Permalänk
Medlem

ram minne käkas upp

har problem med att mitt ram käkas upp ligger över 60 % hela tiden google tar över 1200mg helt sjukt fattar inte vad problemet är för en vecka sedan så låg den under 30% ingen aning om vad som hänt

Permalänk
Vila i frid

1200 milligram är 1,2 gram vilket är 0,0012 kilo. Vad är problemet med att din dators program använder datorns internminne för saker din dator skall utföra? Laggar det, dvs swappar den, dvs växer pagefile.sys okontrollerbart?

Sorry om jag låter lite sarkasisk - för det är jag.

Permalänk
Medlem

Beror på hur många flikar du har upp hela tiden i chrome.

På laptopen ligger jag runt 6-10 GB för chrome och på min pc ligger det runt 25-30gb beorende på mängd flikar och hur länge chrome har varit igång.

Prova att starta om chrome med läget behåll nuvarande flikar vid en omstart, tror det heter fortsätt där jag var

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12400F , RAM: 32GB 7200 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Noctua DH-14, GPU: Palit RTX 3090 Gamerock OC

Permalänk
Medlem

Hur mycket RAM har du? 60% av exempelvis 4GB eller 8GB är inget att hurra över.
Windows, bakgrundsprocesser, smått och gott samt Chrome, då låter 60% mycket rimligt.

Sen... det är inte dåligt att datorn använder minnet.. det är där av en anledning.
Kolla i aktivitetshanteraren gällande vad som slukar minne, starta om datorn etc.

Permalänk
Medlem

Jag ligger konstant runt 9-10 GB använt RAM för vanligt office-användande. Kör jag mina foto- och videoredigeringsprogram används allt. Precis som det ska vara.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Vila i frid

Om vi säger så här, dn.se var uppe och sniffade på 1,2 GB ram nyss medans gd.se nöjde sig med 200 MB.