Veckans fråga: Har du klippt sladden till musen?

Permalänk
Medlem

Kör med https://www.inet.se/produkt/6600939/logitech-g703-hero-wirele... och en https://www.inet.se/produkt/6600219/logitech-g-powerplay musmatta.Bästa investeringen jag gjort på länge.Kommer dock inte att skaffa ngt trådlöst tb då utbudet är alldeles för skralt,kanske skulle ombestämma mej om Ducky eller Varmilo skulle släppa något trådlöst.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag har sladd på allt förutom headsetet, som är ett Corsair HS70. Har inte heller haft någon större tanke att gå över till trådlöst på mus/tangentbord, men nångång när jag uppdaterar mig så är det absolut ingen omöjlighet

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon256396:

Finns möss med QI ??

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen men ingen av de jag var intresserad av då, men kanske på nästa...
Kändes bara inte högprioriterat.

Men, jo varför inte.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Jag hade en trådlös Razor Mamba men när den gick sönder så blev det en trådad logitech och kunde inte vara nöjdare. Lika nöjd som jag är med samtliga mina trådade lurar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Jag har kört med tråd fram tills alldeles nyligen, Razer Mamba. Men skaffade mig nyss en Logitech G305 för att bryta lite outforskad mark. Får se vart det hela slutar.

Permalänk
Medlem

Som många andra här så blev det en g305 för 299 på rean, funkar nice och har rätt form men om jag ska vara ärlig så känns den inte riktigt lika rapp i win(inte spelat med den än) som min gamla g9x, kanske e placebo.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Körde länge med trådlöst , sen kom jag över en G-Wolves Sköll och nu är jag fast med sladd igen. Absolut den skönaste mus jag lagt min hand på , men då är inte frugans inräknad

vad har hon för mus?

Permalänk

Trådlös Logitech G305, funkar otroligt bra. Bytte från en gammal G3 så formen var ganska snarlik.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag kör trådlöst med Logitech G502 Lightspeed + Powerplay mattan och är riktigt nöjd!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Trådlös Logitech G305, funkar otroligt bra. Bytte från en gammal G3 så formen var ganska snarlik.

G305 är snuskigt prisvärd för vilken sensor man får och ett batteri håller extremt länge.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Steelseries Rival 500 efter tips från @Kenneth
Väldigt nöjd med den. Lagom många knappar för att kunna ha bl.a två olika push-to-talk (en för Discord/TeamSpeak och en till in-game) m.m.

Är dock sugen på att byta ut till trådlöst och då ligger G502 Hero Wireless bra till trots att jag helst inte vill ha mer Logitech då det varit en del strul med headset och tangentbord från dem.

Får se när jag tar steget fullt ut. Har ändå haft trådlöst headset under många år så börjar väl bli dags med tangentbord och mus nu.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Trådlöst hade varit ok om det fanns något med inbyggt batteri som håller i +5 år såsom eltandborste/rakapparat/whatever gör. Jag HATAR att byta batterier.

Du får väl köpa en Logitech powerplay då så behöver du alldrig ladda, sen finns det möss som har inbyggt batteri så du behöver bara koppla in sladden.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

EC2-B som trådlös hade varit ett direktköp för min del. Testat Logitech G703 och G PRO men har inte gillat passformen och knapparna på dem. Annars riktigt grymma möss.

Permalänk
Medlem

När nuvarande dör så blir det trådlöst.
Förutsatt att jag hittar en med bra palm-grip som stöttar storlek dasslock utan att man ska pantsätta kåken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har förresten hört sägas att för rytm-spel så ska Wacom-platta vara överlägset allt annat.

Spelat en del Osu med Wacom platta. 🤷🏻‍♂️ Fungerade bra tills jag började låna ut den till folk som faktiskt använder den till något vettigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

@sebbeharry:
Köpte min egen under black week för 299:-. Kändes som ett bra köp då men byter fram och tillbaka från min razer mamba. Så får se vart det slutar. Men det känns ju helt klart gediget. Handlar mest om det lilla formatet på musen passar användaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

G305 är snuskigt prisvärd för vilken sensor man får och ett batteri håller extremt länge.

ja, verkligen en fantastisk mus. älskar min lilla g305 (med litiumbatteri - då blir den lättare och vikten mer balanserad tycker jag). annars använder jag också en g604 till wow. skönt med trådlös mus.

Permalänk
Medlem

Kör med sladd. Har inget behov av trådlöst då jag bara använder musen vid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kört trådlöst ca 10 år och det funkar bra för mina spel. Kör med Logitech MX Master serien som jag tycker är kanon till jobb och spel.

Grabben kör med tråd tillsvidare då han tycker det är lite bättre. Han kör med SteelSeries Rival 600.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 , 32 GB ram, Palit 2080 GameRock Pro , 4 TB SSD, ACER Predator X34, Logitech G710+.

Permalänk
Medlem

Som så många andra så kör jag med en g305 när jag spelar.

Permalänk

för några år sedan bytte jag till en logitech G900 och kommer nog inte köra trådat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Trådlöst hade varit ok om det fanns något med inbyggt batteri som håller i +5 år såsom eltandborste/rakapparat/whatever gör. Jag HATAR att byta batterier.

Logitech G Pro Wireless. Absurt bra batteritid och inbyggt batteri. Supersmidig att ladda. Peta i sladden och fortsätt game:a, ta ur när klar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

För mig personligen är sladden inget hinder ihop med min bungee. Det jag skulle kunna tänka mig är dock ett trådlöst headset, då jag tycker den sladden är ivägen betydligt mycket mer.

Permalänk
Medlem

G502 Hero. Mushjul i metall som går att frikoppla vägde tyngst. Ett flick så kan man scrolla 20 sidor innan hjulet saktar ner. Sladden är mjuk och stör inte.

Spelar gör jag mest med DS4.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Kör med en G-Wolves Hati för tillfället.. Kommer troligtvis aldrig gå över till trådlöst med dagens paracord kablar med mera, lättvikt, små, bra kablar, bra sensor = Vinnande koncept ( För framförallt fps spelande )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerion123:

Kör med en G-Wolves Hati för tillfället.. Kommer troligtvis aldrig gå över till trådlöst med dagens paracord kablar med mera, lättvikt, små, bra kablar, bra sensor = Vinnande koncept ( För framförallt fps spelande )

Vad är det som är bättre med en trådad till fps?

Permalänk
Medlem

Nej, den kommer att sluta fungera om jag klipper av sladden.

Skämt åtsido.
Jag körde med någon dyrare Logitech trådlös mus med trådlöst tangentbord i samma serie för 10+ år sedan. Jag upplevde input lag samt att batterierna tog slut frekvent. Jag använder bara datorn sittandes vid skrivbordet och aldrig plockar ned den så jag har ingen fördel av att ha trådlöst.

Jag har en Logitech MX518 från 2012 och ett trådat Logitech G110 tangentbord. Kan inte vara nöjdare.

Permalänk
Medlem

Skulle kanske köpt en g pro wireless istället för min model o om den inte varit 3ggr så dyr.

Permalänk
Medlem

Kör både och.
G502 trådad för att surfa på nätet med det skönaste scrollhjulet, och en G305 som är trådlös för spel.

G305 är bättre för spel för den passar min hand bättre, inte för att den är trådlös.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Trackpad är det enda sättet att spela på.