Permalänk

Låg fps med i5 4440s & gtx 1050 i csgo

Tjo jag har processorn i5-4440s och ett gtx 1050ti 4gb oc, ligger mellan 110-200 fps i cs men vill inte att det ska droppa under 144 pga köp av 144hz skärm, är det CPU’t som behöver uppgraderas eller bör min setup räcka? Första inlägget sorry om det hamnar helt fel kan fan inget på denna sida.

Permalänk

Ja skulle rekommendera dig att skaffa amd ryzen 3600 cpu om du endast ska spela och cs är mestadels cpu krävande också.

Din gpu räcker gott och väl för csgo så länge du inte kör 1080p med shaders på max osv 👍🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollesoder:

Tjo jag har processorn i5-4440s och ett gtx 1050ti 4gb oc, ligger mellan 110-200 fps i cs men vill inte att det ska droppa under 144 pga köp av 144hz skärm, är det CPU’t som behöver uppgraderas eller bör min setup räcka? Första inlägget sorry om det hamnar helt fel kan fan inget på denna sida.

Velkommen til SweClockers!

For det første unngå å lage dobbel post om samme saker for få mest oppmerksomhet. Det forvirrer når folk besvarer ditt spørsmål på to eller fler steder. Altså hold deg til en tråd i fremtiden. Det bryter også mot forum reglene du godkjent når du ble medlem.

Du kan slette tråd så lenge ikke noen besvarer ditt innlegg (når du er trådstarter) gjennom å bruke rediger, lengst ned vil du finne et alternativ for å helt slette ditt innlegg.

For å kunne svare på ditt spørsmål må vi vite hvor mange pixler skjermen vil ha uten å gjette oss frem. Akkurat nå vil de fleste gå ut fra det er snakk om 1920 x 1080 pixler med 144 Hz.

Det er fler faktorer enn kun Hz som avgjør spill opplevelsen, som hvor bra er skjermen på gjengi elementer i bevegelse. En del skjermer har mer eller mindre ghosting eller blur (skygge etter det objekt som beveger seg). Siden er det snakk om det er en TN, IPS eller VA panel i skjermen. Hver av disse vill ha sine egne egenskaper. Du kan lese mer på Laxpuddings artikkel om skjermer (SweClocker ekspert på skjermer her på sitet). Søk i feltet overfor her, så burde du finne artikler og tester fra Laxpudding.

Når alt annet er likt, så vil du ikke kunne få mer enn det du hatt tidligere i fps.

Bestill skjermen over nettet og bruk din 14 dager rett til å returnere produktet under Distanselagen

Finn deretter ut om du trenger å oppgradere prosessor eller grafikk kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollesoder:

Det är faktiskt helt normalt med en sådan 4 käring cpu, har haft o göra med en dator med i5 4690k och 1060 och det var runt samma prestanda där. Det är CPUn som gör det och det kan du även prova genom att justera inställningar, blir fpn hög om du sätter på låg? Blir den inte är det CPUN. Du kommer behöva uppgradera förmodligen

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

@Ollesoder: Har inte CSGO egna forum? Det dyker upp frågor här ganska ofta om just detta spelet och cpu.

Min poäng är att i spelets egna forum lär det vara en stor kunskapsbas om vad du behöver.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem

@Ollesoder: Jag har sammanfogat dina två trådar.