Permalänk
Medlem

Stadia Founders

Så hur många har köp Stadia Founders Edition? Köpte själv
FE så fort det släpptes och jag tror verkligen det här är den vägen spel kommer gå. Passar mig perfekt.

Idag släpptes ju release date som är 19 November.

Om vi skulle bli ett gäng vore det kul att skapa en liten Sweclockers community.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt och väntar med spänning!

För mig som är småbarnsförälder, med lite tid, hårdvara som börjar bli gammal samt riktigt snabbt bredband verkar det perfekt!

RDR2 blir första köpet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag har köpt och väntar med spänning!

För mig som är småbarnsförälder, med lite tid, hårdvara som börjar bli gammal samt riktigt snabbt bredband verkar det perfekt!

RDR2 blir första köpet!

Exakt samma situation här. Passar perfekt när man inte har så mycket tid mellan jobb och familj.
Finns ju en del skeptiker men om man kollar alla som haft hands on så har jag inte hört om någon som haft en dålig upplevelse. Tvärtom även på dator med k+m så verkar det funka över förväntan.
Jag kör D2 just nu så det ska bli skönt med snabba laddtider och slippa 100 Gb som inte ens får plats på min lilla ssd. 😂

Jag lär också köpa RDR2 direkt vid launch. 😁
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

usch fy fan, RDR2 är knappt spelbart på PS4 Pro. Lycka till att sikta med ännu mer inputdelay. Hoppas verkligen inte det här är vägen spel kommer gå. Tror alla hoppar på streaming tåget precis som 3D tv, för att sedan hoppa av när de insåg att ingen vill ha skiten, för 2D(och lokal hårdvara) är superior på alla sätt och vis. Du kan inte ens spela spel som du streamar från din konsol över LAN, hur hade ni tänkt och spela på servrar utanför era hem??

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

usch fy fan, RDR2 är knappt spelbart på PS4 Pro. Lycka till att sikta med ännu mer inputdelay. Hoppas verkligen inte det här är vägen spel kommer gå. Tror alla hoppar på streaming tåget precis som 3D tv, för att sedan hoppa av när de insåg att ingen vill ha skiten, för 2D(och lokal hårdvara) är superior på alla sätt och vis. Du kan inte ens spela spel som du streamar från din konsol över LAN, hur hade ni tänkt och spela på servrar utanför era hem??

Du verkar inte alls veta vad du pratar om. Google Stadia är redan testat och verkar fungera bra. Läs på!

...eller så hoppar alla på streamingtåget som med Spotify och Netflix.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

usch fy fan, RDR2 är knappt spelbart på PS4 Pro. Lycka till att sikta med ännu mer inputdelay. Hoppas verkligen inte det här är vägen spel kommer gå. Tror alla hoppar på streaming tåget precis som 3D tv, för att sedan hoppa av när de insåg att ingen vill ha skiten, för 2D(och lokal hårdvara) är superior på alla sätt och vis. Du kan inte ens spela spel som du streamar från din konsol över LAN, hur hade ni tänkt och spela på servrar utanför era hem??

Nu tänkte jag ju inte detta som en diskussionstrådar för om Stadia är bra eller anus, utan mer för oss som är nyfikna och kanske vill spela ihop eller bara prata lite om Stadia. Men för båda vår skull så kan jag ju skriva ett svar till ditt inlägg efter 19:e november med en uppdatering om det var värt pengarna. 😊 Jag kan ju faktiskt inte uttala mig om det är bra ännu men då bör jag ju åtminstone ha en egen uppfattning.
Min magkänsla är dock att det verkar helt orimligt att Google skulle satsa de enorma summorna på något som detta och sedan ska det inte funka. Sen skulle nog inte alla stora spelutvecklare som är på tåget vilja släppa sina spel på en plattform där dom ger en dålig spelupplevelse.....
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slänger in ett inlägg här också för att följa tråden!
Köpte FE för ett tag sen, ser fram emot den 19e!

Permalänk
Medlem

Nu har datum för leverans av hårdvaran till FE uppdaterats på mitt konto:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar hoppa och ändra sig lite för en del. Några hade fått tidigare datum. Läste att nån pratat med Google och det va bara någon bug som ändrade datum just nu om jag förstod rätt. Men det är ju inte säkert att det stämmer. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde 7 juni och har också 22-25 november som estimerat leverans datum.
Tror inte jag kommer att nyttja stadia speciellt mycket men är sugen att testa tekniken och se hur den fungerar.
Sen hade jag ändå planer på att köpa en Chromecast ultra 🙄

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Det verkar hoppa och ändra sig lite för en del. Några hade fått tidigare datum. Läste att nån pratat med Google och det va bara någon bug som ändrade datum just nu om jag förstod rätt. Men det är ju inte säkert att det stämmer. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det verkar vara en bugg och att leveransdatum egentligen ska vara i början av november. Det låter mer rimligt tycker jag!

