Permalänk

Nya RAM, näterkskort och headset

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12922184

Hej!
Funderar på att köpa övanstående så vill gärna ha lite feedback från er om ni har någon åsikt om nåtonting ni tycker ska ändras. Min dator står i signaturen, tänkte köpa lite snabbare ram när jag ändå uppgraderar ifall jag byter till en 3700x i framtiden.

Nätverkskortet ska inköpas då jag inte längre kommer att ha tillgång till ethernet i det rum jag nu har datorn i.

Angående headsetet så har jag idag corsair void stereo som har börjat brusa och spraka och vill gå över till trådlöst. Är lite velig över om dessa är de rätta eller inte nu när jag såg de nya senheiser 370 med 100h batteritid men gillar verkligen utseendet på dessa.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtfulspring:

Igen som har något förslag på annat RAM eller ett par andra hörlurar?

Va sitter du på för ram idag? Ser ej signatur via mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hörlurarna och Minnet är bra. Snabbt minne till bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Hörlurarna och Minnet är bra. Snabbt minne till bra pris.

Sen är ju frågan va han sitter på ram idag och de är justifierst med ett byte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@sifri: Sitter idag på Corsair 16GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtfulspring:

@sifri: Sitter idag på Corsair 16GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX

Då kan du ju försöka överklocka de minnena först innan du börjar kolla på nya minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@sifri: Redan testat, går inte alls. Vet inte om det är minnena eller om det är processorn men då jag vill uppgradera processorn senare började jag fundera på att ta snabbare minnen direkt så jag har när jag väl uppgraderar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Sen är ju frågan va han sitter på ram idag och de är justifierst med ett byte

Skickades från m.sweclockers.com

Förlåt, men tycker detta var riktigt rolig svengelska =). Alltså roligt som i att du var rolig och inte att jag skrattar åt dig. Ibland skriver man bara vad som dyker upp i skallen

(ett svenskt alternativ hade kunnat vara befogat eller motiverat kanske)

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Förlåt, men tycker detta var riktigt rolig svengelska =). Alltså roligt som i att du var rolig och inte att jag skrattar åt dig. Ibland skriver man bara vad som dyker upp i skallen

(ett svenskt alternativ hade kunnat vara befogat eller motiverat kanske)

Haha de blev väll lite fel skulle skrivit rättfärdiga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komplett har annars en rätt så grov rea på steelseries arctis pro wireless (från ca. 3000 kr till 1800 kr).
https://www.komplett.se/product/985569/gaming/spelutrustning/...

Jag har själv den trådade varianten och kan intyga att ljudkvaliteten är av studioklass.

Permalänk
Medlem

Prestandaökningen 3600minnen kommer ge är ju knappt mätbar i benchmarktest och i verkligen kommer du bara märka skillnad för att du tror att du gör det.

Permalänk
Medlem

Minnena är ju mest beroende av moderkort och CPU. När du ändå köper nätverkskort tycker jag du lika gärna kan köra på WiFi 6 och BT 5
https://www.inet.se/produkt/5410386/asus-pce-ax58bt-ax3000

Gamingheadset har jag dålig koll på men kolla rtings.com

Är det signaturens CPU och mobo hade jag absolut inte slängt bort några pengar på nya RAMs.

Permalänk
Skrivet av Grabben3:

Komplett har annars en rätt så grov rea på steelseries arctis pro wireless (från ca. 3000 kr till 1800 kr).
https://www.komplett.se/product/985569/gaming/spelutrustning/...

Jag har själv den trådade varianten och kan intyga att ljudkvaliteten är av studioklass.

Tusan! Har inte kollat i tråden sedan mitt förra inlägg och nu verkar den rean vara borta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Minnena är ju mest beroende av moderkort och CPU. När du ändå köper nätverkskort tycker jag du lika gärna kan köra på WiFi 6 och BT 5
https://www.inet.se/produkt/5410386/asus-pce-ax58bt-ax3000

Gamingheadset har jag dålig koll på men kolla rtings.com

Är det signaturens CPU och mobo hade jag absolut inte slängt bort några pengar på nya RAMs.

Kanske går på den istället då man får bluetooth på köpet. Är wi-fi bättre på denna än den jag tog från början?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Att gå från 3000 MHz till 3600 MHz i sig är inte riktigt lönt tycker jag personligen, men där finns ju såklart andra anledningar till att man kanske vill byta RAM, som t ex skaffa RGB om man nu lockas av de.

Min brorsa har en lägre modell av det nätverkskort du listade (PCE-AC56) och det är helt fenomenala grejer! Han har sin Asus router i ett annat rum 4-5m bort, och trots att han bara har kanske 3 av 5 pluppar täckning på 5GHz på sin dator så maxar han sitt fiber (150 Mbit/s ner) och har lika låg ping som om han hade använt trådat. Inga konstigheter med drivrutiner än sålänge heller. Detta är dock efter att vi prövade placera antennen på lite olika ställen.

Visa signatur

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port