PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Dem har väl redan lagt in VPN block?

Du får ju samma problem med VPN block som du får med fusk. Det kommer ALLTID att komma en lösning för dem som vill använda det.
Och jag gissar på att anledningen till att det är så mycket asiatiska fuskare är väl för att dem tar upp en STOR % av spelarna.

Inte bara det. Det finns kulturella skillnader också. Framförallt i Kina kan det anses som framgångsrikt att lyckas med fusk, även i affärsvärlden så anstränger man sig för att smussla med kontraktstexter för att skinna motparten, medan vi (de flesta iaf) i väst anser att en deal som gynnar båda parterna är mest lyckad. Sen är det ju som ni säger så att det blir så märkbart när kineserna är så sjukt många till antalet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Dem har väl redan lagt in VPN block?

Du får ju samma problem med VPN block som du får med fusk. Det kommer ALLTID att komma en lösning för dem som vill använda det.
Och jag gissar på att anledningen till att det är så mycket asiatiska fuskare är väl för att dem tar upp en STOR % av spelarna.

Mnja, e de inte så att dom bara tagit bort funktionen att välja region? Annars har ja missat nåt. Så frustrerande att åka på stryk gång efter gång mot spelare som uppenbart fuskar. Extra frustrerande när ja lagt över 1700h å att pubg är enda spelet ja kör...

Edit: Är spelet billigare i kina? Mängder av konton min spelpolare kollat upp har under 10 rundor spelat men 15+ kills. En ny spelare plockar inte konsekvent 15+ per match å vinner 50% eller mer av matcherna...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Haha. Bannade en snubbe som hette cmt-1995m igår (25 matcher). Idag stötte man på en vid namn cmt-1995xm (5 matcher, 16 i k/d) ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade totalt sist jag spelade. Tio matcher och jag fick rapportera totalt nio pers. En hel squad med kineser som så uppenbart myglade bl.a. De var säkert tillbaka och lirade fem min efter sin ban.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag tröttnade totalt sist jag spelade. Tio matcher och jag fick rapportera totalt nio pers. En hel squad med kineser som så uppenbart myglade bl.a. De var säkert tillbaka och lirade fem min efter sin ban.

Ja just nu är det extremt. Fuskare i mer eller mindre varje match =(.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Någon som känner igen sig i detta?
Spelar pubg med min kompis och det laggar till och från, i fight så är det omöjligt för mig att spela...
MEN då jag spelar själv eller spelar squads med randoms flyter spelet på bra men när jag bjuder in mina kompisar för att spela laggar det!?

Har ominstallerat spelet, ominstallerat drivrutinerna, även följt några preformence guider på youtube. I andra spel har jag inga problem, rdr2 online ligger jag på avg 75 fps i 1440p, battlefield v 1440p high settings flyter det på också riktigt bra, känner att min cpu får jobba i riktigt hetsiga miljöer men inget som stör mig och det laggar åtminstone inte!

Spelar med RTX 2070 super och i5 8600k (ej överklockad). Kör även på 1440p 144hz och ingen skillnad om jag drar ner till 1080p visst bättre fps i med att jag sänker grafik och upplösning men inget som hjälper, och som sagt så händer detta enbart bara när jag kör med mina kompisar.
Joinar jag själv en squad och kör så funkar spelet hur bra som helst.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

@Whaea: Pratar du med dina vänner när du spelar "utanför" spelet?
Typ skype, Discord eller liknande?

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag tröttnade totalt sist jag spelade. Tio matcher och jag fick rapportera totalt nio pers. En hel squad med kineser som så uppenbart myglade bl.a. De var säkert tillbaka och lirade fem min efter sin ban.

Jag och polarna har slutat helt med PUBG.
Det är fuskare i nästan alla matcher.

Från att alltid ha varit top 1-5 så är det sjukt ofta som vi bara kommer till top 10-15 eftersom det är så satans mycket fusk.

Nä. Blir inget mer PUBG förrän de gjort något åt det där...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

@Whaea: Pratar du med dina vänner när du spelar "utanför" spelet?
Typ skype, Discord eller liknande?