Permalänk
Medlem

Nu finns Stadia appen att ladda ner till Android. Får väl se om den kommer till IOS dagarna också. 😊
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.stad...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har Google reserverat pengarna hos mig, spännande!

De gjorde en reservation när jag beställde i juni, som sedan släpptes direkt. Denna gång lär det vara inför leveransen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nu har Google reserverat pengarna hos mig, spännande!

De gjorde en reservation när jag beställde i juni, som sedan släpptes direkt. Denna gång lär det vara inför leveransen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. 😊
Med lite tur borde grejerna börja skickas imorgon. Mycket spännande!

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/B8HLpPD

Levereras 20-21 till mig Har redan en dator som duger(2080ti + 9900k) men ska bli nice se hur tekniken fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag avbokade när jag insåg att DOOM skulle flyttas fram, låter alla andra vara beta testare denna gång

Vore intressant att veta om comhem (tre hål i väggen internet) orkar detta då latens inte är deras starka sida.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag kommer att skaffa så småningom. Att köpa ny dator för 12 500 kr är inget alternativ längre. Jag har inga höga krav på input lag. Så så fort recensioner kommit som bekräftar att det är spelbart så är det grönt ljus.

Hoppas på neutrala recensioner, d.v.s. de som ställer den mot PC/PS/Xbox. Att läsa recensioner som säger "Stadia är bäst" och "Stadia är sämst" säger mig absolut ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Samma här. 😊
Med lite tur borde grejerna börja skickas imorgon. Mycket spännande!

Skrivet av confusedcake:

https://imgur.com/a/B8HLpPD

Levereras 20-21 till mig Har redan en dator som duger(2080ti + 9900k) men ska bli nice se hur tekniken fungerar.

Jag har 22-25 som leveransdag, men skulle inte bli förvånad om den skickas imorgon. Det verkar tydligen vara vanligt att Google Store skickar snabbare än vad som står på hemsidan när det gäller andra produkter.

Skrivet av Alotiat:

Jag kommer att skaffa så småningom. Att köpa ny dator för 12 500 kr är inget alternativ längre. Jag har inga höga krav på input lag. Så så fort recensioner kommit som bekräftar att det är spelbart så är det grönt ljus.

Hoppas på neutrala recensioner, d.v.s. de som ställer den mot PC/PS/Xbox. Att läsa recensioner som säger "Stadia är bäst" och "Stadia är sämst" säger mig absolut ingenting.

Många gaming/teknik-Youtubers har fått Founders edition skickad till sig innan helgen. Det finns många unboxingvideos men det verkar vara tystnadsplikt på hur Stadia fungerar fram till och med imorgon, måndag. Så imorgon lär det dyka upp flera reviews och hands-on med Stadia.

Många av dessa Youtubers har varit negativa till Stadia, så det blir spännande att höra vad dom tycker efter att ha provat!

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt 6:e Juni, har leverans 20-21 November. Ser verkligen fram emot att testa det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag avbokade när jag insåg att DOOM skulle flyttas fram, låter alla andra vara beta testare denna gång

Vore intressant att veta om comhem (tre hål i väggen internet) orkar detta då latens inte är deras starka sida.

Jag har comhem så jag kan uppdatera dig när jag är igång. Får ut ca 550 Mbs nu så hastigheten kommer inte vara ett problem. Det är ju s du säger latensen som kan spela in. Men tur som jag har så har jag precis installerat fiber, så om comhem funkar dåligt kan jag startat mitt fiber när jag vill. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Jag har comhem så jag kan uppdatera dig när jag är igång. Får ut ca 550 Mbs nu så hastigheten kommer inte vara ett problem. Det är ju s du säger latensen som kan spela in. Men tur som jag har så har jag precis installerat fiber, så om comhem funkar dåligt kan jag startat mitt fiber när jag vill. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska bli intressant att se var servrarna befinner sig. De närmasta GCP noderna är i Frankfurt, vilket är max 25 ms RTT för mig. Till google.com har jag cirka 1.6 ms RTT.

