Permalänk
Medlem

Bahnhof telefoni med egen SIP

Har Bahnhof som ISP och ett SIP-konto som fungerat perfekt i många år med min Gigaset IP c530 med inbyggd SIP. Till detta konto har jag kontonamn och lösenord. Telefonnummret fungerar naturligtvis fortfarande perfekt. Nu till krånglet. Jag hade ett annat IP-telefonnummer hos en annan leverantör och det var detta numret jag använde mest. Ville flytta detta till Bahnhof istället och ersätta mitt gamla nummer där som jag aldrig använde. Det gick bra och kostade 199 kr att flytta. Nu är allt klart men ser att jag nu har 2 SIP-konton istället för att få det gamla numret ersatt. Frågar efter SIP-kontots uppgifter och får svar att de inte lämnar ut dem. Jag måste köpa både router och siplåda från dem om ja vill att det ska funka. Men va fan, ja har ju redan ett konto som jag har uppgifter till. Ersätt bara nya numret med det gamla som kan tas bort. Men nej, det får jag inte. Måste köpa två nya lådor för 1000 spänn trots att jag varken behöver dem eller vill ha onödig skit inkopplat. Vilka strulnissar! Första gången jag har problem med Bahnhof. Är det någon som kommit någon vart med dem eller är det bara att byta leverantör?