Permalänk
Medlem

BitTorrent

Jag håller på och laddar ner en fil som nyligen kom ut på BitTorrent, och jag VET att det är många som laddar ner just den filen, och då Borde det går snabt att ladda ner för mej. MEN jag tankar endast i 15kb/s.. villket jag inte tycker är acceptabelt, då jag har kompisar som tankar exakt samma fil samtidigt som mej och dom tankar i full speed, detta upplever jag som mkt konstigt..

Är det något jag bör veta om programet? Använder jag det felaktigt? Eller vad beror det på att jag tankar i såpass dålig hastighet?
(Tacksam för snabba svar)

Permalänk
Medlem

för mig brukar det gå väldigt sakta i början, för att sedan hela tiden sakta men säkert öka tills jag maxar.. annars vet jag itne vad som kan vara fel

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet om att det brukar gå sakta i början och att det ökar... men för mej gör det inte det, ibland hoppar det upp på 30kb/s, men för att ett par sekunder senare gå ner till hela 5kb/s..
Jaja, det finns väll inte mkt mer att göra änn att vara otålig och ladda ner i ~15kb/s

Permalänk
Medlem

BitTorrent <vad e det hehe

Visa signatur

*Copyright © 2004, All Human Rights Are Reserved!

Permalänk
Medlem

Det hade ju underlättat om du skrivit vilken ISP du har och hur mycket du uploadar i...

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Jag har Telia ADSL som ISP, och jag uploadar i 45-55 ungefär,..

Permalänk
Hedersmedlem

Om du sitter bakom en brandvägg, se till att port 6881 (och ett par ovanför om du vill köra flera klienter.) leder till datorn du tankar ifrån.
Då får du åtminstone möjlighet att hämta från andra som sitter bakom brandvägg/internetdelning.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

nej, jag sitter inte bakom nån brandvägg..

Permalänk
Medlem

Förut tänkte jag precis som du! Men man måste inse att internet är så OTROLIGT stort och att det kan belastas på olika sätt osv. Om vi ska ta ett exempel, om telia har 10gbit ut mot internet, sedan sitter alla och tankar som har adsl visst tusan går det defenitift segare då!?! Dessutom så kan det vara en "lång väg" till servern villket oxå kan leda till att det går sakta. Den ISPn som servern har kanske oxå har hög belastning på sin lina mot internet. Det finns offtast många förklaringar på att det inte går så fort som det borde! Det är bara att acceptera.

Visa signatur

”Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker...”

Permalänk
Medlem

Det är mångs faktorer som spelar in när det gäller hastigheten med BitTorrent.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Björta, har du testat experimental clienten med upload cap? Testa att cappa upload vid 35-40KB/s och se om det ger bättre DL speed. Ibland har man också bara otur och hamnar hos slöa clients/seeds medan polaren får snabbare seeds.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Björta, har du testat experimental clienten med upload cap? Testa att cappa upload vid 35-40KB/s och se om det ger bättre DL speed. Ibland har man också bara otur och hamnar hos slöa clients/seeds medan polaren får snabbare seeds.

Experimental clienten? nej, den har jag inte testat, vad är det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

pause, resume brukar hjälpa ibland eller stänga av och starta (men då måste du genomlida hasningen igen)
antagligen tar det bara ett tag för hastigheten att öka till max

Visa signatur

[size="1"]"Chan-Shen....you killed....my brother...!!!...now...I must KILL you!!!...eat my panda-claw technique...and DIE!!!'"[/size]

Permalänk
Gäst

Hehe

Bittorent visar sin rättvisa. Uploada mer så kanske det går snabbare.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara det faktum att du laddar upp i 45-55k? Jag har inte telia adsl själv, men min kompis får inte mer än 20k in när han skickar nästan max ut.

Permalänk
Medlem

jag använder nu Experimental BitTorrent.. och det funkar bra.
Jag tror bara det var den där filen som gick otroligt segt, för just nu tankar jag i hela 55kb/s (!)

Lite off topic, men nån som har nåra bra torrent sidor?