Överclockning på 2080 super

Permalänk
Medlem

Överclockning på 2080 super

Hej,

Under blackfriday fick det bli en uppgradering det blev ett 2080super strix med Ryzen 3600(stock) och DDR4 32gb 3200. Problemet är att spelen kraschar så fort jag överklockar mitt GPU kort, är det jag som haft otur med ett Måndags exemplar?

Jag tycker det ändå är konstigt, jag lyckades få upp mem clock till 1300 mhz och GPU clock till 140 utan problem i Unigine Heaven. Körde även tester i 3DMark som ger mig ett score utan några problem. När jag startar spel som nya Jedi kraschar det direkt. Då testade jag göra 4 olika profiler där jag går ner i överklockning för varje profil. Det ända som inte krascha är om jag kör en reset helt. Samma sak med nya Modern Warfare, jag ser att RDR2 gillar det inte heller dock kraschar det inte.

Så vad är det jag gör fel? Har jag testat fel när det kommer till stabil klock? Är det spelen som är dåligt optimerade?

Mitt 1070 strix jag hade innan fick jag upp till 235 GPU clock och 500 mem clock kraschar aldrig i spel.

Info:
Körde senaste GPU drivers
3600 är inte överclockad
minnen är dock överclockade till 3200 stabilt
Kör senaste Afterburner
Bios uppdaterade

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vissa spel är rätt vissna och gillar inte att precisionX körs. Stänger man av det så funkar spelen klockrent. Det är nog inte grafikkortets fel utan snarare din överklockningsmjukvara.

Även fraps kan ställa till det i vissa titlar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com