Permalänk
Medlem

Antivirus

Sitter med en workstation W10 64 Pro.
Intel Core i9-9900KS 16GB Ram
Kör CS (client security 14.22)

Vad jag nu behöver är tips, som kommer att få ner min stora minnes och cpu påverkan och den ligger 'runt' 25%.
Vilka andra alternativ finns för att få ner den negativa påverkan, tacksam för hjälp!
Sam

Permalänk
Medlem

WD+tamper protection+UAC Always notify+secure boot.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

@Spelaspel: Detta har skett utan ngt synligt resultat. Jag gillar inte Defender som är rätt klent då jag anpassar inkommande anslutningar separat bland annat., kanske finns det andra aktörer som kan leverera en bättre kvalitet...har dock sökt men ej funnit ännu!

Permalänk
Medlem

@Sam101: Bara så jag förstår rätt, du vill ha tips på andra antivirus alternativ istället för client security? Eller vill du ha tips på hur du ska minska mängden resurser client security använder?

WD har också en brandvägg som man kan kontrollera i GUI, CLI eller group policy och WD är troligtvis vad som använder minst resurser medan det fortfarande är tillräckligt skydd.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Antivirus

@Spelaspel: Eller andra alternativa program. CS har jag koll på 'hyfsat' haft dom i 10 år, men dom börjar suga. För närvarande är inte Defender ett betryggande alt. Så mindre cpu och minne är mitt mål nu, men ändå ha ett bra skydd, utan tvivel blir det en kompromiss i slutändan.