Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Testat Stadia en del nu, funkar bra med vanlig comhem bredband 600/50, Testade trådlöst på tvn igenom chromecasten märkte inte av någon lagg eller delay när jag spelade "Gylt"

Kör med samma bredband själv. Inga konstigheter jag och grabben körde samtidigt han på sitt rum och jag på dator båda på Wi-Fi märkets ingenting. Allt flöt bra hos båda. Riktigt härligt faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Japp öppnat tcp/udp i firewallen, routern samt ringt bredband2 så dem inte stängt dem :p.

Börjar få slut på lösningar, får väll som nämnt ovan testa på någon annans internet och se om det blir är något hårdvarufel.

Ja verkar ju va enda kvar. Riktigt tråkigt för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Testat Stadia en del nu, funkar bra med vanlig comhem bredband 600/50, Testade trådlöst på tvn igenom chromecasten märkte inte av någon lagg eller delay när jag spelade "Gylt"

Önskar kunde säga detsamma skönt och höra att det funkar bra :).

Testat 4k ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Badmondy: har du haft möjlighet att testa med en annan router, det låter som att dina problem går bortom enbart routern men det kan vara ett steg mot att förbättra upplevelsen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Fick mitt Stadia häromdagen. Skulle köpa en Chromecast Ultra ändå och tänkte testa tekniken med Stadia. Är glatt överraskad att det funkar överhuvudtaget! Var extremt skeptisk då jag testat spelströmmar tidigare. Grafiken är en kompromiss förmodligen, även om det skalas etc till 4K60, men det ser tillräckligt bra ut tycker jag och stör mig ingenting. Glömmer bort att jag streamar, det är coolt! Det var också häftigt att köra Destiny 2 i browsern med Xbox kontroll och utan att pausa gå till TVn och dra igång Stadia och hoppa in i spelet totalt seamless 🙂 Har inte haft ett enda lagg eller input problem under de 3-4h jag spelat. Däremot har jag sett andra spelare teleporta lite, men det är svårt att veta vilken ände det beror på. Hoppar jag mellan PS4, PC och Stadia så kan jag inte känna några skillnader i spelupplevelsen. Använder bara wifi till kontrollen, har Chromecast på 500 lina och 20-30 ping till Googles server i Finland... Hursomhelst, tummen upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Fick mitt Stadia häromdagen. Skulle köpa en Chromecast Ultra ändå och tänkte testa tekniken med Stadia. Är glatt överraskad att det funkar överhuvudtaget! Var extremt skeptisk då jag testat spelströmmar tidigare. Grafiken är en kompromiss förmodligen, även om det skalas etc till 4K60, men det ser tillräckligt bra ut tycker jag och stör mig ingenting. Glömmer bort att jag streamar, det är coolt! Det var också häftigt att köra Destiny 2 i browsern med Xbox kontroll och utan att pausa gå till TVn och dra igång Stadia och hoppa in i spelet totalt seamless 🙂 Har inte haft ett enda lagg eller input problem under de 3-4h jag spelat. Däremot har jag sett andra spelare teleporta lite, men det är svårt att veta vilken ände det beror på. Hoppar jag mellan PS4, PC och Stadia så kan jag inte känna några skillnader i spelupplevelsen. Använder bara wifi till kontrollen, har Chromecast på 500 lina och 20-30 ping till Googles server i Finland... Hursomhelst, tummen upp!

Skickades från m.sweclockers.com

So it begins
Funderar själv på att köpa stadia och testa då jag behöver en chrome cast till min gamla plasma tv för sambon okuperar den nya tvn😅
Men kul att det funkar så bra för en del här och även på andra forum och youtube kommentatorerna så jag hoppas att mitt lilla100-100 klarar det i 1080p/4k .
Men kul utveckling och får erkänna att jag är mer positiv till detta än jag var innan när det pratades . Men ska se om jag köper det nästa månad men jag kommer nog nöja mig med destiny 2 så länge. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

So it begins
Funderar själv på att köpa stadia och testa då jag behöver en chrome cast till min gamla plasma tv för sambon okuperar den nya tvn😅
Men kul att det funkar så bra för en del här och även på andra forum och youtube kommentatorerna så jag hoppas att mitt lilla100-100 klarar det i 1080p/4k .
Men kul utveckling och får erkänna att jag är mer positiv till detta än jag var innan när det pratades . Men ska se om jag köper det nästa månad men jag kommer nog nöja mig med destiny 2 så länge. 😁

100/100 är inga problem alls. Du kommer kunna köra ”4k” lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte RDR2 igår och har redan hunnit köra rätt många timmar. Jag spelar på TVn med Chromecast och kontroll.

