Permalänk

Work in progress

*Uppdatering*
Jag har börjat med mina planer att blanda in trä i detta bygge, än så länge en bas i ek. Ska experimentera lite med olika bets (valnöt och mellanbrun). Eventuellt bygger jag även en liknande något tunnare bas som får löpa längst ena sidan för att rama in chassit.

Ett litet pågående projekt jag filar på som jag tänkte dela med mig av.

Chassit är ett Thermaltake versa j24 som jag modifierat. Har lite ytterligare planer på att blanda in trä i framtida modifikationer.

Gillar starkt idén om denna layout avseende moderkortet ur ett estetisk perspektiv. Huruvida det erbjuder fördelar att varmluft naturligt stiger uppåt (i detta fall med hjälp av bottenfläktarna) eller inte låter jag vara osagt, vilar i att jag gillar konceptet kalluft nerifrån, varmluft lämnar chassit i toppen.

Övriga komponenter:
Asus CROSSHAIR VI EXTREME
Ryzen 5 3600
Corsair ddr4 (3600mhz)
GTX 1070

Besök galleriet här

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

@ulanddanne: Det snyggt, väldigt snyggt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Entusiast

Ser ut som en trevlig början

Permalänk
Skrivet av MetallicAcid:

That case and layout looks like a Silverstone RV02 I like it!

Actually, project Bismarck (in my opinion your crown jewel) is what inspired me in the first place, this is the mini-version (without water). My E-ATX board fits like a glove — no waste of space!

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@ulanddanne: Det snyggt, väldigt snyggt.

Tack och bock!

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Ser ut som en trevlig början

Tack! Projektet har legat på is ett par månader. Förhoppningsvis blir det till att färdigställa allt i julledigheten

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ulanddanne:

Actually, project Bismarck (in my opinion your crown jewel) is what inspired me in the first place, this is the mini-version (without water). My E-ATX board fits like a glove — no waste of space!

Aww hell yeah! That is awesome to read!

Good luck with your mod. I will be following this one

Permalänk
Medlem

Hur är det tänkt att man ska komma åt uttagen på denna när de ligger alla under F.D. frampanelen?

Permalänk
Skrivet av mrwu:

Hur är det tänkt att man ska komma åt uttagen på denna när de ligger alla under F.D. frampanelen?

Jag förmodar att du syftar till frontpanelen med power, reset, USB etc. Som alltså pekar framåt eller bakåt i nuläget, beroende på hur man väljer att placera datorn. Så den pekade uppåt tidigare inte framåt, och täcks alltså inte, jag har dock valt att ta bort den och ska bygga in ny i och med nästa del i bygget.

Permalänk
Medlem

Nej, inte den, jag menar där du kopplar in usb/nätverk/skärmkabel osv.

Permalänk
Skrivet av mrwu:

Nej, inte den, jag menar där du kopplar in usb/nätverk/skärmkabel osv.

Aha, de är under frontpanelen, bara köpa en vinklad ström- och HDMI-kabel så funkar det prima. Får förstås lyfta på locket när jag ska koppla in USB-pryttlar men de mesta är ju i permanent 😁

Permalänk
Medlem

Snyggt! Cleant!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Bra början, jag gillar tanken med luftflödet. Det ska bli kul och se vad du gör av det! Jag gjorde liknande på mitt Define en gång i tiden, se mitt Galleri

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Skrivet av MetallicAcid:

Aww hell yeah! That is awesome to read!

Good luck with your mod. I will be following this one

Update.