Permalänk
Medlem

Rätt läge att uppgradera?

Alltid finns det något att vänta på men är det rätt läge att uppgradera sin dator nu?

Rätta mig gärna om jag har fel men kommer inte Intel lansera en ny linje cpu:er under Q1?

och kommer de inte då att byta socket?

så om jag köper en 9700k nu så är det näst intill så pass bra som jag kan ha i ett LG1151 moderkort? (ingen uppgradersmöjlighet)

Om man väntar lite så kommer kanske de nuvarande processorerna att prisdumpas?

Finns det något nytt på grafikkortsfronten i samma veva?

(min budget är max 20,000, chassi & skärm har jag redan)

(jag föredrar Intel/Nvidia)

Permalänk
Medlem

Vill du ha just Intel kan det vara läge att vänta lite, ryktena säger ju Q1 2020 för nya processorer. (Och med ny socket) https://videocardz.com/newz/intel-comet-lake-s-core-i5-10600-...

Nvidia lär väl komma med nya grafikkort under 2020 men tveksamt om det blir i Q1 utan snarare till sommaren/hösten.

Permalänk
Hedersmedlem

@Tennethe: Intel sänker i stort sett aldrig priserna på sina utgående modeller. Kolla 6700K, 7700K och 8700K som kostar lika mycket nu som de alltid har gjort trots sin ålder.

Permalänk
Skrivet av Tennethe:

Alltid finns det något att vänta på men är det rätt läge att uppgradera sin dator nu?

Rätta mig gärna om jag har fel men kommer inte Intel lansera en ny linje cpu:er under Q1?

och kommer de inte då att byta socket?

så om jag köper en 9700k nu så är det näst intill så pass bra som jag kan ha i ett LG1151 moderkort? (ingen uppgradersmöjlighet)

Om man väntar lite så kommer kanske de nuvarande processorerna att prisdumpas?

Finns det något nytt på grafikkortsfronten i samma veva?

(min budget är max 20,000, chassi & skärm har jag redan)

(jag föredrar Intel/Nvidia)

om du har lust, vänta tills intel gen 10 kmr ut. hörde att den kmr ut senast vid april.

Permalänk

Varför inte dyka ner i AMD träsket? Senaste processorerna slår ju intel utan dess like.

Skickades från m.sweclockers.com