Jag använder Discord, men nu när du nämner det så är jag inte i Discord när jag spelat själv. Har stängt av "Hardware Acceleration" Ska testa se om spelet fungerar bättre med det av

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

@Whaea: Se till att avaktivera overlay också, både i Steam och Discord.
Verkar stjäla mycket prestanda för vissa.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

@Whaea: Se till att avaktivera overlay också, både i Steam och Discord.
Verkar stjäla mycket prestanda för vissa.

Har hört det där, ska testa avaktivera allt även Nvidia overlay/shadowplay.

Synd att man fan ska behöva kosta på en pc på 20k för att köra spelen felfritt xD
Min polare kör med i9 och 2070 super 32 gb ram och vi spelar alltid tillsammans och han har aldrig problem...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Har hört det där, ska testa avaktivera allt även Nvidia overlay/shadowplay.

Synd att man fan ska behöva kosta på en pc på 20k för att köra spelen felfritt xD
Min polare kör med i9 och 2070 super 32 gb ram och vi spelar alltid tillsammans och han har aldrig problem...

Tyvärr (eller äntligen) har det gått undan senaste åren på processorfronten. Din 8600K kanske helt enkelt inte orkar med multitasking idag med "bara" 6 trådar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Tyvärr (eller äntligen) har det gått undan senaste åren på processorfronten. Din 8600K kanske helt enkelt inte orkar med multitasking idag med "bara" 6 trådar

Så har jag tänkt många gånger, när rdr2 släpptes och hade en massa stuttering i början så oroade jag mig extremt över att min cpu inte orkar med detta spel, men angående i pubg så kan jag väl inte tänka mig att min 8600k skulle ha svårt att hänga med? Fungerar ju bra när jag spelar själv med squads eller random duo...

Min cpu orkar ju med bf v breakthrough i pacific war dlc, och där händer det extremt mycket och har inga problem, visst känner att cpun får jobba på men inte direkt att det fryser till eller laggar. Aprpå frysningar så är ju min pc över rekomenderade specifikationerna i pubg så bara där känner jag att något annat är galet än min cpu

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Så har jag tänkt många gånger, när rdr2 släpptes och hade en massa stuttering i början så oroade jag mig extremt över att min cpu inte orkar med detta spel, men angående i pubg så kan jag väl inte tänka mig att min 8600k skulle ha svårt att hänga med? Fungerar ju bra när jag spelar själv med squads eller random duo...

Min cpu orkar ju med bf v breakthrough i pacific war dlc, och där händer det extremt mycket och har inga problem, visst känner att cpun får jobba på men inte direkt att det fryser till eller laggar. Aprpå frysningar så är ju min pc över rekomenderade specifikationerna i pubg så bara där känner jag att något annat är galet än min cpu

Menar inte att den inte orkar Pubg. Men den kanske inte orkar Pubg samtidigt som Discord. Pubg är knappast lika välprogrammerat som BF, och Discord allokerar ändå en del cpu-resurser som Pubg kanske skulle må bra av att få använda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Menar inte att den inte orkar Pubg. Men den kanske inte orkar Pubg samtidigt som Discord. Pubg är knappast lika välprogrammerat som BF, och Discord allokerar ändå en del cpu-resurser som Pubg kanske skulle må bra av att få använda

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, ber om ursäkt för missförståendet. Det har du rätt i!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ha igång discords Hardware Acceleration och overlay utan att prestandan blir lidande heller, och jag har 6 trådar till. Tror helt enkelt det är ett lotteri.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

hej!

jag undra om det är nån som har tips om hur man får bort stutter och fps drops på pubg med den senaste driver ifrån nvidia. det funkar hur fint som helst med dem gamla dock så lira jag oxå modern warfare och den starta inte ens om jag har dem äldre. orkar ju typ inte backa driver varje gg man byta spel

för jag får allt ifrån strax över 200 fps sen ner till 30 bara genom att springa typ.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Nån mer som tippade Gen G å som fått sina skins? Bryr mej inte så hårt men när man för en gångs skull lyckas tippa rätt vore de fräsigt å få dom...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Nån mer som tippade Gen G å som fått sina skins? Bryr mej inte så hårt men när man för en gångs skull lyckas tippa rätt vore de fräsigt å få dom...

