Permalänk
Medlem

Logitech K800 anti-ghosting

Hej allihopa!

Jag sitter och funderar på att köpa ett nytt tangentbord och fastnade lite grann för Logitech K800. Gillar låga och tysta tangenter och att det även är trådlöst.

Men jag hittar inget när jag googlar om K800 har Anti-Ghosting. Det vill säga att man kan trycka ner 3 tangenter samtidigt. T.ex. "W" + "Shift" + "Spacebar" för att springa och hoppa i spel. En hel del tangentbord som inte räknas som gaming tangentbord saknar denna funktionen, men kan inte hitta något om just K800. Jag hittar att den trådad varianten (K740) har detta problemet dock.

Ingen som sitter på ett K800 och kan testa möjligtvis?

Behöver ett nytt tangentbord, men vill inte ha mekaniskt då jag aldrig lyckas vänja mig vid det tyvärr och är väldigt glad för dom låga och tysta tangenterna på KXXX serien t.ex.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har ett K800 och "W" + "Shift" + "Spacebar" fungerar bra. Det är inte samma som K740. Haft tangentbordet i mer än 7år. Mycket nöjd. Däremot vet jag inte vad som hänt med priset. Jag gav 349:- från Electroworld 2012.

Permalänk
Medlem

Är inne på mitt andra K800 och som ovan skrev fungerar tre tangenter bra. En liten lustig detalj är att funktionen för att höja eller sänka bakgrundsbelysningen är bakvänd (Funktionstangent + F5 för att sänka trots att det står att belysningen ökar), men annars är det ett riktigt bra tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jag har ett K800 och "W" + "Shift" + "Spacebar" fungerar bra. Det är inte samma som K740. Haft tangentbordet i mer än 7år. Mycket nöjd. Däremot vet jag inte vad som hänt med priset. Jag gav 349:- från Electroworld 2012.

Ah toppen! Stort tack för svaret! Intressant att priset har gått upp så mycket dock.

Skrivet av Danielkm:

Är inne på mitt andra K800 och som ovan skrev fungerar tre tangenter bra. En liten lustig detalj är att funktionen för att höja eller sänka bakgrundsbelysningen är bakvänd (Funktionstangent + F5 för att sänka trots att det står att belysningen ökar), men annars är det ett riktigt bra tangentbord.

Tack för svaret! Känns som det inte är något problem då ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Men jag hittar inget när jag googlar om K800 har Anti-Ghosting. Det vill säga att man kan trycka ner 3 tangenter samtidigt. T.ex. "W" + "Shift" + "Spacebar" för att springa och hoppa i spel.

Nej, det är inkorrekt. Alla moderna tangentbord har anti-ghosting. Det som skiljer dem åt är tekniken de använder för anti-ghosting. (men det är en kamp mot strömmen att försöka få folk att förstå det när tillverkarna inte vill det längre. :-þ ) "Superb anti-ghosting" betyder inte att ett tangentbord har anti-ghosting, utan att den har en bättre teknik för det.

Logitech K800 har sköna saxbrytare med 3.2 mm slaghöjd, men membranbrytare.
Med vanliga membran så funkar alla kombinationer av två tangenter. Sedan är det vissa kombinationer av tre eller flera tangenter som inte funkar tillsammans, och vilka dessa kombinationer är är olika mellan olika tangentbord med membranbrytare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.