med genomskinlig plastfilm. Har fungerat hur bra som helst för mig och det syns inte att det sitter en plastfilm utanpå. Ser bara ut som att det är del av mobilen från början.

Har mobilen aluminiumbaksida så kan man lasergravera baksidan. Funkar teoretiskt sett även med plast, men vet inte hur bra det blir.
Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=7v9d51jVC9c

Dessa alternativ innebär att man inte behöver öppna upp telefonerna vilket minskar tröskeln lite.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Galking:

Jag har sett att det finns skal med personliga tryck. Mitt problem med de är att dem är så fula! Problematiken med garantin kvarstår.. Jag har liten tilltro till de flesta mobiltillverkarnas garantier. Tror aldrig jag har fått utnyttja dem. Har du?
Tack för ditt svar!

japp min nuvarande telefon började random starta om sig vid belastning efter ~4-5 månader lämnade in den fick en helt ny på garantin, kortslutning på modermodemet.

idag såhär 2-3 år senare och garantin nära utgången ändå kanske jag skulle kunna tänka mig byta baksida på den men då för max typ 50:- eller nått skulle aldrig drömma om att ge typ 300-500 för en ny baksida till en telefon som ny kostar ~2000 idag och varit nere och nosat på 1500:- på reor imellanåt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jaa du. Det går att klistra på egen baksida på mobilen om man inte vill använda skal.
Här är 2 exempel på siter för ändamålet
https://www.xtremeskins.co.uk
https://dbrand.com/

Blir kanske lättare att se vad det handlar om med videos. De finns på youtube också.
Jag har själv använt xtremskins sedan mobilerna gick över till att ha keramisk baksida vilket jag tycker är kass. Sämre grepp med risk att spricka och så har en del repkänslig finish dessutom. Heldumt! På med genomskinlig plastfilm. Har fungerat hur bra som helst för mig och det syns inte att det sitter en plastfilm utanpå. Ser bara ut som att det är del av mobilen från början.

Har mobilen aluminiumbaksida så kan man lasergravera baksidan. Funkar teoretiskt sett även med plast, men vet inte hur bra det blir.
Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=7v9d51jVC9c

Dessa alternativ innebär att man inte behöver öppna upp telefonerna vilket minskar tröskeln lite.

Tack för svar! Har aldrig sett skins förr, men det var ju superbra. Smidigt om det håller samma kvalité.
Lasergraveringen är också nice, blir lite arbetat intryck.
Jag har satt en folie på baksidan av glaset på baksidan på min iPhone. Blev också rätt så clean.
Ha en trevlig kväll!

Skickades från m.sweclockers.com