Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Zippeer:

Dem har väl redan lagt in VPN block?

Du får ju samma problem med VPN block som du får med fusk. Det kommer ALLTID att komma en lösning för dem som vill använda det.
Och jag gissar på att anledningen till att det är så mycket asiatiska fuskare är väl för att dem tar upp en STOR % av spelarna.

Inte bara det. Det finns kulturella skillnader också. Framförallt i Kina kan det anses som framgångsrikt att lyckas med fusk, även i affärsvärlden så anstränger man sig för att smussla med kontraktstexter för att skinna motparten, medan vi (de flesta iaf) i väst anser att en deal som gynnar båda parterna är mest lyckad. Sen är det ju som ni säger så att det blir så märkbart när kineserna är så sjukt många till antalet

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i7 9700K - Radeon VII - Custom Loop - Samsung S34E790C UW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uthammar
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Zippeer:

Dem har väl redan lagt in VPN block?

Du får ju samma problem med VPN block som du får med fusk. Det kommer ALLTID att komma en lösning för dem som vill använda det.
Och jag gissar på att anledningen till att det är så mycket asiatiska fuskare är väl för att dem tar upp en STOR % av spelarna.

Mnja, e de inte så att dom bara tagit bort funktionen att välja region? Annars har ja missat nåt. Så frustrerande att åka på stryk gång efter gång mot spelare som uppenbart fuskar. Extra frustrerande när ja lagt över 1700h å att pubg är enda spelet ja kör...

Edit: Är spelet billigare i kina? Mängder av konton min spelpolare kollat upp har under 10 rundor spelat men 15+ kills. En ny spelare plockar inte konsekvent 15+ per match å vinner 50% eller mer av matcherna...

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uthammar
Registrerad
Jun 2003

Haha. Bannade en snubbe som hette cmt-1995m igår (25 matcher). Idag stötte man på en vid namn cmt-1995xm (5 matcher, 16 i k/d) ...

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Jag tröttnade totalt sist jag spelade. Tio matcher och jag fick rapportera totalt nio pers. En hel squad med kineser som så uppenbart myglade bl.a. De var säkert tillbaka och lirade fem min efter sin ban.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uthammar
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av killawife:

Jag tröttnade totalt sist jag spelade. Tio matcher och jag fick rapportera totalt nio pers. En hel squad med kineser som så uppenbart myglade bl.a. De var säkert tillbaka och lirade fem min efter sin ban.

Ja just nu är det extremt. Fuskare i mer eller mindre varje match =(.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Någon som känner igen sig i detta?
Spelar pubg med min kompis och det laggar till och från, i fight så är det omöjligt för mig att spela...
MEN då jag spelar själv eller spelar squads med randoms flyter spelet på bra men när jag bjuder in mina kompisar för att spela laggar det!?

Har ominstallerat spelet, ominstallerat drivrutinerna, även följt några preformence guider på youtube. I andra spel har jag inga problem, rdr2 online ligger jag på avg 75 fps i 1440p, battlefield v 1440p high settings flyter det på också riktigt bra, känner att min cpu får jobba i riktigt hetsiga miljöer men inget som stör mig och det laggar åtminstone inte!

Spelar med RTX 2070 super och i5 8600k (ej överklockad). Kör även på 1440p 144hz och ingen skillnad om jag drar ner till 1080p visst bättre fps i med att jag sänker grafik och upplösning men inget som hjälper, och som sagt så händer detta enbart bara när jag kör med mina kompisar.
Joinar jag själv en squad och kör så funkar spelet hur bra som helst.

||Chassi: Corsair Crystal 570x RGB||Mobo: Asus Prime z370-p||
||Cpu: i5 8600k|| Gpu: Rtx 2070 8Gb Super||Ram Ballistix 16 GB||
||PSU: Corsair 750 W||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

@Whaea: Pratar du med dina vänner när du spelar "utanför" spelet?
Typ skype, Discord eller liknande?

| Stationär: GTX 1080 Ti, 7700K | Laptop: Asus UX32A | Nas: Asustor AS3202T | Smarthem: Homey |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av killawife:

Jag och polarna har slutat helt med PUBG.
Det är fuskare i nästan alla matcher.