Det fungerar utmärkt!
Det flyter på bra och grafiken ser bra ut! Hade någon sagt att det spelet var på en lokal konsol hade jag trott dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Önskar kunde säga detsamma skönt och höra att det funkar bra :).

Testat 4k ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska testa så fort jag får hit nya tvn, återkommer.

Permalänk
Medlem

@loevet:
Japp hastighetsbekymret mot googles servrar har löst sig( bytte router, sedan bytte tillbaka till gamla då löste det sig ), men trots stark uppkoppling laggar det kopiöst när jag kör balanserat eller maximalt.

Blir bättre med en annan dator, men lagget är fortfarande där och är ospelbart om man inte njuter av att hacka då och då

Permalänk
Medlem

Haft Stadia sedan förra veckan. Det funkar riktigt bra och inte haft några hickups alls! Jag har stabil uppkoppling via Bahnhof i Stockholm och en bra router (Asus RT-AC86U).

Lägg gärna till mig som vän så man har någon att lira online med Mitt Stadia username är "Eka". Jag är rätt sugen på att testa Darksiders Genesis som släpps på torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@loevet:
Japp hastighetsbekymret mot googles servrar har löst sig( bytte router, sedan bytte tillbaka till gamla då löste det sig ), men trots stark uppkoppling laggar det kopiöst när jag kör balanserat eller maximalt.

Blir bättre med en annan dator, men lagget är fortfarande där och är ospelbart om man inte njuter av att hacka då och då

Testat att slå av/på hårdvaruaccelerering i Chrome-browsern? Läst att det ställt till det för vissa. Även se till att inga gamla skumma plugins ligger och stör i browsern. Låter iofs mer som att det hela är en uppkopplingsproblem för dig men värt att testa iallaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eka123:

Haft Stadia sedan förra veckan. Det funkar riktigt bra och inte haft några hickups alls! Jag har stabil uppkoppling via Bahnhof i Stockholm och en bra router (Asus RT-AC86U).

Lägg gärna till mig som vän så man har någon att lira online med Mitt Stadia username är "Eka". Jag är rätt sugen på att testa Darksiders Genesis som släpps på torsdag.

Lägger till dig! Är också lite sugen på Genesis. Men ska nog bli klar med RDR2 först. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ericb: heter du EricB på Stadia? Lade till dig @Eka123 ! Är också väldigt sugen på Darksiders Genesis, ska nog köpa det till Stadia faktiskt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@ericb: heter du EricB på Stadia? Lade till dig @Eka123 ! Är också väldigt sugen på Darksiders Genesis, ska nog köpa det till Stadia faktiskt.

Helt rätt EricB där med. 😊👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Betygen på Darksiders Genesis har börjar trilla in nu. 8.7/10 på IGN och 81/100 på pcgamer. Lovande! Hoppas det släpps imorgon som det var sagt. Det blir köp för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eka123:

Betygen på Darksiders Genesis har börjar trilla in nu. 8.7/10 på IGN och 81/100 på pcgamer. Lovande! Hoppas det släpps imorgon som det var sagt. Det blir köp för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Vart lite förvånad att det fick så högt. De va ju en positiv överraskning!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Google meddelar att Darksiders Genesis nu finns att köpa i Stadia-butiken, och firar detta med att släppa en lanseringsvideo. Jag kikade nyss i butiken och hittade inte spelet där, någon annan som sett det?

Google passar också på att meddela att de kommer dela med sig av fler nyheter i Reddit-tråden nedan senare under dagen.
https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/e6hl6x/december_5th_...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Google meddelar att Darksiders Genesis nu finns att köpa i Stadia-butiken, och firar detta med att släppa en lanseringsvideo. Jag kikade nyss i butiken och hittade inte spelet där, någon annan som sett det?

https://youtu.be/WzjWT6f30xM

Google passar också på att meddela att de kommer dela med sig av fler nyheter i Reddit-tråden nedan senare under dagen.
https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/e6hl6x/december_5th_...