Tippar på att de inte kommer sätta några Stadia-servrar i Sverige, men vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Det ska bli intressant att se var servrarna befinner sig. De närmasta GCP noderna är i Frankfurt, vilket är max 25 ms RTT för mig. Till google.com har jag cirka 1.6 ms RTT.

Tippar på att de inte kommer sätta några Stadia-servrar i Sverige, men vi får se.

Vad jag vet har Google edge points i Stockholm. Jag är inte kunnig alls men har fått det förklarat för mig att allt går via server sen dessa. Men det finns säkert någon som kan förklara detta. Jag kan även ha fel. 😊
Finns ju även en server i Finland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Vad jag vet har Google edge points i Stockholm. Jag är inte kunnig alls men har fått det förklarat för mig att allt går via server sen dessa. Men det finns säkert någon som kan förklara detta. Jag kan även ha fel. 😊
Finns ju även en server i Finland.

Skickades från m.sweclockers.com

Hamina i Finland kan vara närmare beroende på var trafiken går, så det är en möjlig plats. Osäkert men misstänker att de har mer kapacitet i Frankfurt.

Stadia-servrarna använder speciell hårdvara. Det stämmer att Google har edge-servrar i Sverige (Stockholm bl.a.), men det är inte säkert att de kommer köra några Stadia-servrar från den PoP:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Hamina i Finland kan vara närmare beroende på var trafiken går, så det är en möjlig plats. Osäkert men misstänker att de har mer kapacitet i Frankfurt.

Stadia-servrarna använder speciell hårdvara. Det stämmer att Google har edge-servrar i Sverige (Stockholm bl.a.), men det är inte säkert att de kommer köra några Stadia-servrar från den PoP:en.

Okej, tack då vet jag lite mer. 😊 Vi får väl hålla tummarna att de gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Var ett tag sen jag skrev här på sweclockers!
Jag har en undran. Jag beställde founders edition som "gästbeställning" den 6 Jun. Vid tillfället de skulle dra pengarna, så hade jag inte tillräckligt på det kontot. Kommer de försöka dra fler gånger? För jag har fört över så att det finns tillräckligt nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eGGe:

Hejsan!

Var ett tag sen jag skrev här på sweclockers!
Jag har en undran. Jag beställde founders edition som "gästbeställning" den 6 Jun. Vid tillfället de skulle dra pengarna, så hade jag inte tillräckligt på det kontot. Kommer de försöka dra fler gånger? För jag har fört över så att det finns tillräckligt nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det inatt som var första försöket? Annars har bara vissa blivit debiterade inatt (jag) då vet jag ej om dom drar igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Var det inatt som var första försöket? Annars har bara vissa blivit debiterade inatt (jag) då vet jag ej om dom drar igen...

Jag hade inte nog med pengar på kontot tidigare idag så fick mail om att min beställning var pausad.
Löste det och "uppdaterade" betalningsinformationen hos Google enligt mailet.
Ser att de har dragit pengarna nu så det skedde någon gång ifrån nyss och sex i morse.

Edit
Ser att jag citerade fel person.. My bad!
@eGGe

Felcitering
Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Jag hade inte nog med pengar på kontot tidigare idag så fick mail om att min beställning var pausad.
Löste det och "uppdaterade" betalningsinformationen hos Google enligt mailet.
Ser att de har dragit pengarna nu så det skedde någon gång ifrån nyss och sex i morse.

Edit
Ser att jag citerade fel person.. My bad!
@eGGe

Skönt för dig. Då är det bara den korta väntan kvar. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket fraktbolag Google Store brukar använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Jag hade inte nog med pengar på kontot tidigare idag så fick mail om att min beställning var pausad.
Löste det och "uppdaterade" betalningsinformationen hos Google enligt mailet.
Ser att de har dragit pengarna nu så det skedde någon gång ifrån nyss och sex i morse.

Edit
Ser att jag citerade fel person.. My bad!
@eGGe

Precis samma situation som för mig. Fick också ett mail om att ordern var pausad. Men nör jag försöker uppdatera betalningsmetoden så får jag bara ett felmeddelande som lyder: "Det gick inte att hitta den begärda webbadressen på den här servern."
Jag har prövat på 3 olika mobiler och en ipad (på ett annat wifi), men alla ger samma meddelande.
Därför hoppas och undrar jag om de försöker dra pengarna fler gånger? Att försöka få kontakt och hitta svar på hjälpsidor känns som en övermäktig djungel. 😟

Skickades från m.sweclockers.com