Från att alltid ha varit top 1-5 så är det sjukt ofta som vi bara kommer till top 10-15 eftersom det är så satans mycket fusk.

Nä. Blir inget mer PUBG förrän de gjort något åt det där...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Lolpold:

@Whaea: Pratar du med dina vänner när du spelar "utanför" spelet?
Typ skype, Discord eller liknande?

Jag använder Discord, men nu när du nämner det så är jag inte i Discord när jag spelat själv. Har stängt av "Hardware Acceleration" Ska testa se om spelet fungerar bättre med det av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

@Whaea: Se till att avaktivera overlay också, både i Steam och Discord.
Verkar stjäla mycket prestanda för vissa.

ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 3600, GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av samurai:

@Whaea: Se till att avaktivera overlay också, både i Steam och Discord.
Verkar stjäla mycket prestanda för vissa.

Har hört det där, ska testa avaktivera allt även Nvidia overlay/shadowplay.

Synd att man fan ska behöva kosta på en pc på 20k för att köra spelen felfritt xD
Min polare kör med i9 och 2070 super 32 gb ram och vi spelar alltid tillsammans och han har aldrig problem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Whaea:

Har hört det där, ska testa avaktivera allt även Nvidia overlay/shadowplay.

Synd att man fan ska behöva kosta på en pc på 20k för att köra spelen felfritt xD
Min polare kör med i9 och 2070 super 32 gb ram och vi spelar alltid tillsammans och han har aldrig problem...

Tyvärr (eller äntligen) har det gått undan senaste åren på processorfronten. Din 8600K kanske helt enkelt inte orkar med multitasking idag med "bara" 6 trådar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av richie.f:

Tyvärr (eller äntligen) har det gått undan senaste åren på processorfronten. Din 8600K kanske helt enkelt inte orkar med multitasking idag med "bara" 6 trådar

Så har jag tänkt många gånger, när rdr2 släpptes och hade en massa stuttering i början så oroade jag mig extremt över att min cpu inte orkar med detta spel, men angående i pubg så kan jag väl inte tänka mig att min 8600k skulle ha svårt att hänga med? Fungerar ju bra när jag spelar själv med squads eller random duo...

Min cpu orkar ju med bf v breakthrough i pacific war dlc, och där händer det extremt mycket och har inga problem, visst känner att cpun får jobba på men inte direkt att det fryser till eller laggar. Aprpå frysningar så är ju min pc över rekomenderade specifikationerna i pubg så bara där känner jag att något annat är galet än min cpu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Whaea:

Så har jag tänkt många gånger, när rdr2 släpptes och hade en massa stuttering i början så oroade jag mig extremt över att min cpu inte orkar med detta spel, men angående i pubg så kan jag väl inte tänka mig att min 8600k skulle ha svårt att hänga med? Fungerar ju bra när jag spelar själv med squads eller random duo...

Min cpu orkar ju med bf v breakthrough i pacific war dlc, och där händer det extremt mycket och har inga problem, visst känner att cpun får jobba på men inte direkt att det fryser till eller laggar. Aprpå frysningar så är ju min pc över rekomenderade specifikationerna i pubg så bara där känner jag att något annat är galet än min cpu

Menar inte att den inte orkar Pubg. Men den kanske inte orkar Pubg samtidigt som Discord. Pubg är knappast lika välprogrammerat som BF, och Discord allokerar ändå en del cpu-resurser som Pubg kanske skulle må bra av att få använda

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av richie.f:

Menar inte att den inte orkar Pubg. Men den kanske inte orkar Pubg samtidigt som Discord. Pubg är knappast lika välprogrammerat som BF, och Discord allokerar ändå en del cpu-resurser som Pubg kanske skulle må bra av att få använda

Aha, ber om ursäkt för missförståendet. Det har du rätt i!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2010

Jag kan inte ha igång discords Hardware Acceleration och overlay utan att prestandan blir lidande heller, och jag har 6 trådar till. Tror helt enkelt det är ett lotteri.

Lian Li PC-O11 Dynamic | Asus ROG STRIX Z370-F | Intel Core i7 8700k | 32GB@3000MHz | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | MX100 512GB & Samsung QVO 1TB | RM750x v2