Släpps 9am pst dvs 18.00 svensk tid. Stadia verkar göra alla släppa denna tid än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ericb: ah klockslaget har jag missat, tackar! Då ska jag helt enkelt hålla ögonen på Stadia-butiken i kväll.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Har testkört Darksiders Genesis på min HTPC i Chrome över 5 GHz Wifi och det fungerar alldeles utmärkt. Spelet är i sig precis lika bra som jag hoppats på, Diablo-liknande spelupplägg med enklare uppgraderingsträd. Handlingen och humorn känns klockrent också. Spelade in en kort video som visar upp hur det fungerar.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag köpte det också men hann bara testa typ en kvart igår. Körde lite split screen co-op med en polare framför TVn. Köpte med en extra handkontroll till mitt Founders. Funkade precis som det skulle utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har Buddy pass att sälja?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Efter att ha klagat hos Google Store supporten och anmält till ARN fick jag tillbaka 220 kr av Google. 🙂

ARN lade ner ärendet direkt, då det rörde sig om en för liten summa pengar som jag begärde, 20% av priset för FE, dvs 280 kr.

Strax därefter hörde dock Google supporten av sig och ville återbetala 220 kr, som kompensation för att jag inte fick tjänsten och varorna som utlovat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer som spelar RDR2 på stadia? Har börjat nöta det även där efter att ha spelat klart det på både PS4 och PC. Skulle vara trevligt med fler trevliga individer att lira ihop med. Har skaffat flertalet spel så är öppen för förslag också såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Någon mer som spelar RDR2 på stadia? Har börjat nöta det även där efter att ha spelat klart det på både PS4 och PC. Skulle vara trevligt med fler trevliga individer att lira ihop med. Har skaffat flertalet spel så är öppen för förslag också såklart.

Jag kör en hel del. Adda mig EricB.
Jag har dock svårt att välja om jag ska köra online eller köra klart storyn först. Jag har en tendens att tröttna på singleplayer när de blir för långdragna. Vad säger du är det värt att bara köra online istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Jag kör en hel del. Adda mig EricB.
Jag har dock svårt att välja om jag ska köra online eller köra klart storyn först. Jag har en tendens att tröttna på singleplayer när de blir för långdragna. Vad säger du är det värt att bara köra online istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Tillagd!

Då jag är inne på min fjärde omgång av storyn så kan jag verkligen rekommendera den. Det kan vara långsamt emellanåt men RDR2 är att spel som verkligen förtjänar att upplevas i den takt det är tänkt, även om man kan skynda sig igenom storyn. Det är dock inget jag rekommenderar då det händer så pass mycket i världen och det finns challanges etc att fokusera på också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Tillagd!

Då jag är inne på min fjärde omgång av storyn så kan jag verkligen rekommendera den. Det kan vara långsamt emellanåt men RDR2 är att spel som verkligen förtjänar att upplevas i den takt det är tänkt, även om man kan skynda sig igenom storyn. Det är dock inget jag rekommenderar då det händer så pass mycket i världen och det finns challanges etc att fokusera på också.

Ja det känns som det. Story mode är verkligen något speciellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat Stadia på min rootade Xiaomitelefon. Jag fixade så att telefonen fejkar att den är en Pixel 4 och på så sätt kan jag spela genom Stadiaappen.

Det fungerar utmärkt! Än så länge har jag ingen hållare som fäster telefonen vid kontrollen, det kommer jag att köpa när Google lanserar sin modell. Det är synd att man måste spela med kabel mellan telefonen och kontrollen, men det ska de fixa senare.

Det är en häftig känsla att spela RDR2 på en telefon! Utan lagg, med bra flyt etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nu har jag provat Stadia på min rootade Xiaomitelefon. Jag fixade så att telefonen fejkar att den är en Pixel 4 och på så sätt kan jag spela genom Stadiaappen.

Det fungerar utmärkt! Än så länge har jag ingen hållare som fäster telefonen vid kontrollen, det kommer jag att köpa när Google lanserar sin modell. Det är synd att man måste spela med kabel mellan telefonen och kontrollen, men det ska de fixa senare.

Det är en häftig känsla att spela RDR2 på en telefon! Utan lagg, med bra flyt etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Coolt!