Jag väntar fortfarande på det skin man fick från föregående säsong. Fortfarande inte dykt upp. Skulle inte lägga nån större ansträngning på det

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag väntar fortfarande på det skin man fick från föregående säsong. Fortfarande inte dykt upp. Skulle inte lägga nån större ansträngning på det

Haha, de går undan med andra ord =/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Nån mer som tippade Gen G å som fått sina skins? Bryr mej inte så hårt men när man för en gångs skull lyckas tippa rätt vore de fräsigt å få dom...

Jag gjorde det, väntade länge, tills jag kollade på Fuzzface stream, han hade fått dem, så jag kollade jag med och hade dem. Man får ingen notifiering, man får kolla bland sina crates, så ska det finnas en PGC crate där.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jag gjorde det, väntade länge, tills jag kollade på Fuzzface stream, han hade fått dem, så jag kollade jag med och hade dem. Man får ingen notifiering, man får kolla bland sina crates, så ska det finnas en PGC crate där.

Se på fan. Tänk om skallen va me nån gång... Har bara kollat bland mina skins xD...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Dagens Tips : Se förfan till att sätta hörlurarna åt rätt håll !

( vart förundrad igårkväll när jag lirade och det gick nått förbannat illa , jag tittar vänster och blir skjuten från höger ..... tills efter typ 5 matcher när jag kom på att jag hadde satt på mig lurarna åt fel håll ....kom iaf över 5000 poäng igår , bara kämpa upp till 6k och topplistan)

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

@Cruiser: Haha det misstaget gör man bara någon enstaka gång. Tips: med mic som sticker ut från ena luren är det i princip omöjligt.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

@Cruiser: Haha det misstaget gör man bara någon enstaka gång. Tips: med mic som sticker ut från ena luren är det i princip omöjligt.

Men om man har bordsmic? Oavsett så är det ett misstag man gör en gång, sen dubbelkollar man varje gång så det inte sker igen, haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Dagens Tips : Se förfan till att sätta hörlurarna åt rätt håll !

( vart förundrad igårkväll när jag lirade och det gick nått förbannat illa , jag tittar vänster och blir skjuten från höger ..... tills efter typ 5 matcher när jag kom på att jag hadde satt på mig lurarna åt fel håll ....kom iaf över 5000 poäng igår , bara kämpa upp till 6k och topplistan)

Vart kan man se om man ligger bland top 1000? Inte för ja e speciellt vass men ändå.

Edit: Kikade på pubg.op.gg, top 1000 är man iaf å hade skrapat ihop 5558 poäng. Vore lite fräsigt å lyckas bli survivor...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Dagens Tips : Se förfan till att sätta hörlurarna åt rätt håll !

( vart förundrad igårkväll när jag lirade och det gick nått förbannat illa , jag tittar vänster och blir skjuten från höger ..... tills efter typ 5 matcher när jag kom på att jag hadde satt på mig lurarna åt fel håll ....kom iaf över 5000 poäng igår , bara kämpa upp till 6k och topplistan)

Jag råkade ut för att mitt ljud blev helt uppfuckat häromdagen och det var ju omöjligt att spela ordentligt. Nåt hade hänt med ljudkortet så jag fick starta om för att ordna det. Väldigt skumt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Angående att det är så många fuskare.
Kan det inte vara så enkelt att "gemene man" har blivit så pass mycket bättre?
Eftersom Pubg har förlorat så många spelare den senaste tiden så har väl dom sämre spelarna helt enkelt slutat, kvar blir dom bara nöter och nöter.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Angående att det är så många fuskare.
Kan det inte vara så enkelt att "gemene man" har blivit så pass mycket bättre?
Eftersom Pubg har förlorat så många spelare den senaste tiden så har väl dom sämre spelarna helt enkelt slutat, kvar blir dom bara nöter och nöter.

Det är ganska uppenbart vad som är fusk eller inte om man inte är blind

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Det är ganska uppenbart vad som är fusk eller inte om man inte är blind

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kanske det.
Men är det verkligen så många fuskare nu för tiden?
Jag spelar inte så mycket (mest squads) men tycker inte att jag stöter på någon alltför ofta. (Jag kanske bara är blind )

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz